[VerzamelTopic]EF 70-200 f/2,8L IS II USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ook een vorm van interesse bij Nikonians:
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... 452&page=1
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

@ Illuminatus
Helemaal mee eens

En waarom zou je als je de financiële middelen hebt als hobbyfotograaf geen toplenzen moeten kopen. Ruik ik hier een beetje jalouzie :wink: Daarbij geld voor een lens is een éénmalige uitgave en dan kun je er jaren mee voort.

En als je het over meedere jaren bekijkt.
Canon EF 70-200/2.8 L USM IS € 1499 = genomen over 10 jaar € 149.90
Canon EF 70-200/4.0 L IS USM € 939 = genomen over 10 jaar € 93.90

Dan scheelt het niet zo veel meer :lol:
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

AUB geen discussie over het wel of niet zouden moeten willen bezitten van nieuw en duur spul. Ieder z'n ding!!! Hier gaat het over de 70-200 mkII.

Overige discussies mogen worden opgestart in off-topic, en dan draag ik ook mijn steentje bij, want interessant is het wel ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Leuk lensje hoor, maar veels te duur voor een amateurtje zoals mij :wink:
Dan maar vrolijk door schieten met mijn 70-300ISje. bevalt me prima en is een heel stuk goedkoper en onopvallend zwart ;)
Dat ik dan niet serieus genomen wordt door sommige L-geile mannetjes, boeiend, doet me niks :lol:

Modbreak Gumpje: dit is dus geen functionele bijdrage aan dit topic !!! Graag on-topic ;)
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ben erg benieuwd naar de prestaties. Hij zal op 2.8 vast net zo presteren als de F4 en waarschijnlijk zelfs beter. Waarom zouden ze anders een II verzie op de markt brengen ;)

Uitgaande dat het zo is gaan er zeker (veel) mensen overstappen naar de II en zal de 2e hands markt voor de I ook aardig aantrekken. Dat geeft de mensen met een wat kleiner budget de mogelijkheid te kiezen voor een F2.8 IS I of F4 IS voor ongeveer het zelfde geld.
Misshien dat huidige 70-200 series zelfs nog wat gaan zakken in prijs. :lol:

Ben blij dat ik nog even heb gewacht met het maken van een keuze voor een nieuwe lens, want er staat nog wat te gebeuren.
(Dan komt straks ook nog de 24-70 IS, wat een jaar :D)
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Ben ook heel benieuwd naar de prestaties. Ik wilde eigenlijk binnenkort de 70-200 2.8 IS gaan halen, maar ik wacht nog maar heel even denk ik :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk dat met de verbetering van de huidige sensoren een populair objectief als dit inderdaad wel aan vervanging toe was. De invoering van de F/4.0 IS toonde al aan dat er een sprong voorwaarts was.

Ik heb versie I en die is op f/2.8 bruikbaar, maar soft. Een klein beetje geknepen laat al een hele verbetering zien. En ik hoop dat versie II op f/2.8 in de praktijk wel beter presteert (ik vind die grafieken altijd wel grappig, maar blijf toch liever kijken naar de praktijk)

Verders zie ik geen reden om over te stappen. Zeker niet met die prijs, maar die prijs is een introductieprijs die ongeveer net zo hoog ligt als de mk I destijds, dus deze zal ook nog wel behoorlijk zakken.

Ik houd het voorlopig wel bij mijn versie I
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

+1

ik heb een versie zonder IS en deze is op 2.8 al redelijk scherp, op 3.5 zelfs retescherp, dus ik zie geen enkele reden om over te stappen, goed is goed genoeg bij mij, de verschillen zullen ongetwijfeld op pixelniveau zichtbaar zijn, maar ik druk zelden op pixelniveau af dus voor mij niet zichtbaar en zonde geld.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vindt dit (als amateur ;)) ook mooie ontwikkelingen! Ik ben de laatste tijd serieus aan het kijken naar een 70-200 als vervanging van mijn 55-250 kitlens, en als aanvulling op mijn 24-105.

Nu heb ik een paar keer bij lichtarme omstandigheden moeten fotograferen, dus het liefst had ik toch een 2.8, en dan de IS versie.. De prijs daarvan weerhield me vooral. Ik hoop nu dat deze prijzen met de komst van mkII toch zullen gaan dalen op de tweedehands markt. In elk geval eerst ook eens kijken wat de prijs van mkII zal worden als hij eenmaal in de winkels ligt. In principe is het toch een investering voor 'het leven'
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

etienne schreefCOLON...Ik zou deze serieus nog geen eens willen nu.. geen idee waarom, ....
Da's flauwekul. Ik weet niet waarom maar het is wel zo.
Daarbij brengt de mijne nu al nooit 750,- meer op, als ik bekijk hoe die uitziet na nog geen jaar mee werken :shock:
"Professioneel" gebruik betekent niet dat je je spullen moet slopen.
Ik heb zelf af en toe 't idee dat er soms hobbyisten denken dat ze met het nieuwste van 't nieuwste opeens de mooiste beelden gaan maken.. ..als ik zie wat ze ermee presteren vind ik 't vaak een belediging voor de apparatuur :cry: dit geldt overigens niet voor iedereen, en is dan ook niet bedoeld als directe aanval op mensen!! :wink:
Nog meer onzin. Je bent het bewijs dat intelligentie niet nodig is om geld te verdienen met het maken van fotootjes.
Matig je toon een beetje, kerel. Als je sinds een jaartje wat geld verdient met je fotootjes betekent dat nog niet dat je alleen al daardoor een betere fotograaf bent dan de hobbyfotografen om je heen.

On topic: Ik ben ook benieuwd hoe deze lens qua resolutie presteert, in andere woorden: of Canon met het verhogen van de resolutie van de sensoren nu ook de het oplossend vermogen van lenzen gaat verbeteren.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

ravon schreefCOLONJe bent het bewijs dat intelligentie niet nodig is om geld te verdienen met het maken van fotootjes.
Nu snap ik het; ik ben te slim om geld met foto's te verdienen want ik kan totaal niet van mijn fotografie leven :lol: :lol:

Ach, iedereen mag kopen wat hij wil. Wanneer een amateur geld uit wil trekken voor een 70-200 mk II, dan moet hij dat zelf weten.
Dat hij/zij er maar veel plezier mee mag hebben en mooie plaatjes mee mag maken.
Als een prof hem niet wil kopen omdat hij bedrijfstechnische de investering niet kan verantwoorden (een prof kan niet per definitie een fortuin uitgeven, het moet ook binnenkomen, anders brand er geen licht) is een zakelijke en waarschijnlijk verstandige keuze.

De prijs van dit objectief, om toch even on-topic te blijven, is hoog. Maar het is een introductieprijs. Deze kelderd waarschijnlijk ook binnen korte tijd onder de 2000 euro. Nog steeds heeeeeel veeeeeel centjes, maar als je ze eraan wilt uitgeven, dan denk ik dat je geen slecht stukje glaswerk gaat kopen.
Maar voordat we allemaal gaan kwijlen, laat de anderen eerst de kastanjes eens uit het vuur halen en kijken of alles ook daadwerkelijk goed is.
De eerste serie van de 24-105 had ook een fout bijvoorbeeld.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Dit staat er bij cameranu op de site

Canon EF 70-200/2.8 L USM IS Type II € 2.959,00
Verwachte Salesstart Eind Februari 2010

En dit bij K-E

Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS II USM + ET-87 (zonnekap) + LZ1326 (case), met 2jaar garantie, Nederlands
Levertijd ca 5 werkdagen € 2969,00

Voorlopig wel even de hoofdprijs voor de hardlopers :lol:
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

dejong1racing schreefCOLONNu snap ik het; ik ben te slim om geld met foto's te verdienen want ik kan totaal niet van mijn fotografie leven.
Je bent niet de enige: Fotografiebanen scoren slecht.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Gelukkig ben ik filosoof :roll:
... Spiegel-Werk ...
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Gumpje: Niet slecht. Dan haal je net de top 10 niet.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ach, wat leuk... dan sta ik op nummer 2! :D Iemand die me nu aan wil raken?? :roll:
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Nou dan blijf ik wel hier in dit kikkerlandje :lol:
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gaat redelijk snel.
Nu al voorbeelden:
http://blog.reddotphoto.com.sg/?p=726

Nee, ik ben niet overtuigd dat dit beter is dan de huidige variant.
Maar leg ze op de labaratorium-testbank maar eens naast elkaar. Misschien is het met deze voorbode dan wel een labaratorium-slachtbank
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Wat is Canon toch altijd slecht met z'n voorbeelden. Lijkt wel door een stel amateurs genomen. :shock:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONAch, wat leuk... dan sta ik op nummer 2! :D Iemand die me nu aan wil raken?? :roll:
Ik op nummer 4. Misschien moet ik dat dan toch eens aan mijn baas vertellen. ;-)

Verder koopt iedereen maar lekker wat ie wil, zolang ie het maar niet van mijn geld doet. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar