IJsland in maart [+ update]

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Ik krijg er kippenvel van, zo mooi!

Op naar de expositie zou ik zeggen ;)
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Hoe meer ik ervan zie, hoe meer ik er een keer naar toe wil!
Prachtig!
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een fraaie serie, met een zeer fraaie afsluiter, mijn complimenten..... 8)

Dat je daar graag heen gaat, kan ik me goed voorstellen.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

hele mooie omgeving en ook fraai vastgelegd.. het Noorderlicht en je afsluiter hebben voor mij net wat extra's zonder de andere tekort te doen want die zijn ook heel mooi om naar te kijken... :wink:
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Goed, omdat ze zo in de smaak vallen (en de aurora's in het bijzonder) zal ik meteen maar een update doen.

- 11 -
Afbeelding

- 12 -
Afbeelding

- 13 -
Afbeelding

- 14 -
Afbeelding

- 15 -
Afbeelding

- 16 -
Afbeelding

- 17 -
Afbeelding

- 18 -
Afbeelding

- 19 -
Afbeelding

- 20 -
Afbeelding
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

in 1 woord... GEWELDIG!
1 en 10 zijn mijn favoriet!
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Heel erg van je foto's genoten!
groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Waauw wat een prachtige foto's ... 10 vind ik super mysterieus ... de rest is natuurlijk ook geweldig!!
Het ziet er mij een prachtig land uit!
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Echt ontzettend gave foto's! Heel cool, zeker onder die omstandigheden.

Even een (lichtelijk off topic) vraagje, aangezien ik volgende week naar de VS verhuis en mijn fotospullen meeneem...hoe heb je je statief meegenomen, in de vrachtruimbagage?
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Update is ook subliem .... die aurora's wauwwww !
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

IJsland is ook een prachtig land, het heeft veel ingredienten van New Zealand, zoals vulkanen, hete bronnen, geysers, gletsjers, meren, bergen etc.
Voordeel is dat het nog geen drie uur vliegen is en eigenlijk helemaal niet zo duur, iig niet duurder dan een weekje wintersport.
Openbaar vervoer met busdiensten is er heel goed geregeld, je kunt bijna overal komen met goed uitgedachte schedules.
In de zomer ga je uiteraard gewoon met een tent, dan beleef je IJsland optimaal en het is nog een stuk goedkoper ook.

In 2009 ging ik twee weken in m'n uppie met rugzak en tent en heb het hele land bezocht en was in totaal nog geen 1200,= verder, incl vlucht en buspas, campings, eten ed. Natuurlijk kan het ook luxer in hotels en een gehuurde 4WD, maar dan zit je al snel aan het dubbele bedrag.
Vooral het huren van een auto is in de zomermaanden nogal prijzig, reken op ca 600,= per week voor een kleine auto (Ford-K, Opel Corsa) en 1500,= per week voor een 4WD (Toyota Landcruiser, Ford Escape). Alleen interessant dus als je met een groepje bent en de kosten kunt delen.

IJsland is heel goed op jezelf te doen, ik heb er nog nooit een georganiseerde reis naartoe geboekt, dat kan uiteraard wel met oa. Askja reizen, maar dat zijn wel gepeperde reisjes. De eerste keer dat ik naar IJsland ging in 1988, was dit land nog ongerepter dan nu. Bussen reden er toen ook wel, maar het toerisme was nog lang niet zover als nu. Toch zijn we toen ook op eigen houtje door het land getrokken en dat is echt heel goed te doen, als je je maar een beetje voorbereidt en zelf een beetje avontuurlijk bent ingesteld.

Voor fotografen is dit echt een heerlijk land, zoveel te zien, zoveel variatie in het landschap en de constant veranderende weersomstandigheden zorgen ervoor dat je niet meer kunt stoppen met foto's maken. In 2010 ben ik in juni geweest en dan gaat de zon niet onder, dan kun je dus 24 uur per dag fotograferen en heb je "the golden hour" zo'n beetje van 23:00 tot 04:00. Aan slapen kom je dus bijna niet toe.

Het idee is dat ik over twee jaar fotoreizen naar IJsland wil gaan organiseren, samen met mijn broer.
We hebben nu al een opzetje gemaakt in Italie, waar we in mei een 6-daagse workshop landschapsfotografie gaan verzorgen. Volgend jaar zomer gaan we weer naar IJsland om ons voor te bereiden en we hopen dan in 2013 de eerste deelnemers mee te kunnen nemen naar dit fantastische en fotogenieke land.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Photokid schreefCOLONEcht ontzettend gave foto's! Heel cool, zeker onder die omstandigheden.

Even een (lichtelijk off topic) vraagje, aangezien ik volgende week naar de VS verhuis en mijn fotospullen meeneem...hoe heb je je statief meegenomen, in de vrachtruimbagage?
Statief had ik in de koffer gedaan en dus idd in het bagageruim gegaan.
Zelfs mijn tweede body (50D), flitser en andere accessoires had ik in de koffer gedaan, omdat je bij Icelandair slechts 6kg handbagage mee mag nemen. Met de 5D2, 14mm, 24-70 en 70-200 in een rugzak zat ik al aan dat gewicht.

Voor intercontinentale vluchten gelden overigens andere regels, daar mag je vaak meer meenemen.
Moet je maar even bij je luchtvaartmaatschappij informeren. Sluit je koffer iig goed af, met extra banden en een slot, hoewel dat naar Amerika volgens mij weer niet is toegestaan. De koffer moet voor het douanepersoneel altijd toegankelijk zijn en dan mag zelfs het cijferslot op je koffer niet dichtzitten. Je waardevollen spullen lopen zo dus wel meer risico.

Succes,
Arnold
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Retegave platen. Onvoorstelbaar mooi serie! Kan er naar blijven kijken.

Lijkt me enorm kicken om met dit soort resultaten thuis te komen.
Geweldig gedaan, dikke pluim.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Dexter202

waaaanzin! Echt stuk voor stuk prachtplaten, Arnold!
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie update Arnold.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
janbo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 15:56

In een woord . Schitterend.

vr grt Jan
Canon 5DMKII /Canon 50mm 1.8/Canon 100mm 2.8/Canon 24-105/Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM / 550 EX
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

een heel mooie serie. Windkracht 12 zie ik alleen niet overal terug in de foto's. prachtig het noorderlicht bij 1 en later in de update. Bizar om te zien. Ook de ijsblauwe ijsblokken zijn heel mooi in beeld gebracht.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
toledo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 13:50
WoonplaatsCOLON Wognum

Ik ben werkelijk sprakeloos hoe jij de schoonheid van IJsland in beeld hebt gebracht. Complimenten.

Groet,
André.
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Assegaai1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2011 16:50

Hallo Arnold, twee jaar later.. Ben ook al een paar keer naar IJsland geweest, zo mooi! Prachtige foto's! Maar... Hoe ben je bij de Dakota gekomen? De coördinaten had ik, maar langs de weg alleen maar hekwerk en geen opening gezien richting strand. Gelukkig wel 2 weken mooi weer gehad, wat in het binnenland (Kerlingarfjoll en Landmannalaugar) heel prettig was.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

PanzerFaustNL schreefCOLON5 is mijn absolute fav, ach wat zeur ik nou, ze zijn allemaal gewoon mooi.
Precies helemaal mee eens!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar