NIK-software

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000]

"OpenGLVendorName"=hex(7):61,00,74,00,69,00,6f,00,36,00,61,00,78,00,78,00,2e,\
00,64,00,6c,00,6c,00,00,00,61,00,74,00,69,00,6f,00,36,00,61,00,78,00,78,00,\
2e,00,64,00,6c,00,6c,00,00,00,00,00
het hele stuk moet je kopieren in een nieuw bestand, dat je pietjepuk.reg noemt (de naam doet er niet toe, de extentie wel).
Dubbelkik op je nieuw gemaakte bestandje en de registrysetting wordt toegevoegd
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

mja, dat heb ik dus gedaan.. maar dan krijg ik een fout melding:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Euhm oke.. ik heb het nog een x overnieuw gedaan, nu lijkt het gelukt.. hopen dat ik nu de melding niet meer krijg dus..

Thanx!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Je kunt ook (eigenlijk veel gemakkelijker) de registry-editer openen en daar de naam wijzigen die je in de screenshots ziet.

Registry editor openen: <windowstoets>R intypen en dan "regedit" invullen.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Het is al gelukt maar bedankt voor je hulp Eos4all...

En mijn demo Nik doet het! Yess!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

mooi!
robb193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2013 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden de gratis trialversie van NIK geinstalleerd. Maar elke keer als ik er mee aan de slag ga in Photoshop (CS6), krijg ik een foutmelding en sluit Photoshop af, uiteraard zonder de bewerkingen op te slaan. Op internet lees ik dat meer mensen met dit probleem te maken hebben. Niet alleen met de trialversie, maar ook met de gekochte versie.
Mijn vraag: zijn er mensen op dit forum die ook deze problemen hebben?
Anoniem 4

Nee, dat probleem heb ik niet. Van anderen heb ik het ook niet voorbij zien komen.
Als je hier enig meedenken/hulp verwacht, moet je toch echt meer informatie geven,
zoals de inhoud van de foutmelding, versie van het OS (32- of 64-bit).
Na welke handelingen de fout zich voordoet, etc.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik vraag me af wat doet dit anders dan the Perfect Photo suite? Ongeveer het zelfde prijs niveau en volledig te integreren in Aperture en Lightroom. Zat vroeger op het prijs niveau van PhotoShop maar is nu ook naar het NIK niveau. Ben zeer tevreden over dit programma! Het heeft een apart pakket voor NIK gebruikers! :)

http://www.ononesoftware.com" onclick="window.open(this.href);return false;
robb193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2013 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

De foutmelding bestaat uit een mededeling dat het programma (PS) is afgesloten wegens een foutmelding. Met een foto geopend in Photoshop kies ik voor Filters > Nik Software en vervolgens voor een van de onderdelen. Nik start op, ik voer bewerkingen uit en als ik kies voor opslaan, verschijnt die foutmelding en stopt zowel Nik als Photoshop ermee.
Over de programma's waarmee ik werk: windows 7 64-bit, PS extended (als onderdeel van CS, gekocht met een jaarlicentie bij Surfspot)
De oplossing waar ik inmiddels voor gekozen heb is om Nik software voortaan uitsluitend te gebruiken in Lightroom. Dan gaat het wel goed.
Anoniem 4

Dat zou in Photoshop toch ook goed moeten werken. Twee zaken waar ik aan zit te denken, kunnen nog wel eens roet in het eten gooien.
Als eerste een krappe hoeveelheid RAM-geheugen. Heb je beperkt geheugen, sluit dan zoveel mogelijk toepassingen en wijs 70% van het geheugen toe aan Photoshop. Bij Voorkeuren onder Prestaties. Vanaf 8 GB zou dat echter geen probleem mogen zijn.
De andere zaak waar ik aan zit te denken, is de grafische kaart en dan met name het gebruik van de GPU in Photoshop.
Zorg in ieder geval dat je de laatste drivers voor je grafische kaart hebt draaien. Schakel ook het gebruik van GPU eens uit om te proberen, ook bij Voorkeuren/Prestaties.
Verder zou je nog kunnen kijken of het beter werkt in de 32-bit versie van Photoshop. Beide (32 en 64) worden geïnstalleerd.
Ben benieuwd of dit je wat verder helpt.
robb193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2013 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Bedankt voor je meedenken over een oplossing.
Als ik kijk bij het geheugen, staat er dat er 1579 MB beschikbaar is waarvan Photoshop 1105 MB (70%) gebruikt. Verder zie ik ook dat er op de harde schijf nog 158 GB vrije ruimte is.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor grafische kaart er in mijn computer zit.
Zou de foutmelding mogelijk te maken kunnen hebben met het feit dat het om een trial-versie gaat? Ik kan er nog 9 dagen mee werken. Waarschijnlijk koop ik daarna de betaalde versie. Als dan weer dezelfde problemen opduiken, zal ik jouw suggesties over GPU uitschakelen eens proberen.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

1579 Mb is 1.5 Gb. Wel wat weinig. Hoeveel geheugen zit er in het totaal in je pc?
De betaalde versie is geen andere versie dan de trial. Werkt de trial niet goed, dan gaat de betaalde versie ook niet werken. Je registreert alleen, je hoeft geen andere versie van het programma te instaleren.

edit: typo :(
Laatst gewijzigd door 1 op eos4all, in totaal 27 keer gewijzigd.
robb193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2013 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Ik heb weinig verstand van computertechnologie (maar dat had je misschien al gemerkt). Als ik kijk in de opgave van het systeem, staat er: Geinstalleerd geheugen (RAM) 2,00 GB. Is dat wat je bedoelt?
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Yep, en dat is erg weinig voor de photoshop en zeker te weinig als je ook nog plugins wilt gebruiken.
robb193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2013 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

OK, ga ik eens kijken of ik het binnenkort ga uitbreiden. Bedankt tot zover voor de uitleg.
Anoniem 4

Twee GB is inderdaad wel heel erg weinig voor deze zware applicaties. Als je een 32-bit systeem hebt, probeer dan te upgraden naar 4 GB ondanks dat je die niet helemaal kunt benutten. Heb je een 64-bit systeem probeer dan te upgraden naar 8 GB.
Toch sluit ik nog altijd niet de grafische kaart uit. Met het volgende programmaatje kun je snel zien wat er allemaal in je PC zit.
http://www.hwinfo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk welke grafische kaart er in zit en zoek het versienummer van de driver.
Daarna op de site van de kaartproducent kijken of er een recente update bestaat, installeer die en start het systeem opnieuw.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hmz.... heb ik dus weer.....

Computer vrijdag gecrasht (beeldscherm/videokaart/onboard videokaart).
Ik dus Nik complete volledig geinstalleerd vanaf de cd die ik in 2011 aangeschaft heb, zoek ik vervolgens naar de downloads voor hdr efex pro, die ik in 2012 bij uitkomen heb aangeschaft en silver efex pro 2, die ik ook bij uitkomen heb aangeschaft, kan ik niet meer vanaf de site downloaden en kom ik steeds bij een google nik collection site terecht....

Nooit mail van NIK en/of google gehad terwijl ik alles bij hun geregistreerd had (de 5 van de nik collection afzonderlijk + de 2 die ik later gedownload heb).

Heb nu maar een mail gestuurd via de site waarin ik vraag hoe het zit, dat ik de spullen aangeschaft/geregistreerd heb, de licentiecodes ook meegestuurd... en nu na een crash de boel opnieuw wil installeren. Ben even benieuwd wat ze doen. Desnoods zijn er nog wel wat vage sites waar ik de oorspronkelijke versies kan downloaden en dan mijn reg.code kan invullen. Maar een downloadcode voor het volledig pakket sla ik natuurlijk niet af.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mijn ervaring met Google/Nik is dat ze op dergelijke mails vrij vlot en soepel reageren. Als je dus de licentiecodes en registratiedata hebt vermeld dan zul je denk ik gewoon een link naar de nieuwste downloads ontvangen... Maar goed, resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst zeggen ze weleens, dus ik ben alsnog erg benieuwd naar jouw bevindingen :)
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Je hebt gelijk :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar