FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Het ligt ook totaal niet aan FotoSG, want Prostudio heeft m.b.t. linkstar de zelfde leveringsproblemen. Hun Europese importeurs hebben zelfs niet meer alles op voorraad. De fabrikanten maken momenteel de artikelen pas zodra ze de bestelling van de importeur binnen krijgen. Linkstar is trouwens niet de enigste wat deze leveringsproblemen heeft.
Anoniem 4

Natuurlijk zullen er ook goede berichten zijn. Ik reageer op de feiten die hier door klanten zelf worden gegeven. Zij hebben producten besteld en betaald, maar er wordt niet geleverd. De leverancier neemt geen contact op over de vraag wat de klant wil als er niet geleverd kan worden. Of geld terug of een alternatief of gewoon verder afwachten.
Uit de reacties hier maak ik op de klant er steeds zelf achteraan moet. Dat vind ik bepaald niet klantvriendelijk.
Voor zover ik even snel heb kunnen nagaan zijn er met Elinchrom, Bowens, Broncolor en Profoto, om maar wat te noemen, geen leveringsproblemen.
Als iedereen er verder vrede mee heeft, ok. Laat dan ook berichten hier achterwege. Het versnelt niet en leidt alleen tot al dan niet meelevende reacties.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Wat ik hieruit lees is volgens mij twee dingen:
- Service goed en klantvriendelijk
- Communicatie, kan beter

Dit onderschrijf ik zelf ook. Heb ook via de Zoom en via de Professional Imaging e.e.a bij ze aangeschaft. Ben erg tevreden over de Linkstar Flitsset (al mag ik hem een stuk vaker gaan gebruiken). Maar ik heb na de laatste beurs wel lang gewacht op - een deel - van mijn bestelling. Het andere deel wacht ik helaas nog steeds op. Over deze levertijden ben ik niet geïnformeerd terwijl ik (bij mijn weten) naast mijn telefoonnummer ook een e-mail adres heb achtergelaten. Afgelopen week dus deel 1 ontvangen, beautydish, maar deel 2 een trolley voor mijn flitskoppen heb ik nog niet. Had dan toch verwacht dat er bij de doos van de beautydish wel een briefje zou zitten over de rest van de bestelling, dit is echter niet zo.

Iemand meer info over hoe het kan dat er zulke grote problemen met de levering zijn van deze materialen. Moeten we ons zorgen gaan maken over de toekomst van Linkstar?

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Dit is wat ik als reden kreeg van FotoSG op 11 Feb.

Helaas merken wij sinds 4 maanden heel veel van de Crisis. Grondstoffen zijn heel moeilijk te leveren waardoor het veel langer duurt om het materiaal te maken. Dan moet het nog verscheept worden, en dit komt neer op een vertraging van enkele maanden! Normaal gesproken besteld de importeur artikelen in het buitenland en worden deze bijna gelijk verscheept. Tegenwoordig is het zo dat als de importeur een bestelling plaatst in het buitenland dan wordt daar pas opdracht gegeven om de artikelen te gaan produceren in de desbetreffende fabrieken. Deze fabrieken hebben grondstoffen nodig en die worden ook dan pas besteld.
Gelukkig is dit niet alleen met Linkstar het geval maar met zeer veel merken en producten.


Ik heb zelf inmiddels ook een deellevering gekregen van mijn bestelling. Ik heb hierna een mail gestuurd met de vraag voor een indicatie van de nalevering. Hierop kreeg ik het volgende antwoordt.

Goedemiddag,

Helaas zijn de artikelen niet meer voorradig in het europees magazijn en wanneer deze binnen komen weten we niet.
Zij verwachten halverwege april een zeecontainer binnen maar pas wanneer deze door de douane heen is en uitgepakt kunnen ze met zekerheid zeggen wat er wel en wat er niet bij zit.

Met vriendelijke groet,
Team FotoSG


Ik wacht dus rustig af. Zij staan hier ook machteloos in.
Anoniem 4

Een leuk verhaal, maar willen klanten maanden wachten. Ik denk het niet, ik niet tenminste en vele anderen met mij. Klanten die besteld en betaald hebben, zullen wel moeten.
Nieuwe klanten zullen na dit verhaal wel wijzer zijn. Einde verhaal.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Misschien heeft het zin om even te bellen?
BENEL bv, European Distributor Linkstar Studio Equipment
Smirnoffstraat 8
7903 AX Hoogeveen, The Netherlands
Tel. 0031 (0)528-234828
E-mail: info@benel.nl
Internet: www.benel.nl
http://www.linkstar.eu/
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

boels069 schreefCOLONMisschien heeft het zin om even te bellen?
BENEL bv, European Distributor Linkstar Studio Equipment
Smirnoffstraat 8
7903 AX Hoogeveen, The Netherlands
Tel. 0031 (0)528-234828
E-mail: info@benel.nl
Internet: www.benel.nl
http://www.linkstar.eu/
Hier haal ik ook mijn spullen, ze hebben een boel op voorraad.Ik haal het zelf op (werk er vlakbij).
En met een KVK inschrijving krijg je nog korting ook.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Na ik heb mijn spullen ook nog steeds niet ontvangen.
Ik wacht er nu al dik een maand op :S

Wel erg slecht!
Morgen maar eens een telefoontje aan wagen!

Gr Dimitri
Anoniem 4

digicanon schreefCOLON... En met een KVK inschrijving krijg je nog korting ook.
Ja, de Hollander gaat meer voor korting dan voor kwaliteit. :roll: Overigens zie ik bij Benel op de website veel ver van mijn bed merken, maar Linkstar kom ik niet tegen. Misschien zijn die er ook al mee gestopt. Als je niks hebt, valt er weinig te verkopen en dus ook weinig te verdienen.
Wellicht toch verstandig om naar iets anders om te zien. :?: :wink:
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Illuminatus schreefCOLON
digicanon schreefCOLON... En met een KVK inschrijving krijg je nog korting ook.
Ja, de Hollander gaat meer voor korting dan voor kwaliteit. :roll: Overigens zie ik bij Benel op de website veel ver van mijn bed merken, maar Linkstar kom ik niet tegen. Misschien zijn die er ook al mee gestopt. Als je niks hebt, valt er weinig te verkopen en dus ook weinig te verdienen.
Wellicht toch verstandig om naar iets anders om te zien. :?: :wink:
Natuurlijk wel naar het algehele plaatje kijken en niet alleen de flitssetjes. Ook achtergrond papier en dergelijke hebben ze daar en dan met korting tegen goeie prijzen.
M.vr.gr Bert
Anoniem 4

Als je er in de buurt woont, kun je er best voor een aantal zaken terecht, maar voor Linkstar zou ik die zaak niet plat lopen.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 5 keer gewijzigd.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

DennisR schreefCOLON....Tegenwoordig is het zo dat als de importeur een bestelling plaatst in het buitenland dan wordt daar pas opdracht gegeven om de artikelen te gaan produceren in de desbetreffende fabrieken. Deze fabrieken hebben grondstoffen nodig en die worden ook dan pas besteld...
Lijkt me toch raar dat er er in China iemand op zijn fiets springt als er een bestelling voor 1 flitskop binnenkomt. Gaat deze dan naar de markt voor schroefjes, draadjes en lampjes?

Als de crisis zo erg is toegeslagen bij een merk dan lijkt het me dat deze op sterven na dood is.
DennisR schreefCOLON...Helaas zijn de artikelen niet meer voorradig in het europees magazijn en wanneer deze binnen komen weten we niet...

Ik wacht dus rustig af. Zij staan hier ook machteloos in.
FotoSG weet niet wanneer de artikelen binnen komen, misschien halverwege april (maar dus misschien ook wel niet). Ondertussen hebben een boel mensen wel spul bij ze besteld en vanuit FotoSG niks vernomen als daar niet eerst door de klant zelf om werd gevraagd.

Zal hier dinsdag toch ook maar eens achteraan bellen en kijken of ze geen vervangend product of geld terug hebben als het nog lang duurt.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

E7picture schreefCOLONLijkt me toch raar dat er er in China iemand op zijn fiets springt als er een bestelling voor 1 flitskop binnenkomt. Gaat deze dan naar de markt voor schroefjes, draadjes en lampjes?
Zo werkt het natuurlijk ook niet, dat zou pas echt onzin zijn. Maar er worden wel batches op bestelling gemaakt. De fabriek heeft ongetwijfeld halffabrikaten liggen en als er voldoende vraag is opgebouwd wordt er een batch gedraaid om de boel te assembleren. Dat gebeurt niet alleen in China, dat gebeurt overal ter wereld. Een fabrikant die pas onderdelen gaat bestellen (!) als er een batch besteld wordt is per definitie te laat met leveren, zelfs in China.

Dit soort verhalen komen de wereld in vanuit bijvoorbeeld de auto-industrie waar just in time delivery mogelijk is doordat er een continue productie plaats vindt en er slechts spaarzaam van produkt gewisseld kan worden in de assemblagelijn. De gemiddelde electronicafabrikant heeft daar veel minder problemen mee, zeker in een land als China waar assemblage grotendeels handwerk zal zijn.

Wat kunnen dan wel de echte problemen zijn? Allereerst natuurlijk de importeur die moet wachten op voldoende vraag om een batch te kunnen bestellen - die gaat echt geen container vol op voorraad leggen om drie setjes uit te leveren. Dan de fabrikant, die kan best zijn handen vol hebben aan produkten die voor third parties gemaakt worden. In het verre Oosten (China, Taiwan, ...) is op het moment een leegstroom van echt goedkope arbeidskrachten aan de gang en de werknemers die achterblijven in de fabrieken eisen hogere lonen en betere arbeidsomstandigheden. Ergo, produktie is minder flexibel dan het was.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zijn er geen letterlijk identieke produkten met een ander label?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Ik denk dat er geen andere labels zijn. Ik heb ze niet kunnen vinden in ieder geval. Wel heb ik gezien dat er na het uitbrengen van de catalogus 2008/2009 geen nieuws meer is geweest van deze firma, die overigens pas sinds 2004 op de markt was.
De laatste aankondiging was die van de PMA 2009 op 3 t/m 5 maart 2009. Op die van 2010 waren ze in ieder geval niet.
Ik vrees dat er weinig leven meer in het bedrijf zit en dat het langzaam in de vergetelheid zal wegzakken.
http://linkstarhk.silver.yp.com.hk/index_main.php

Deze voormalig leveranciers zijn er mee gestopt
http://www.focusfx.nl/linkstar-m-40.html
http://www.flash24.nl/

Misschien is hier nog voorraad
http://www.prostudio.nl/
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

De FS-400D is een nieuwe serie. Die was tot voor kort niet op de markt. Dus er gebeurt nog wel iets.

Prostudio zit evenal FotoSG in Friesland. Uit eerdere posts begrijp ik dat FotoSG in het verleden juist voor Prostudio zendingen verrichtte. Lijkt me dat als Prostudio nog wel een voorraad heeft dit al lang was gebruikt door FotoSG.

Mocht Linkstar het inderdaad moeilijk(er) hebben dan zou het wel zonde zijn. Zoals de vele berichten hier op het forum, en elders, is het dan wel een vrij nieuw merk, maar wel eentje waar veel mensen met grote tevredenheid gebruik van maken. En dat alles voor een zeer gunstige prijs.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Euhm... het lijkt er op dat hylow hetzelfde spul is. Probeer alleen die dingen maar eens te pakken te krijgen in Europa, gaat je niet lukken.

Saillant detail: zoek op domain dossier eens naar linkstarhk.com... dan kom je uit bij... Falcon Eyes :shock:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Anoniem 4

Hylow, dat zou wel eens de oorspronkelijke producent op het Chinese vasteland kunnen zijn. Verkoop naar het Westen verloopt beter via Hongkong met een eigen naam.
Als Falcon Eyes in beeld komt, zou die weleens een concurrent uit de markt hebben kunnen kopen. In dit geval kopen ze dan alleen de naam Linkstar en mag de productie op het vasteland van China onder de naam Hylow gewoon doorgaan. Denk echter maar niet dat dat merk hier op de markt komt. Daar zal Falcon Eyes dan wel een juridisch stokje voor gestoken hebben.
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

E7picture schreefCOLONProstudio zit evenal FotoSG in Friesland. Uit eerdere posts begrijp ik dat FotoSG in het verleden juist voor Prostudio zendingen verrichtte. Lijkt me dat als Prostudio nog wel een voorraad heeft dit al lang was gebruikt door FotoSG.
Idd. Ik had ook een bestelling staan bij Prostudio en toen ik die binnen kreeg zat er tape van FotoSG op de doos.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Vorige week dus mijn eerste deel van de bestelling ontvangen (een beauty dish). Nav. de berichten gisteren ben ik eens beter gaan inspecteren en:

Er lag nog een zakje in de doos voor een verloopring (of hoe dat dan ook maar heet) voor de bevestiging van de dish aan de flitser.

Op zakje stond: Falcon eyes, also for Bowens, Linkstar, ...

De site voor linkstar geeft weinig geruststelling inderdaad. De nieuwere FS serie staat er niet eens op.

En als je de site van Benel gaat bekijken staat daar inderdaad geen Linkstar meer op. Maar wel 2 sets van StudioKing (die een vergelijkbare behuizing gebruiken) en ook wat plaatjes van materialen met een Linkstar foto maar een product van een ander merk.

(Hoe werkt dat eigenlijk bij Benel, kan je daar als particulier gewoon bestellen en leveren ze dat dan voor de prijs die op hun site staat af bij een Nederlandse dealer? Scheelt nogal wat in de prijzen namelijk en er staat gewoon dat het incl BTW is en wordt nergens gerept dat het uitsluitend voor zakelijk gebruik is).

Straks maar eens even bellen met FotoSG.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar