Reacties nieuwe indeling van het forum

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

@Petra: Thnx voor het hart onder de riem. Krachtig omschreven en precies wat ik ook bedoel.

@Miccie: Ja, op zich verwoord je het goed. Maar om de serie van Wierdeau maar even te nemen als voorbeeld: hij gaf in een vervolgpost ook aan dat hij niet zozeer in de Expo hoefde, maar gewoon z'n platen wilde laten zien in een topic waarvan men van elkaar kan leren. Ook hij had geen specifieke vraag over z'n eigen werk. Het mag en kan dus wel - en we zien het nog constant gebeuren ook - maar liever hebben we dat mensen zodanig kritisch zijn naar zichzelf dat ze aangeven wát ze in ieder geval zélf verbeterd willen zien en dat ze dan vragen hóe ze dat moeten doen. Om er vervolgens weer wat kennisrijker tegenaan te kunnen gaan. We zijn immers een forum om van elkaar te leren. Ik zou bijna zeggen: als je foto's wilt laten zien om ze te laten zien, zet ze dan op je eigen website of Flickr-account. Wil je leren, of op z'n minst opbouwende kritiek op je foto's, zet ze dan in BMF. Of biedt ze - als je denkt dat ze top zijn - aan voor de Expo. Wordt je afgewezen voor de Expo, dan kun je ze altijd nog ter beoordeling in de BMF zetten met de vraag hoe je ze kunt verbeteren, zodat je een volgende keer wel in de Expo toegelaten wordt.

Aan de andere kant: als jij je foto's in BMF wilt zetten, maar tegelijkertijd ook geen specifieke vragen hebt, dan kun je dat gewoon aangeven in je startpost. Je hoort dan vanzelf wel of er inderdaad geen op- en aanmerkingen zijn of dat je toch nog wel wat kunt verbeteren. Als je maar laat zien dat je kritisch bent geweest bij het plaatsen van je werk.

Overigens zijn we in het team ook in discussie over de richtlijnen en toevallig ook over de zinsnede waarin staat dat men specifieke vragen moet stellen. Afhankelijk van de uitkomst kan het dus zijn dat dat stukje vervalt. Maar ik beloof niets.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ytoos schreefCOLON In de richtlijnen staat dat foto's omgezet kunnen worden in linkjes. Daar heb je dus inderdaad overheen gelezen.
Ik denk dat ik de associatie met wat daar staat (CF dump) niet zoals jullie had gelegd bij sommige topics waar foto's waar de scherpte niet lekker was omzet zijn naar linkjes.
Wellicht is een verbeterpuntje dat de Mod die dat doet een reflecterende tekst neerzet om de poster te triggeren op betere foto's. Meer in de trant van "wat vond je zelf van.."zwakke punten van de plaat hier invullen"..."
Want ik ben het wel eens dat zelfkritiek voor plaatsing vaak een ondergeschoven kindje is, het zou de posters sieren dit wel te doen.
(Dit is ook een reden waarom ik weinig hier geplaatst heb ik het jaartje wat ik hier nu aanwezig ben).

Edit, ik weet nu waar mijn verwarring vandaan komt. Wellicht is er in de "richtlijn topics" eea recht te trekken
De Mod in het scherpte topic verwees naar deze draad deze draad, waarin de linkjes opmerking in relatie met de CF dump niet staat..

Hoop dat ik mijn steentje heb bij gedragen voor de evaluatie, succes !
Kijk dit is nu een onderschrift...
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

petra66 schreefCOLON Tegenwoordig is het voor bijna iedereen betaalbaar om een slr aan te schaffen en daar mee aan de gang te gaan. Dit is ook echter gelijk het probleem. Een paar jaar geleden werd er bewust gekozen voor een slr omdat iemand met zijn hobby in fotografie serieus aan de slag wilde gaan.
Gr. Petra
Dit is toch wel een zeer straffe uitspraak, waar je in mijn ogen mee moet opletten! Je valt er personen mee aan die vroeger om de een of andere reden geen SLR konden kopen wegens te duur. Dit is alsof je schrijft dat de mensen met minder geld dus totaal geen benul kunnen hebben van fotografie met SLR. Terwijl ook deze personen ook zeer veel verstand kunnen hebben van fotografie.
Fotograferen heeft totaal niets te maken met je financiën, maar met kennis en leren.

mvg. Zebra
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Gebruikers-avatar
petra66
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2005 12:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

zebra schreefCOLON
petra66 schreefCOLON Tegenwoordig is het voor bijna iedereen betaalbaar om een slr aan te schaffen en daar mee aan de gang te gaan. Dit is ook echter gelijk het probleem. Een paar jaar geleden werd er bewust gekozen voor een slr omdat iemand met zijn hobby in fotografie serieus aan de slag wilde gaan.
Gr. Petra
Dit is toch wel een zeer straffe uitspraak, waar je in mijn ogen mee moet opletten! Je valt er personen mee aan die vroeger om de een of andere reden geen SLR konden kopen wegens te duur. Dit is alsof je schrijft dat de mensen met minder geld dus totaal geen benul kunnen hebben van fotografie met SLR. Terwijl ook deze personen ook zeer veel verstand kunnen hebben van fotografie.
Fotograferen heeft totaal niets te maken met je financiën, maar met kennis en leren.

mvg. Zebra
Of ik mensen aanval, dat is dan maar zo, maar het is niet om de reden die jij nu aangeeft. Ik moet ook sparen voor mijn fototoestel. Maar kies wel bewust voor een slr omdat ik deze hobby graag wil uitvoeren en er iets moois van wil maken. Ik schrijf dus zeker niet dat mensen met minder geld geen verstand hebben van fotografie. Maar dat het bewust kiezen voor een slr minder aanwezig is. Maar dat geldt zeker niet voor iedereen. Gelukkig is de slr ook betaalbaarder geworden zodat veel mensen die graag met deze prachtige hobby aan de gang willen gaan dit nu eindelijk ook kunnen doen. En over deze mensen heb ik het dus niet. Het gaat mij om de mensen die een slr kopen, niet eens de moeite nemen om de handleiding door te nemen, verwachten dat ze gelijk top-platen kunnen maken en zich toch nog afvragen waar het zoom-knopje zit. Voor mensen die serieus met hun hobby bezig zijn, of ze nu een goedkope compact hebben of de duurste slr die er te vinden is, heb ik alle respect. Maar de nadruk ligt op serieus met je hobby bezig zijn. Niets meer en niets minder.

Gr. Petra
[size=75][color=bleu]Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt.[/color][/size]
http://foto.petraderuiter.nl
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLONEdit, ik weet nu waar mijn verwarring vandaan komt. Wellicht is er in de "richtlijn topics" eea recht te trekken
De Mod in het scherpte topic verwees naar deze draad deze draad, waarin de linkjes opmerking in relatie met de CF dump niet staat..

Hoop dat ik mijn steentje heb bij gedragen voor de evaluatie, succes !
Ik zie waar het probleem ligt. Dat zijn de oudere richtlijnen. Ik ga e.e.a. herzien.

Bedankt voor je opmerkzaamheid.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONBedankt voor je opmerkzaamheid.
Ach ja, je bent donateur of niet he :wink:
Kijk dit is nu een onderschrift...
mispel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2007 16:16
WoonplaatsCOLON Houten

Ytos schreefCOLON Omdat men niet had nadacht over onderwerp/kleur/nabewerking/compositie et cetera. En dat is nou juist waar we van willen dat de mensen die foto's plaatsen wél over hebben nagedacht.
Hoe bepaal je dat inzenders niet hebben nagedacht over hoe ze hun foto's maken?
Afgelopen week heb ik mijn eerste foto's geplaatst. Foto's waarover ik wel degelijk heb nagedacht. Drie daarvan zijn veranderd in links. Op zich niet erg, maar als het enige commentaar is dat de foto's niet voldoen en dat ik eerst maar eens verder op het forum moet kijken dan vind ik dat wel erg makkelijk. Als ik dan vraag wat er niet goed aan is dan blijft het ijzig stil.
Groeten,
Martin de J

40D, Canon 100mm Macro,Sigma 17-70 2.8-4.5, Sigma 150-500
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

@ Petra,
Ik snap wel wat je wil zeggen hoor :wink: , t'is idd. een feit hoe meer mensen een SLR hebben hoe meer slecht kwalitatieve foto's er gemaakt kunnen worden (of hoe meer goede)! Het klonk alleen zo grof hoe jij het schreef de eerste keer, je reactie op mij klonk al veel aangenamer en minder aanvallend :) .

grt. Danny
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Je kunt ook andersom redeneren. Hoe meer mensen een SLR kunnen aanschaffen des te groter de kans op nieuw talent ;)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Chow schreefCOLONJe kunt ook andersom redeneren. Hoe meer mensen een SLR kunnen aanschaffen des te groter de kans op nieuw talent ;)
Kijk tussen de haakjes bij mijn laatste reactie :wink: .
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

mispel schreefCOLONHoe bepaal je dat inzenders niet hebben nagedacht over hoe ze hun foto's maken?
Vaak door hun eigen commentaar of het gebrek daaraan.
mispel schreefCOLONAfgelopen week heb ik mijn eerste foto's geplaatst. Foto's waarover ik wel degelijk heb nagedacht. Drie daarvan zijn veranderd in links. Op zich niet erg, maar als het enige commentaar is dat de foto's niet voldoen en dat ik eerst maar eens verder op het forum moet kijken dan vind ik dat wel erg makkelijk. Als ik dan vraag wat er niet goed aan is dan blijft het ijzig stil.
Welk topic?
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mispel verdient een goede onderbouwing voor het omzetten vind ik. Maar dat zal nu wel gebeuren?

Jammer dat iemand die net begint en er wel degelijk over heeft nagedacht, op deze manier in mijn ogen toch wat wordt gepasseerd. Dit komt toch op mij over als een soort jury van de 'beoordeel mijn foto' ruimte. Het is natuurlijk een keuze. En natuurlijk staat het in de regeltjes. Het antwoord op een soorgelijke post van mij was duidelijk. De vraag is of je de regeltjes te allen tijde zo moet handhaven of dat je na een evaluatie toch ze nader moet bezien.

Volgens mij is het leereffect bij beginners juist hoger als het gewoon foto's blijven waarop kritiek komt. De mods kunnen de beginners ook uitnodigen om specifieke vragen te stellen ipv de foto's om te zetten. Dit sluit aan bij wat ik net in het koeien topic onder Dieren heb gepost. Zeker een beginner 'ziet' soms niet wat ie moet vragen. Als je niet op dingen gewezen wordt in het begin weet je ook niet waar je op moet letten om die specifieke punten te vragen. Kortom, een beginner kan wat minder proactief zijn dan iemand die al verder is gevorderd.

Wat jammer is vind ik, is dat dit forum - onbedoeld denk ik - volgens mij toch een wat meer elite forum wordt. Dat lijkt me niet het beleid te zijn. En als dat wel het geval is, expliciteer dit dan.

Het voorbeeld van Mispel is er een van iemand die wel nagedacht heeft alvorens de foto's te plaatsen. Kortom, het is niet zomaar een CF dump geweest. En ik kan me voorstellen dat dit wel zo overkomt op iemand die al wat meer gevorderd is. Maar volgens mij kunnen we dus meer recht doen aan een beginner op de manier die ik hierboven heb beschreven. Uitnodigen dus.

Nogmaals, ik heb het al eerder gezegd. Dit soort posts doe ik niet om azijn te zeiken. Integendeel. Ik ben best begaan met dit forum en probeer wat mee te denken in deze materie.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Wat betreft de reactie van mispel:

Ik wil daar op dit late tijdstip toch graag op reageren, om het proberen uit te leggen. :) Ik ben dan wel niet de mod geweest, die de foto's heeft omgezet in linkjes, maar sta wel achter zijn besluit.

Het gaat om het volgende topic: Den HAag Mariahoeve
mispel schreefCOLONHoe bepaal je dat inzenders niet hebben nagedacht over hoe ze hun foto's maken?
Afgelopen week heb ik mijn eerste foto's geplaatst. Foto's waarover ik wel degelijk heb nagedacht. Drie daarvan zijn veranderd in links. Op zich niet erg, maar als het enige commentaar is dat de foto's niet voldoen en dat ik eerst maar eens verder op het forum moet kijken dan vind ik dat wel erg makkelijk. Als ik dan vraag wat er niet goed aan is dan blijft het ijzig stil.
Zoals Ytos al aangaf, kunnen wij niet zien aan een foto of er aandacht aan is besteed, echter wel aan de begeleidende tekst bij de foto's.
Wat mispel in zijn startpost schreefCOLONDit zijn ongeveer de eerste foto's die ik gemaakt heb met mijn 400d Sigma 17-70 combi. De enige nabewerking die ik heb gedaan is de scherptebijstelling.
Graag jullie commentaar.
Hieruit kunnen we helaas niet concluderen dat je goed hebt nagedacht over de foto's en wat je doel was om ze te laten zien.
"De eerste foto's met product a en b" Zien we erg veel en vragen ons steeds af waarom die foto's getoond worden? Het is natuurlijk heel leuk dat je de mogelijkheid hebt om nieuwe apparatuur te kopen. En daarvoor hebben we het topic "Wat is jouw laatste aanwinst".
In de tekst kan ik eigenlijk alleen opmaken dat je je nieuwe lens wilt laten beoordelen, maar niet het beoordelen van foto's. De foto's zijn ook niet in een laboratorium gemaakt of met een speciale opstelling om de kwaliteiten van die lens te laten zien. De motivatie om foto's te laten zien, zou mijns inziens niet moeten zijn "omdat je een nieuwe lens, nieuwe camera, nieuwe flitser, etc" hebt. Je laat foto's zien omdat je die foto's wilt laten zien. :shock: Je wilt die foto's beoordeeld hebben in het algemeen of specifiek op een bepaald aspect van fotografie.

De moderator in kwestie (triaxis130) heeft regelmatig nog gereageerd in het topic. Dus om nu te zeggen dat het "ijzig stil blijft" vind ik eerlijk gezegd niet helemaal juist.
Een moderator leest niet elk topic en houdt niet elk topic bij waar hij af en toe wat schrijft of mod-acties uitvoert. Wil je meer uitleg van hem, stuur hem dan gewoon even een pb-tje. :D

Over jouw foto's:
De reden die aangegeven is bij het omzetten van links: Scheve horizon, compositie.
De Scheve horizon heb je zelf daarna al aangegeven. Over de compositie kan ik wel wat vertellen. Een foto kijkt in de meeste gevallen prettiger als het onderwerp of een speciaal item wat de aandacht trekt op 1/3 in de foto staat. (Rule of Thirds/regel van derden/gulde snede regel). Dat is helaas niet het geval bij deze foto's, waardoor er geen of minder spanning in de foto zit... Je blijft niet langer naar die foto kijken.

Een reactie op Digilike:
Digilke schreefCOLONNogmaals, ik heb het al eerder gezegd. Dit soort posts doe ik niet om azijn te zeiken. Integendeel. Ik ben best begaan met dit forum en probeer wat mee te denken in deze materie.
Helemaal geen probleem hoor. Ik ben erg blij met mensen die meedenken en zeggen hoe ze erover denken, mits goed onderbouwt uiteraard. :)
Digilike schreefCOLONWat jammer is vind ik, is dat dit forum - onbedoeld denk ik - volgens mij toch een wat meer elite forum wordt. Dat lijkt me niet het beleid te zijn. En als dat wel het geval is, expliciteer dit dan.
Heel jammer dat je de indruk krijgt dat dit een elite forum wordt. Dat is echt niet onze bedoeling en zal ook zeker niet worden!
Wat wij (de crew) willen is iets wat een hele uitdaging is en misschien wel niet 100% mogelijk is: Een forum voor zowel beginner als gevorderde fotograaf met een lage drempel voor de beginner èn met een hoog niveau. Dan blijft het ook voor de gevorderde/pro interessant is om werk te laten zien en daar goede reacties/tips op te krijgen om nòg beter te worden. Die gevorderden/pro's zullen dan ook tips en adviezen blijven geven op het werk van anderen.
Digilike schreefCOLONJammer dat iemand die net begint en er wel degelijk over heeft nagedacht, op deze manier in mijn ogen toch wat wordt gepasseerd. Dit komt toch op mij over als een soort jury van de 'beoordeel mijn foto' ruimte.
Tja, dat wij niet konden zien of er over nagedacht is, is jammer. Een wijze les voor de volgende keer. :)
Echter, om het hoge niveau wat we willen in de Expo niet te laten overspoelen met CF-dumps en andere foto's waar minimaal tijd en aandacht aan is besteed, kunnen we gewoon niet alles toelaten. (En dan bedoel ik nu even niet de foto's van mispel).
We moeten het kaf van het koren scheiden... Hoe doe je dat?
We willen met alle plezier tijd en energie stoppen door te reageren op foto's, ookal zijn ze niet echt goed. Maar we willen wel dat als wij tijd en energie stoppen in een reactie met tips, adviezen, links naar website, etc dat TS ook tijd en energie in zijn foto's, de nabewerking en zijn/haar startpost heeft gestoken! Voor wat hoort wat. :)
Als wij zien dat er moeite gedaan is bij het posten van een foto of serie foto's, dan geeft dat ons de motivatie om te reageren. Want misschien is dat een nieuw, gemotiveerd en enthausiast lid die mede door ons snel zal groeien en ontwikkelen en binnen de kortste keren met gigantische mooie foto's in de Expo komt ! :mrgreen:
Dus op die manier willen wij proberen het kaf van het koren te scheiden; de 'rotzooi' van mensen die wel een SLR hebben, maar er geen hobby in hebben.
Dat we per ongeluk eens verkeerd scheiden, door gebrek aan een duidelijke motivatie van TS, kan altijd gebeuren, helaas.

Dus nee, het is geen "beoordeel mijn foto's jury", die moderators... Maar enkel kwaliteitsbewakers voor de ondergrens die nieuwe leden probeert te stimuleren kritisch te kijken naar wat ze plaatsen.
Verplaatsen (degradatie :?) van Showcase -> Testcase is toch veel erger dan dat je foto's worden omgezet in linkjes?
En minder goede foto's blijven gewoon staan, als er een duidelijke omschrijving bij staat.

Wordt die duidelijke beschrijving later toegevoegd, dan zou ik het geen probleem vinden als de foto's weer zichtbaar worden.

Wat een verhaal joh!! ;)
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven waar de crew met EOS Digitaal heen wilt...
Rest mij nog te zeggen dat wij dat niet alleen kunnen, daar hebben wij jullie, de leden, ook bij nodig !!
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
sarafouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:04

Alle vrijwilligers van dit forum; ik vind dat jullie zo ontzettend je best doen voor dit forum en om dit forum zo goed mogelijk te houden. Dikke pluim! Dat moet ook wel met 8500 leden (al is dan misschien daarvan de helft niet actief). Ook sta ik volledig achter de vernieuwde forum. (dus de BMF en expo) Zo worden we allen gedwongen kritisch te kijken naar onze foto's.

Het is jammer dat sommige mensen die hun foto's neerzetten niet zo goed tegen kritiek kunnen. Terwijl ze van kritiek kunnen leren. Wel is het zo dat kritiek dan zo duidelijk mogelijk moet neergezet moet worden en onderbouwd moet worden met hoe het anders had kunnen doen of waar ze op moeten letten.
Ook merk ik dat mensen het een belediging vinden dat de foto's dan omgezet worden in links. Eigenlijk moeten ze dan afvragen; waarom zijn ze omgezet in links en wat kan ik eraan doen om het te voorkomen dat het de volgende keer niet weer omgezet word in links.
En bovenal; hoe erg is het dat mijn foto's omgezet zijn in links.

Ook is het jammer dat mensen wel duidelijkheid van anderen verwacht, maar zelf niet duidelijk in zijn in wat de bedoeling is van deze foto's en waarop ze verwachten dat de foto's beoordeeld worden.
Het een en ander kan idd al verbeterd worden als men die een topic start heel duidelijk aangeeft wat ze verwachten...en dat hebben mods niet in de hand.

Zelf ben ik nog maar een beginner en merk ook dat ik moeilijk vooruit kom, met name bewerking van de foto's want daarop krijg je geen duidelijke adviezen over. En dat is aan mij om daar zelf wat aan te doen.
Ik wil heel graag dat mijn foto's naar een hoger niveau gaan. En door kritisch naar mijn eigen foto's te kijken en af te vragen; wat vind ik nou werkelijk van ze (objectief beoordelen dus, maar dat is heel moeilijk).
Tot nu toe heb ik weinig foto's geplaatst, simpelweg omdat de meeste foto's gewoon niet "showcase-waardig"zijn, maar ook doordat ik zelf zie wat eraan scheelt. Door veel te lezen en te kijken naar andere foto's leer ik weer veel. Ook gebruik ik de zoekfunctie zeer regelmatig.

M.a.a. plaats niet klakkeloos foto's en doe je dat wel; vraag je dan jezelf goed af waarom en wat je wilt weten. En bedenk; van kritiek kan ik leren mits goed onderbouwd. (niet goed onderbouwd, pb de persoon dan!)
Canon 350d, 18-55mm kitlens, zoomlens Canon 70 - 300mm. Twee UV-filters, zonnekap, extra batterij, een statief, Lowepro schoudertas en een externe flitser met omnibounce.
Ik begin het stilletjes aan te leren...met dank aan het forum.
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

als alle 8500 leden nu zo zouden zijn als safarouk, en dan in houding, zou deze hele discussie niet eens nodig zijn :mrgreen:

Petje af, respect voor je houding, en niet alleen die van jou, maar van veel meer andere leden.

Helaas is het natuurlijk altijd zo dat we nooit 8500 leden tevreden kunnen houden, en niet iedereen kan tegen kritiek. Er zijn zelfs sommige mensen die dit totaal NIET kunnen en altijd een weerwoord moeten hebben. (nee, ik noem geen namen, ga niets insunueren of speculeren).

Dat heb je overal, je kunt ergens voor of tegen zijn, maar een beter forum begint bij jezelf...

Daarom mijn respect voor diegenen die het forum waarderen kunnen.
sarafouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:04

Marx schreefCOLONals alle 8500 leden nu zo zouden zijn als safarouk, en dan in houding, zou deze hele discussie niet eens nodig zijn :mrgreen:

Petje af, respect voor je houding, en niet alleen die van jou, maar van veel meer andere leden.
:D

ff offtopic: ps....wat is het verschil tussen administrator en moderator :?:
Canon 350d, 18-55mm kitlens, zoomlens Canon 70 - 300mm. Twee UV-filters, zonnekap, extra batterij, een statief, Lowepro schoudertas en een externe flitser met omnibounce.
Ik begin het stilletjes aan te leren...met dank aan het forum.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

sarafouk schreefCOLONff offtopic: ps....wat is het verschil tussen administrator en moderator :?:

- administartor zorgt voor de technische begeleiding van het forum: nieuwe groepen aanmaken, nieuwe leden activeren enz...
- een moderator zorgt voor de inhoudelijke kant van het forum: de inhoud van de topics

Dit zijn twee 'rollen', een moderator kan ook voor sommige dingen administrator zijn (zoals ondergetekende ;-) ).
sarafouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:04

Bedankt!
Canon 350d, 18-55mm kitlens, zoomlens Canon 70 - 300mm. Twee UV-filters, zonnekap, extra batterij, een statief, Lowepro schoudertas en een externe flitser met omnibounce.
Ik begin het stilletjes aan te leren...met dank aan het forum.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ook van mij de complimenten voor de uitgebreide post van sarafouk.

Dan nog even een quote uit de post van mispel. Niet om m'n gelijk te halen, maar omdat er iemand (drikj) iets zegt waar het precies om draait.
Deze eerste foto's met een nieuwe camera en lens had ik voor mezelf gehouden (mijn allereerste foto's heb ik ook allemaal weggegooid, deze waren ook meer in de trant genomen van; even kijken hoe snel die klikt, wat doet hij bij deze instelling, hoe scherp worden de foto's, of gewoon even paparazzi op familieleden). Het is vreselijk moeilijk om bij deze foto's te zeggen wat hier nou eigenlijk beter aan zou moeten, omdat het niet echt inspirerende onderwerpen zijn. En daarom valt er weinig te zeggen over hoe de compositie hier beter had gekund. Mogelijk had je er details van kunnen fotograferen om bijvoorbeeld een patroon van lijnen te benadrukken. Voor de rest vallen de gebouwen niet echt op qua karakter, architectuur, lijnenspel of kleuren.
Wellicht denkt iemand nu: "Ja, maar daar hadden we vroeger de testcase voor en die is weg." Maar dat is niet zo. De testcase was niet om foto's te plaatsen waarbij objectieven/camera's/combi's getest werden, maar om nieuwe fototechnieken die getest werden ter beoordeling aan te bieden. Ik heb dat al eerder geschreven (86 keer???). Helaas werd de testcase wél gebruikt als plek voor de testfoto's van (nieuwe) objectieven/camera's/combi's. En daar is in de nieuwe opzet nu geen plaats meer voor. Die moet je, zoals drikj aangeeft, lekker voor jezelf houden. Alleen als je twijfelt aan de scherpte van een nieuw objectief ofzo, zou je eventueel, als je er op andere manieren niet uitkomt, foto's ter beoordeling kunnen plaatsen in BMF. Maar dan wel met de specifieke opdracht om de scherpte te beoordelen.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

wat doe je als je nieuwe spullen krijgt?
  • je pakt het uit.
  • je schiet op het eerste de beste ding wat je tegenkomt, je wil toch kijken oftie het doet!
  • die foto's gooi je weg!
  • je kunt een hoera-boodschap achterlaten in het 'Wat heb je het laatste aangeschaft' topic.
  • daarna ga je serieus aan het werk, dat is soms een hele worstelwedstrijd, maar met een beetje doorzetten kom je als winnaar uit de bus -> DIE foto's plaats je. En niet omdat ze met bepaalde apparatuur zijn gemaakt, maar omdat het mooie foto's zijn.
  • Heb je problemen tijdens het worstelen, dan kun je ook die minder gelukte foto's plaatsen, met een omschrijving van je probleem. Maar pas nadat je zelf serieus aan het werk bent geweest. (en dus ook minstens eerst de handleiding hebt gelezen en bestaande topics hebt doorgenomen!)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar