Reacties nieuwe indeling van het forum

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Soron schreefCOLON
Ytos schreefCOLONAllereerst verwachten we van iemand die net een forum bezoekt, dat deze persoon eerst even meeleest voordat 'ie reageert. Proef de sfeer, kijk hoe het werkt en ga dan pas meedoen. Daarnaast geldt voor het plaatsen van foto's eigenlijk hetzelfde. Je mag als beginner best foto's plaatsen, maar als je zelf al ziet dat je foto eigenlijk onscherp is, overbelicht etc., plaats 'm dan liever niet. Wees kritisch.
Dat is voornamelijk het probleem die je ook op ander fora als dpz ziet. Dit gebeurd dus niet. Nieuwe leden posten zonder iets te lezen hun CF dumps. (over het algemeen dan). Zelfkritiek is soms ver te zoeken. Hoe gaan we die cultuur veranderen?
Zie je post nu pas. We plaatsten iets op hetzelfde moment. Jij nog op pagina 13 en ik op 14. Lees nu even terug en zie je opmerking. Bij deze antwoord.

Door mensen aan te spreken op hun gedrag proberen we ze duidelijk te maken hoe het hier werkt. De tijd zal leren hoe we omgaan met cf-dumps. De DPZ-manier om van foto's linkjes te maken vind ik aardig. Maar wellicht zijn er andere oplossingen. Het is nooit uit te bannen. Maar ik ben weer terug en ik zal proberen m'n tijd te steken in het aanspreken van mensen die slecht materiaal plaatsen om het plaatsen. Ik heb ooit iemand zwaar beledigd met de opmerking dat zijn foto's niet forumwaardig waren. Dat zal ik niet meer zo direct zeggen, maar ik zal wel to-the-point zijn.

Aardig voorbeeld op DPZ was Morti: die plaatste ook matig tot slecht materiaal. Maar als je ziet wat 'ie nu plaatst. Die heeft een hele steile leercurve gehad. Op EOSDigitaal zijn we laagdrempeliger en langzamer, maar die leercurve moet wel zichtbaar zijn. Neemt iemand kritiek niet aan, vat 'ie het (te) persoonljik op of haalt 'ie z'n foto's weg? Dan hoort 'ie wellicht niet hier thuis.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Zo even 14 pagina's doorgeworsteld. Mij kan het niet zo veel schelen. Het leven verandert en zo ook bedrijven, instellingen, regeringen. En bij ieder wisseling gaan we iets nieuws introduceren, en vaak leidt dat niet tot direct succes maar onderdelen daaruit evolueren in de dagelijkse gang van zaken.

Ik sta dus achter de kans om vernieuwing te proeven en laten we gewoon na een half jaar een evaluatie instellen in de vorm van een poll, zonder inbreng, als blijkt dat er veel mensen voor zijn lekker door gaan, als het 50/50 is of in de buurt daarvan, start een nieuwe thread met de vraag wat er anders kan en als er veel negatieve poll metingen zijn, stoppen en proberen iets nieuws te starten of met de huidige vorm door te gaan.

Verder heb ik eigenlijk maar een opmerking.
Een goede fotograaf is niet altijd een goede beoordelaar. (voorbeeld, veel sporters denken het veel beter te weten dan een scheidsrechter, en een goede scheidsrechter behoeft niet ook een goede sporter te zijn.)
Ik denk dat ik gewoon snaps maak die ik foto's vind maar die zijn voor mij, mijn vrouw en mijn zoon. Echter ik heb niet de pretenties om te laten beoordelen, wel kijk ik graag mee zodat ik toch wat beter wordt, maar dat is voor mijn eigen gemoedsrust. Dus voor het vullen van de Jury niet alleen maar mensen vragen aan de hand van hun geposte historie, of beter, net zoals in de veiligheidsraad, (vaste leden die iets kunnen, door grootte of inbreng, en random leden).

Bijvoorbeeld 1 of 2 leden die random gekozen worden naast een bewezen jury.

mvg

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONIk denk dat ik gewoon snaps maak die ik foto's vind maar die zijn voor mij, mijn vrouw en mijn zoon. Echter ik heb niet de pretenties om te laten beoordelen, wel kijk ik graag mee zodat ik toch wat beter wordt, maar dat is voor mijn eigen gemoedsrust.
Kijk, dat is voor een groot deel waar het volgens mij om draait. Zet jij die 'snaps' in "beoordeel mijn foto's" omdat je betere 'snaps' wilt maken? Of vind je ze prima en gaan ze in het familie-album voor de herinnering.
Wil je je 'snaps' verbeteren om er 'foto's' van te maken, dan kan je ze laten beoordelen in "Beoordeel mijn foto's". Daar mag je feitelijk alles plaatsen, mits er maar over nagedacht is een aandacht aan besteed is.

Vind je je foto('s) zo goed gelukt en hebt je ze goed bewerkt en ben je er super tevreden over. Ze hangen bijvoorbeeld op canvas boven de bank in de woonkamer. :) Dan zou je die kunnen insturen voor de expositie. Want dat canvasdoek in de woonkamer in eigenlijk ook een expositie.

Of jouw foto "goed" genoeg is voor de expositie van EOS Digitaal, is denk ik wel te meten aan de andere foto's die er straks getoond gaan worden. Tot die tijd kan je jezelf verbeteren door te kijken, lezen en reageren in "Beoordeel mijn foto's". En natuurlijk ook het plaatsen van foto's op die plek, want dan gaat die leercurve een stuk steiler omhoog.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

helemaal mee eens :!:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik zat er nog even over na te denken. Momenteel is er een item 'Fotowedstrijd' met de beste foto van de maand. Is het iets om dit ook te handhaven en de beste foto's van de maand automatisch in de expositieruimte te zetten straks? :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Nou ik ben een beetje een suf konijn. Kijk elke dag wel een keer op EOS en zie nu pas dit topic en de nieuwe opzet.
Ik vind het allemaal wel grappig.
Ten eerste: nieuwe ideeen altijd een kans geven en dan pas mopperen
Bij een jury is het altijd afwachten of je foto's in de smaak vallen, maar als 7 juryleden iets niks vinden, zal er wel een kern van waarheid in zitten.
Frisse wind. Ik vind het okee!!

Peter
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Dat de testcase als grote vergaarbak niet meer werkte zag zelfs ik.
De meeste reacties in dit topic gingen over de hall of fame.
Ik denk niet dat het anoniem inzenden sluitend te maken is... aan exif of stijl is vaak te zien door wie de foto is gemaakt. Vertrouwen in de Jury is beter.
Ik ben best wel benieuwd of het gaat werken, het is het proberen waard.

Is het geen zaak om ook goed na te denken over het beoordeelstuk?
Is het een idee om te stellen dat foto's in beoordeelstuk nog exif informatie zouden moeten bevatten? Bij te veel topics die nu gestart worden moet daar nu om gevraagd worden voordat er een goede beoordeling kan starten.
Stel als crew aub ook strengere eisen aan de titel van een topic, veel titels zeggen eigenlijk te weinig.
Wat mij betreft mag er ook een Prullenbak stuk komen met alle topics met verwijderde foto's. Die topics halen het forum naar beneden.

Succes, het moet een kans hebben.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Mensen....

Zoals ik het begrijp mag ik "oud" materiaal niet in de nieuwe exporuimtes plaatsen. Klopt dat? En zo ja.... wat is dat voor een rare regel? Alsof een (elke) foto tijd gebonden zou zijn...

Wel jammer, want ik zou wel een paar concert pics in willen sturen.., maar die zijn dus alweer van januari. :(
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Soron schreefCOLONZoals ik het begrijp mag ik "oud" materiaal niet in de nieuwe exporuimtes plaatsen. Klopt dat? En zo ja.... wat is dat voor een rare regel?
De regels van de Expo zegt:
- Het is niet toegestaan foto’s die je eenmaal in “beoordeel mijn foto’s” hebt geplaatst in te sturen naar de “foto expositie”.
Het gaat er dus niet om dat je geen oud werk mag plaatsen, dat mag zeker wel. Maar het is niet de bedoeling eerder op het forum geplaatst werk (uit de voormalige Showcase/Testcase) aan te bieden voor de expositie.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Ik vind de intentie goed, als het nu in de praktijk ook uitpakt zoals bedacht, lijkt het me een prima verbetering! :)
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Nu alleen wachten op het eerste materiaal voor de expo's :).
Expositie-Commissie
EOS Expo Team
EOS Expo Team
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 18:30
WoonplaatsCOLON EOSDigitaal
CONTACTCOLON

Daar hoef je niet lang op te wachten :wink: De eerste aanvragen zijn een feit.
De Expositieruimte, je mooiste foto's in een hoekje
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

hopelijk is het niveau hoog. leg die lat maar hoog!
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
relonky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 16:22

Ik ben ook erg beniewd hoe hoog de lat wordt gelegd. Ik hoop dat het echt hoog is.
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Expositieruimte schreefCOLONDaar hoef je niet lang op te wachten :wink: De eerste aanvragen zijn een feit.
Zijn die allemaal gezakt of zijn jullie er nog niet aan toe gekomen? Volgens mij is iedereen erg benieuwd!! Ik wel in elk geval... :oops:
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik neem aan dat ze niet door de EXPO team zijn doorgelaten...
Heb er als moderator ook geen zegje in (gelukkig!).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONIk neem aan dat ze niet door de EXPO team zijn doorgelaten...
Ben ook nog steeds erg benieuwd naar de eerste exposanten
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

wacht nu maar geduldig af :)

De inzendingen komt vanzelf wel.
Denk er wel om dat de lat niet zo hoog moet komen te liggen zodat niemand er in kan posten.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

We zijn inderdaad hier niet National Geographic of zo...

Maar het moet wel een beetje kwaliteit hebben... :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONWe zijn inderdaad hier niet National Geographic of zo...
Da´s nou jammer... anders viel er nog leuk te verdienen ook. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar