Zo maar een keer voor inspiratie

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

OO dan had ik het al helemaal niet gered hahaha.

Ben net thuis vanuit een dagje dodenherdenking.
Was heel indrukwekkend en heb mooie foto's gemaakt.

Komen later online
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Na een aantal dagen gespeeld te hebben met me Sigma lens , zou ik graag eens met iemand op pad willen die kennis heeft van dit soort fotografie.

Het lukt me aardig maar er zijn een aantal dingen wat ik niet voor elkaar krijg en daar baal ik wel van.Kan de oorzaak ook niet vinden.

Een voorbeeld:

Af en toe heb ik een voorwerp perfect in beeld en alles ingesteld.
ALs ik dan in de zoeker kijk zie ik geheel rechts onderin de informatiebalk een rondje komen die dan knippert en dan kan ik dus geen foto maken.
Ik weet niet wat dat betekend en hij weigert dan dus een foto te maken.

Misschien is het iets heel simpels maar ik kom er niet uit.Zo zijn er nog wat kleine dingen.


Ook vind ik het wel leuk om samen met iemand op pad te gaan.Ik kan ook door de weeks (zit thuis) dus mocht je zin hebben , hoor ik het graag.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

badeendje schreefCOLONALs ik dan in de zoeker kijk zie ik geheel rechts onderin de informatiebalk een rondje komen die dan knippert en dan kan ik dus geen foto maken. Ik weet niet wat dat betekend en hij weigert dan dus een foto te maken.
Het klinkt misschien kinderachtig, maar dan wordt het toch tijd je handleiding nog eens door te lezen. Misschien kom je dan ook weer andere nieuwe dingen tegen die je nog niet wist (gebreurt mij ook nog steeds :) ).
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON
badeendje schreefCOLONALs ik dan in de zoeker kijk zie ik geheel rechts onderin de informatiebalk een rondje komen die dan knippert en dan kan ik dus geen foto maken. Ik weet niet wat dat betekend en hij weigert dan dus een foto te maken.
Het klinkt misschien kinderachtig, maar dan wordt het toch tijd je handleiding nog eens door te lezen. Misschien kom je dan ook weer andere nieuwe dingen tegen die je nog niet wist (gebreurt mij ook nog steeds :) ).
Klinkt idd heel erg kinderachtig :D
Ik heb dat natuurlijk al nagekeken.
Het blijkt te betekenen dat ik me camera op servo heb staan (volgens mij) ,maar dat is niet het geval.

Vind het raar dat ik geen foto kan maken dan.
Richt ik op iets anders en dan weer terug is het vaak dat ik wel een foto kan maken.

Nogmaals er is zo veel te leren in de camera dat ik het af en toe me bolletje niet in krijg.
Een cursus is zeker geen overbodige luxe , maar die worden niet overal gegeven.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ga je nu de handleiding eens echt helemaal lezen in plaats van maar wat rond te bladeren :) ? Het betekent helemaal niet dat je camera op servo staat. Het betekent dat hij niet scherp kan stellen. Waarom niet? Geen idee. Te weinig licht/contrast? Te dichtbij?
Bij macro is AF best wel lastig, probeer het eens met handmatig scherpstellen...
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Is er iemand die zin heeft om een aantal uurtjes op pad te gaan?
Vanavond heb ik tijd en overdag ook vrij vaak.

Heb zin om wat macrofoto's te gaan maken.
Bloemetjes en beestjes op de foto zetten.
Ik hoor wel of er iemand interesse heeft.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar