flitser vragen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
RemcoPhoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2011 12:23
CONTACTCOLON

Volgens mij is ETTL (de toevoeging 'E') een Canon term, inhoudelijk is het dacht ik hetzelfde als TTL... namelijk meting direct 'Through The Lens'.
5D MkII | 17-40 1:4L USM | 24-105 1:4L IS USM | 70-200 1:4L IS USM | 100 1:2.8L MACRO IS USM | 50 1:1.4 USM | 430EXII | Phottix Strato II | Sirui N-1204 + K-20X
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://super.nova.org/DPR/Canon/TTL/" onclick="window.open(this.href);return false;

E-TTL-II maakt gebruik van de voorwerpsafstand die door de meeste Canon-objectieven aan de camera wordt doorgegeven.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

De flitser kan in E-TTL minder als 1/64.
Wil je handmatig verder naar beneden dam heb je de 580 nodig.
Het verschil tussen TTL en E-TTL is simpel. TTL is de algemene term. E-TTL is de enige die automatisch werkt op Canon camera's
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Drikusniet schreefCOLONDe flitser kan in E-TTL minder als 1/64.
Wil je handmatig verder naar beneden dam heb je de 580 nodig.
Het verschil tussen TTL en E-TTL is simpel. TTL is de algemene term. E-TTL is de enige die automatisch werkt op Canon camera's
TTL staat voor Throught The Lens (door de lens).
TTL werkt met de analoge camera's van Canon waarbij de lichtmeting tijdens de (hoofd) filts gedaan wordt.
Een TTL flitser geeft maar een flits waarbij het door het filmvlak gereflecteerde licht gemeten wordt.

E-TTL is voor de digitale Canon camera's. De door de sensor gereflecteerde licht is niet geschikt voor de lichtmeting.
Daarom geeft een E-TTL flitser een pre-flash af voor de lichtmeting.
Hierna klapt pas de spiegel op en gaat de sluiter open waarna de hoofdflits gegeven wordt.

Dit is ook het geval bij E-TTL-II, maar als extra wordt bij de berekening van de flits de op de lens instelde afstand meegenomen.

Hans.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

hdb schreefCOLONDit is ook het geval bij E-TTL-II, maar als extra wordt bij de berekening van de flits de op de lens instelde afstand meegenomen.
Alleen Canon-objectieven (op een enkele uitzondering na) geven die afstand door.
Het zou fijn zijn als derdepartij-objectieven dat ook zouden doen.

Een goede EXIF-viewer geeft twee waarden aan: "FocusDistanceUpper" en "FocusDistanceLower".
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar