wid # 0008

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

He ho, ik ben daar geen leek in hoor. :lol: :lol: :lol: Als geoloog krijg je dit met de paplepel ingegoten. Ook als zeekanoer moet je de navigatie beheersen, inclusief stroming, getijden en meteo. Het staat zo knullig als je voor de Schotse of Noorse kust vaart en na eindeloos doorscheppen dan bij Newfoundland blijkt te zijn :lol: Een nautisch kompas (Silva) zit dan ook goed in het zicht in het voordek ingebouwd. (Ok, tijdens de reis op de Polarstern van Bremerhaven naar Punta Arenas keek ik gewoon op het beeldscherm voor de coördinaten, maar toen had ik wel meer te doen dan navigeren :mrgreen: )

En als hoger veiligheidskundige zag ik Gabriel gelukkig vragen of de opgegeven richting wel correct was. Het is een gegeven dat geen enkel mens onfeilbaar is. Controleren blijft noodzaak. Vandaar dat mijn nieuwste professie zo broodnodig is in de wereld. Checken, dat durven mensen vaak niet wat vooral in de luchtvaart tot wat akelige gebeurtenissen heeft geleid. Pluim dus!

De GPS ligt trouwens ook wel eens op het dek, maar het goede oude navigeren met het kompas blijft het belangrijkst. Daarvan gaan de batterijen tenminste niet leeg :wink:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 4

Mijn schepen waren iets groter dan een kano en hadden meer vuurkracht. :lol: Ook amfibisch was het van levensbelang om exact op de juiste plek uit te komen. Dan kan een vergissing dodelijk zijn.
Jouw vergissing kan vergeven worden, want die heeft me alleen wat extra tijd gekost. :(

Trouwens de nieuwe WID staat erop en daar heb je geen streken voor nodig. :mrgreen:
Doe weer mee en geniet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar