Canon versus Crown

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Waarom is dit verplaatst!!!!!!!
Ik vond hem precies goed in algemeen.

Houden jullie ook rekening met eventuele BTW op de verkoopprijzen, dit zou de staat heel veel gaan kosten want Canon staat hier niet alleen in.

De gemiste inkomsten voor de staatskas zullen dan ergens anders verhaalt gaan worden bijvoorbeeld door meer loonheffing, hogere inportheffingen, hogere btw enz enz.

Maar een beetje concurentie is niet weg :-)

GR. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Over het prijsverschil met de US.
De prijzen in de US zijn exclusief "taxes".
Belangrijk bij een prijsstelling zijn de loonkosten.
Minimum uurloon US: http://www.dol.gov/dol/topic/wages/minimumwage.htm
$5,15 (~ €3.47) per uur (koers GWK 129,64)
Minimum uurloon NL: http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... _id=120457
Per dag €60,78 (8 uur), per uur €7,60

Gewoonlijk zijn andere lonen aan het minimum gerelateerd.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONOver het prijsverschil met de US.
De prijzen in de US zijn exclusief "taxes".
Belangrijk bij een prijsstelling zijn de loonkosten.
Minimum uurloon US: http://www.dol.gov/dol/topic/wages/minimumwage.htm
$5,15 (~ €3.47) per uur (koers GWK 129,64)
Minimum uurloon NL: http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... _id=120457
Per dag €60,78 (8 uur), per uur €7,60

Gewoonlijk zijn andere lonen aan het minimum gerelateerd.

Jan
:D wij betalen ook 2x zoveel belasting als de amerikanen dus vergelijking is niet helemaal mogelijk
van een amerikaanse verkoper :
If the purchased product is physically shipped to the buyer, California state sales tax is added to the order. The base sales tax rate for California is 7.25% ....tov onze 19% BTW
En niet uit het oog verliezen dat we het over Canon Nederland hebben en niet over Canon in het algemeen.
Canon worldwide zal het worst wezen, zolang er een Canon produkt gekocht wordt.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Als het Canon zelf is, die de prijs zo hoog houdt, hoe verklaar je dan die enorme verschillen in verkoopprijzen tussen de fotozaken die allemaal eu import hebben. Ga bijv. maar eens kijken wat een 50 mm f1.8 kost, dat loopt uiteen van 90 tot 160 euro, allemaal eu import. Allemaal in echte winkels met pand en personeel.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Cogliostro schreefCOLON :D wij betalen ook 2x zoveel belasting als de amerikanen dus vergelijking is niet helemaal mogelijk.
Foutje: :wink:
we betalen ongeveer even veel belasting (NL van 1% tot 50%, US Federal van 10% tot 35%, verder heb je nog "State Income Tax": Kentucky bv. van 2% tot 6%)
Daarnaast betalen we vooor sociale voorzieningen: premies voor AOW, AWBZ, ZVW, WW, ...
Dat soort dingen moet je in de US meestal zelf regelen.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

En zo dwalen we volgens mij toch een beetje af van de essentie van het verhaal:

Leven we in een vrije markt-economie, of leven we in een communistisch-achtige dictatuur?

Het voorbeeld van deze bodemprocedure van Canon tegen een aantal paralelle importeurs lijkt vooralsnog in de richting van laatstgenoemde te wijzen: communistisch-achtige dictatuur !

Zolang Crown z'n import-belasting / omzetbelasting / inkomstenbelasting keurig netjes betaalt zou dit soort handel gewoon moeten worden toegestaan.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

kennelijk heeft de rechter anders beslist, geen baantje voor jou musicjohn? :D
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLONkennelijk heeft de rechter anders beslist, geen baantje voor jou musicjohn? :D
Nee joh... :lol:

Ja, ik weet het. Ik zou het net zoals iedere andere brave en gehoorzame burger gewoon moeten accepteren.

Maar dat kan ik dus niet. De reden waarom we in een keurslijf zitten en in het gareel gehouden worden door onze overheid is omdat wij brave burgertjes alles maar slikken, alles maar goed vinden en alles maar over ons heen laten komen wat de overheid bepaalt.

En rechters hanteren de wet tot op de letter. Als ik een inbreker in m'n eigen huis tekkel dan ben ik strafbaar wegens mishandeling. De crimineel geniet meer bescherming dan het slachtoffer.

En zo zie ik het in deze zaak van Canon tegen de paralelle importeurs ook.

Sorry, maar ik ben een felle wat dat betreft. Ik kan dat niet accepteren. Ik hou van rechtvaardigheid en eerlijkheid. En wat Canon hier probeert te flikken is in mijn ogen niet eerlijk en rechtvaardig.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

musicjohn schreefCOLONEn zo dwalen we volgens mij toch een beetje af van de essentie van het verhaal:

Leven we in een vrije markt-economie, of leven we in een communistisch-achtige dictatuur?
Daarmee dwaal je juist af van de essentie.
Woorden gebruiken als "dictatuur" als een rechtscollege een uitspraak heeft gedaan is ongepast.
Crown heeft alle legale middelen kunnen toepassen om een andere uitspraak te verkrijgen.
Dat is niet gelukt, dus einde discussie.

Ik kan de uitspraaknog niet terugvinden op http://www.rechtspraak.nl, dus inhoudelijk valt er weinig over te zeggen.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

En dan vergeet je nog de gewone marktwerking.
Als het toegestaan zou zijn in te kopen in het goedkope Azie, dan zou de vraag daar gigantisch gaan toenemen. Iedereen in het dure westen zou immers in het goedkope Azie gaan kopen. Met als gevolg enorme prijsstijgingen in Azie (meer vraag dan aanbod => hogere prijzen).
Gevolg: het goedkope Azie is niet meer zo goedkoop en de mensen aldaar met minder te besteden kunnen de producten niet meer betalen.

Ik ben zelf zeker niet heiliger dan de paus , maar er zijn ook zeker economische belangen die beschermd worden door het verbod op parallelimport en niet puur en alleen om de rijke bedrijven nog rijker te maken.
30D en spul...
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik heb het leven nooit begrepen... en zal het ook zeker nooit begrijpen. :cry:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

musicjohn schreefCOLONIk heb het leven nooit begrepen... en zal het ook zeker nooit begrijpen. :cry:
Dat maakt het juist interessant :lol:
Gewoon doorgaan en wie weet!
(Ben er al decennia mee bezig)

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

kwanon schreefCOLONEn dan vergeet je nog de gewone marktwerking.
Als het toegestaan zou zijn in te kopen in het goedkope Azie, dan zou de vraag daar gigantisch gaan toenemen. Iedereen in het dure westen zou immers in het goedkope Azie gaan kopen. Met als gevolg enorme prijsstijgingen in Azie (meer vraag dan aanbod => hogere prijzen).
Gevolg: het goedkope Azie is niet meer zo goedkoop en de mensen aldaar met minder te besteden kunnen de producten niet meer betalen.

Ik ben zelf zeker niet heiliger dan de paus , maar er zijn ook zeker economische belangen die beschermd worden door het verbod op parallelimport en niet puur en alleen om de rijke bedrijven nog rijker te maken.
Dit is het meest kloppende tot nu toe in dit topic. Als je de zogenaamde echte vrije marktwerking z'n werk laat doen dan storten her en der economieen in. Bij echte marktwerking stoppen we namelijk ook met het subsidieeren van nederlandse boeren. De landbouwsubsidies zijn er namelijk ook alleen maar om de boeren te beschermen. Die boeren worden kunstmatig in stand gehouden ten koste van boeren in Afrika die kunstmatig buiten de deur worden gehouden. Daarom hebben we hier lekker te eten en gaan ze daar dood van de honger. Ik zou me om dit soort praktijken eerder druk maken dan het betalen van een paar euro meer voor een camera..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Het kan andersom ook. Ik zag toevallig laatst een documentaire op de tv waarin het ging over het overspoelen van markten in Afrika met overtollig, veel te goedkope producten uit Europa zoals tomatenpuree uit Italie en kip uit Nederland. De economie stort aldaar daardoor in omdat de locale ondernemers hun afzet markt kwijt raken omdat ze niet op kunnen boxen tegen die lage prijzen.

Het overschot aan die producten onstaat door de subsidies hier in Europa. Boeren en bedrijven willen als maar meer produceren om maar aan die subsidies te komen met als gevolg dat ze uiteindelijk veel te veel producten hebben en die dus maar afvoeren naar Afrika.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ctrlsteef schreefCOLONHet overschot aan die producten onstaat door de subsidies hier in Europa. Boeren en bedrijven willen als maar meer produceren om maar aan die subsidies te komen met als gevolg dat ze uiteindelijk veel te veel producten hebben en die dus maar afvoeren naar Afrika.
Er is een hele historie aan voor af gegaan: honger in Europa in het begin van de vorige eeuw (Ierland en Italië om maar wat te noemen, met uitvluchten naar de VS en Zuid-Amerika).
Dat trauma ziet nu in de genen.

De subsidieverhalen zijn wat overtrokken: er wordt al behoorlijk afgebouwd (wijnmeren, vlees- en boterbergen)
Graanoverschotten gaan naar landen waar regeringen het verdommen om zinvol bezig te zijn.
Het gaat ook om de arbeidsdiscipline en het hebben van een vooruitziende blik (sparen voor later).
We werken harder en beter, daarom produceren we meer dan elders.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON Het gaat ook om de arbeidsdiscipline en het hebben van een vooruitziende blik (sparen voor later).
We werken harder en beter, daarom produceren we meer dan elders.
Glibberig pad waar je je op begeeft want ook daar gaat een geschiedenis van plunderingen en slavernij aan vooraf. Is ook zinloos om zo ver terug te gaan. Feit is dat sterke economische landen hun economie beschermen ten koste van andere landen. Om grote groepen mensen een miserabel bestaan te laten hebben alleen maar omdat er hier harder zou worden gewerkt is een bikkelharde instelling. En is dat ook wel zo?? Met onze 36 urige werkweek, atv dagen en 25 vakantiedagen per jaar? Terwijl in bijvoorbeeld India mensen 7 dagen per week minimaal 12 uur of meer per dag werken voor een hongerloontje?? Ken je de beelden van meneer Nachtwey van die arme stumpers die in de zwavelmijnen werken voor een fooitje? De meneer zonder arm en been die met z'n gezin tussen de spoorrails leeft en zo goed en zo kwaad als het kan probeerd z'n gezin te onderhouden?? Ken je de beelden van vrouwen in Nigeria die door verkrachtingen zo vroeg zwanger worden zodat ze van onderen volledig kapot zijn en dus incontinent, stinken en uit hun gemeenschap worden gezet? En daar horen wij niets aan te doen? Als we netjes zijn gooien we de economie werkelijk open voor iedereen. Dan kost het maar een paar euro hier extra. Wist je dat we in Europa per jaar zoveel ijs eten dat met datzelfde geld heel Afrika kunnen voorzien van medicijnen tegen HIV?
Nee hoor. Dat harde werken hier gaat er bij mij niet in.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Chow schreefCOLONGlibberig pad waar je je op begeeft want ook daar gaat een geschiedenis van plunderingen en slavernij aan vooraf.....
Inderdaad, een heel glibberig pad.
Het hangt er helemaal van af welke fragmenten van de geschiedenis je het meest aanspreken.

Ellende roept emoties op en dat beperkt soms/vaak/meestal de mogelijkheid om echt te helpen.
Persoonlijk vind ik dat je moet helpen vanuit het verstand en niet vanuit de emoties.
Er wordt te veel aan symptoombestrijding gedaan.
Hulp is gaan lijken op een zichzelf instandhoudende bezigheid in plaats van "help de mensen zichzelf helpen".

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON "help de mensen zichzelf helpen".
Die mensen kunnen zichzelf pas helpen als ze vrije toegang hebben tot onze markt. Verder kunnen ze zichzelf pas helpen als het westen stopt met het in het zadel helpen van dictatoriale regimes en wapenleveranties aan dubieuze "leiders".
We kunnen wel miljarden uitgeven aan het bevrijden van de Irakese bevolking maar in Sudan laten we een massaslachting toe.. Maar goed. Dit is way off topic..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Chow: Mee eens (en niet alleen met het laatste).

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar