Dit wat voor et forum??

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

musicjohn schreefCOLON Maar nu heb ik vooral het gevoel dat betreffende persoon er op uit is om heel bewust op een sneaky manier aan een goedkope fotograaf te komen.

En dat is wat mij tegen de borst stuit.

Maar kennelijk ben ik de enige die dit zo ziet
Je staat hierin neit alleen, ik heb alleen niet zoveel zin om me uitgebreid te gaan mengen in de discussie.
Ik lees nog steeds mee.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ja John, nu heb je het argument sterk gemaakt wat mij betreft. Als deze advertentie gelijk in hun eerste post toegelaten wordt, dan zou dit een precedent kunnen zetten.
In het worst case scenario wordt het forum dan overspoeld met dat soort advertenties van 1-bericht-posters. Maar nu is dat hier nog niet het geval, dus is een maatregel als verwijdering nu al gepast, of wordt er paal en perk gesteld als er echt sprake is van overlast (de eerste is dan gewoon een keuze van principe)? Het forum zou er misschien zelfs wat geld uit kunnen halen, door een apart advertentiegedeelte met 5 Euro plaatsingsgeld als drempel (en dat voor contact met een amateurfotogravenpool van zo'n 8000 man, succes gegarandeerd, it's amazing)?

Maar goed, ik begrijp het principe waar je op duidt.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Het gewraakte topic werd geopend op 21 aug. 5.15pm. Om 7.32pm. werd er in de crewtalk een topic geopend met de vraag of deze advertentie kan worden toegelaten. Ook enkele crewleden hadden twijfels gezien het aantal posts van de topicstarter. Uiteindelijk is na enige discussie besloten om bij twijfel niet in te halen en de TS het voordeel van de twijfel te geven. (Opheldering hierover had ook per PB aan een moderator of een mail naar crewmail@eosdigitaal.nl verkregen kunnen worden.)
musicjohn schreefCOLONIk zie het zo vaak op andere fora, waar iemand snel even lid word om zijn/haar product vervolgens binnen twee minuten aan te bieden in het topic "Te koop aangeboden".
Dat is hier dus niet gebeurd, want de topicstarter is inmiddels 2,5 mnd. lid. Een minimum aantal posts is volgens de regels niet (meer) vereist voor het plaatsen van een advertentie.

Ik hoop in de eerste alinea duidelijk te hebben gemaakt dat de crew zich wel degelijk rekenschap heeft gegeven van het aantal posts van de topicstarter en dat er een afgewogen keuze is gemaakt om deze specifieke advertentie te laten staan. Mocht het forum 'overspoeld' worden met dit soort advertenties, dan zal daar zeker verder naar worden gekeken en misschien moeten de regels dan worden aangescherpt. Momenteel valt het aantal van dit soort posts echter reuze mee.

Wat me wel opvalt is dat de crew direct daadkracht wordt verweten als zij een keuze maakt die niet aansluit bij de eigen mening van de poster:
musicjohn schreefCOLONAls ik een mod was dan zou ik deze post meteen hebben verwijderd, in plaats van alleen maar een slotje erop. Ik kan dit werkelijk niet begrijpen. :cry:
dejong1racing schreefCOLONMaar krijg nu al het idee dat dit topic ook wel gesloten zal worden (misschien wel verwijderd :lol: ) omdat niet iedereen van de crew tegen commentaar kan.
musicjohn schreefCOLONMaar kennelijk ben ik de enige die dit zo ziet, want zelf de moderators zien geen aanleiding om het betreffende topic te verwijderen (erg zwak in mijn optiek)
Een stukje discussie hierover is goed, maar na drie pagina's lijken me de argumenten wel uitgewisseld. Hopelijk kan iedereen weer verdergaan met fotograferen en plaatsen van foto's op ons mooie forum.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

oneshot schreefCOLONHopelijk kan iedereen weer verdergaan met fotograferen en plaatsen van foto's op ons mooie forum.
Wat mij betreft ! Afbeelding
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nu er dit stukje door iemand van de crew is geschreven, ben ik wel blij dat er wel degelijk over gesproken is binnen de crew.

Echter vind ik dit stukje openheid wel aan de late kant. Ik ben vaker iets dergelijks tegengekomen. Toen heb ik een PB verstuurd naar een mod. Was eigenlijk wel dezelfde zaak. Iemands eerste post en bood een dure workshop aan. Ik kreeg van de mod echter terug dat het met instemming was geplaatst. De desbetreffende mod heeft dat toen ook bij het topic vermeld.

Dan is er ook meteen duidelijk dat het door de crew toegelaten wordt.

Zou het misschien niet verstandig zijn om deze topics, wanneer dergelijke twijffelachtige topics door de crew worden goedgekeurd, een zogenoemd Stempel Of Aprival krijgen?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONNu er dit stukje door iemand van de crew is geschreven, ben ik wel blij dat er wel degelijk over gesproken is binnen de crew.

Echter vind ik dit stukje openheid wel aan de late kant.
Dat valt toch allemaal wel mee? Dit topic is gestart op afgelopen donderdag avond. Vrijdag ochtend heb ik hier gemeld dat het onder de aandacht was bij de crew. Maandag heb ik hier geschreven wat het besluit was.

Of moet het liefst binnen dezelfde dag opgemerkt, besproken en besloten zijn? :wink:
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Mijn mening: laat de crew dit soort dingen uitzoeken. Dat forumpolitie gedoe waarin iedereen maar roept dat iets weg moet als het ze niet aan staat vind ik maar niets.
Er zijn belangrijker dingen om je aan te ergeren, ook op dit forum. Zo ongeveer 75% van de mensen gebruiken fora als een helpdesk voor dingen die ze met een beetje moeite ook zelf kunnen uitpuzzelen. Maar zolang men het vertikt om de handleidinge ook maar één keer open te slaan... Zulke posting negeer ik dan vaak alleen al op basis van de titel. Hoef ik me er ook niet aan te ergeren. Ik kan natuurlijk elke posting lezen en er meteen mijn mening over geven, maar wat schiet de mensheid daarmee op? Als de crew het niet goed vind, doen ze er wel wat aan. Als iets echt niet door de beugel kan, kun je wel iets roepen. Maar een beetje politie spelen vind wel erg flauw. De goede man zoekt een fotograaf voor een bandje. Wat moet ie dan doen? Eerst 3 maanden interessante vragen gaan stellen over fotograferen? Hij is (waarschijnlijk) niet eens fotograaf. Ik zou zeggen: denk na voor je iets zegt... Ze proberen gewoon op allerlei manieren een fotograaf te vinden. Dat mag toch wel? Tenminste...ze kunnen het proberen. En dan meteen roepen dat het uitbuiting is. Wel erg zwaar, niet? Er is op geen enkele manier van uitbuiting sprake, want de fotograaf die hierop reageert doet dat vooralsnog vrijwillig. Als ik gratis reklamefoto's voor Heineken wil maken, is dat geen uitbuiting, ook al verdienen zij er miljoenen mee. Moet ik maar niet zo stom zijn.

Al met al vind ik het een zwaar overdreven verhaal. En dat is het laatste wat ik er over zeg, want ik heb al veel teveel woorden hieraan vuil gemaakt.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

dejong1racing schreefCOLONBuiten de vraag of het gratis moet of niet (broodroof of niet), vind ik hier eigenlijk de discussie of dit soort advertenties wel of niet moeten kunnen zonder dat er regeltjes voor zijn.

Waarom adverteerd een fotozaak dan nog niet op dit forum? Zij kunnen toch ook een topic opstarten over hoe goedkoop de nieuwe 40D bij hun wel niet is.
Wanneer je dan zegt dat dit "gezocht" is en niet "aangeboden". Dan kunnen zij ook nog wel "gebruikers zoeken voor een nieuwe camera"
Ben toch wel benieuwd hoe de reactie,s waren geweest als er had gestaan. We betalen €1000.00 voor een sessie :wink:

En broodroof: de schrijver van dat zinnetje maakt zeker geen opn tegen betaling. :P
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

fluppie schreefCOLON Ben toch wel benieuwd hoe de reactie,s waren geweest als er had gestaan. We betalen €1000.00 voor een sessie :wink:
Dan had de advertentie belist niet op dit forum gestaan, want dan hadden ze wel één of ander groot grafisch bureau in handen genomen.
fluppie schreefCOLON En broodroof: de schrijver van dat zinnetje maakt zeker geen opn tegen betaling. :P
Die "schrijver" was ik. En ook ik heb een recht op een mening. Dank U.

Verder heb ik e.e.a. toegelicht, en als je dat gelezen zou hebben dan zou alles wat duidelijker zijn geweest voor je. Maar waarom heb ik nou het idee dat jij niet dit hele topic hebt gelezen? :?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar