FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ik heb vandaag ook gebelt.
en ze verwachten elke keer spullen!
Maar wat er zit konden ze niet goed vertellen :s


Gr Dimitri
Anoniem 4

@E7picture
Gezien alle toestanden zou ik niet bij Benel bestellen. Alleen als je in de buurt woont, zou je langs kunnen gaan voor boter bij de vis.
Een overstap naar Falcon Eyes is misschien nog de beste optie. Linkstar zou ik verder links laten liggen en StudioKing zou wel eens hetzelfde lot kunnen treffen.
Met de grotere merken loop je minder risico, want die hebben meer verkooppunten en een groter draagvlak. Wel iets duurder, maar minder pijn in de buik. :wink:
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

In grote lijnen zou ik je gelijk geven maar FE gebruikt nog steeds een eigen kraag toch? Het voordeel van LinkStar is (was?) dat ze een Bowens-kraag gebruikten, dat levert je een enorme keuze op aan accessoires. Jinbei (o.a. leverbaar door Konijnenberg) is misschien dan de betere keuze (als je tenminste in de budget-reeksen blijft zoeken).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Na eindelijk een mailtje gehad
dat er een deel van de bestelling deze kant op komt.

Dat is dan de kleppenset en de beautydisc van Linkstar!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONEen overstap naar Falcon Eyes is misschien nog de beste optie. Linkstar zou ik verder links laten liggen en StudioKing zou wel eens hetzelfde lot kunnen treffen.
Nadat FotoSG de LinkStar niet kon leveren ben ik voor de StudioKing gegaan omdat deze kwalitatief beter uit de testen kwam dan FE. Nu kan elk merk omvallen, dus in die zin vindt ik dat ook een wassen neus. Maar mocht StudioKing verdwijnen, dan nog is het niet zo'n probleem, omdat ik qua accesoires gewoon alles met een Bowens vatting kan gebruiken. Je zou hooguit met garantie kunnen zitten bij defecte onderdelen, maar dan is FotoSG mijn aanspreekpunt, en niet StudioKing, Linkstar of FE.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Overigens kreeg ik zojuist een voorraadmeldingsmailtje (leuk voor galgje :D) van FotoSG dat de Linkstar FS300D weer op voorraad is. Ik had me daar ooit nog eens voor opgegeven om op de hoogte te worden gebracht als hij weer op voorraad kwam.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik heb de bestelling van mijn Linkstar Trolley geannuleerd. Net als wat Dimitri al schreef werden ook deze keer wel spullen verwacht maar was de inhoud onduidelijk.

Veel zaken hebben een "vandaag voor 17:00uur besteld, morgen in huis" beleid. Dat gaat hier zeker niet op. Mensen blijven vriendelijk en keurig, maar vind het zéér raar dat er:
a. nooit contact is opgenomen met mij om te informeren over de stand van zaken
b. ik geen vergelijkbaar product kreeg aangeboden
c. er ondanks alle vriendelijkheid niks van een excuus te horen was, enkel een "wij weten het niet wanneer de spullen er zijn"

Toch een behoorlijke deceptie. Had de spulletjes besteld op de Professional Imaging Beurs. Daar werd gezegd dat ze op de beurs weinig ruimte hadden voor het neerzetten van een voorraad en dat het daarnaast handig was voor de klant en sjouwen op de beurs voorkwam. Komt zo'n twee maanden later echter op mij over dat ze daar zaken verkocht hebben waarvan ze niet wisten wanneer (en of?) ze die konden leveren.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

pff zit nog steeds te wachten op de 2 softloads die ik heb besteld.

Duurt nu al 3maanden, en ze verwachten hem pas over
1 maand te kunnen leveren :shock: :roll:

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Ik heb in zoverre alles binnen op een snoot na, maar die heb ik ook ergens in januari besteld dus wacht daar ook al een behoorlijke tijd op.
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik hoop niet dat Linkstar van de markt verdwijnt, ik vind het erg fijn werken en het kost niet gelijk bakken met geld.

Misschien toch binnenkort maar even wat reserve flitsbuizen en instellampjes bestellen..
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Was ik inderdaad ook eerst bank voor,
Maar foto SG zag dit niet zo 1,2,3, gebeuren,
Vooral omdat ze nog bezig zijn met nieuwe producten op de markt brengen!

Maar het is wel minder dat ik nu al 3 maanden op de beauty disc wacht :cry:

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

E7picture schreefCOLON


(Hoe werkt dat eigenlijk bij Benel, kan je daar als particulier gewoon bestellen en leveren ze dat dan voor de prijs die op hun site staat af bij een Nederlandse dealer? Scheelt nogal wat in de prijzen namelijk en er staat gewoon dat het incl BTW is en wordt nergens gerept dat het uitsluitend voor zakelijk gebruik is).

Straks maar eens even bellen met FotoSG.
Als particulier kan je bestellen bij Benel voor de prijzen zoals op hun site staat vermeld, echter word het geleverd via een dealer bij jou in de buurt. Als je en KVK inschrijving hebt kan je bij hun bestellen en krijg jij het toegestuurd waar jij wilt.
M.vr.gr Bert
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Inmiddels ruim een maand geleden (28 april) mijn bestelling geannuleerd. Op 21 mei een herinnering gestuurd met de vraag of ze mij bericht wilde sturen over de verwachte terugbetaling of dat ze uiterlijk 28 mei het geld op mijn rekening konden storten.

Vandaag gecontroleerd en geen van beide is gebeurd.

Welke stappen kan ik ondernemen? Aangifte van diefstal c.q. oplichting ivm het niet berichten door FotoSG lijkt me wat ver gaan. MAar heb ook geen zin meer om voor de 4e keer die kant op te bellen.

@digicanon, bedankt!
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Kreeg de volgende mail van FOTOSG:

Beste,

Helaas is het artikel(en) welke u heeft besteld al enige tijd niet leverbaar bij onze leverancier. Hier is wel een verklaring voor maar geeft u op dit ogenblik niet een directe oplossing.

Op dit ogenblik kampen vele leveranciers met het probleem dat artikelen moeilijk leverbaar zijn. Dit heeft te maken met de economische crisis waardoor fabrikanten geen voorraad meer hebben en pas produceren wanneer artikelen besteld worden. Voorheen werd er materiaal besteld bij de fabrikanten en duurde dit ongeveer 6 tot 8 weken dat deze in Nederland waren. Helaas is de levertijd op dit ogenblik langer dan verwacht door langere productie termijnen. Ook worden soms niet de gevraagde aantallen geleverd of dat de bestelde artikelen niet zijn geleverd!

Zodra onze leverancier de door u bestelde artikel(en) weer binnen krijgen proberen wij uiteraard deze zo spoedig uit te leveren al dan niet een alternatief aan te bieden.

Onze oprechte excuses hiervoor en hopende op uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Team FotoSG


Dan is nu de vraag wat ze bedoelen met zo spoedig uit te leveren?
Want ik wacht al sinds: 2-maart al bijna 3maanden later en heb nog niks!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb zo'n 2,5 maand moeten wachten op een FalconEyes 580EXII-adapter.
En het was geen onwil van de fotozaak. :wink:

Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@E7, dat is wel vervelend! En hoe reageren ze dan als je je ze belt om de koop te annuleren? Mijn ervaringen over de telefoon waren goed met hen, via de mail kon het weleens langer duren ja. Ik kreeg toen een vervangend product aangeboden in elk geval.

En anders zou je kunnen overwegen om een ritje naar het noorden te maken (dat is voor jou vanuit Amersfoort nog best te doen, voor Dimitri is dat alweer wat lastiger natuurlijk), ze hebben gewoon een winkelpand met normale openingstijden, lijkt mij zinvoller dan aangifte van diefstal doen in elk geval (dat lijkt mij écht de allerlaatste stap in het proces)
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON Soms zit het mee, soms zit het tegen.
En zo ist leven! 8)
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

E7picture schreefCOLONWelke stappen kan ik ondernemen? Aangifte van diefstal c.q. oplichting ivm het niet berichten door FotoSG lijkt me wat ver gaan. MAar heb ook geen zin meer om voor de 4e keer die kant op te bellen.
Ik zou toch nog een keer bellen. Als je stappen wil gaan ondernemen, zal dat vooral civielrechtelijk moeten gebeuren en dat kost bakken met geld. Dat nog los van het feit dat de sfeer er alleen maar grimmiger op wordt en dat die winkel op die manier straks helemaal geen zin meer heeft om je terug te gaan betalen.

Hoe vervelend de hele situatie ook is, probeer netjes en vriendelijk te blijven en verzoek ze via de telefoon gewoon nogmaals om je geld terug te storten. Spreek (in overleg met hen) een bepaalde datum af waarvoor dat gebeurd moet zijn en vraag om een bevestiging daarvan via de mail.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Bedankt voor de reacties. Tsja het zal inderdaad toch wel weer een belletje worden. Had alleen gehoopt dat er ook nog een andere manier is om mijn ongenoegen duidelijk te maken want de maat is voor mij behoorlijk vol.

1) koop tijdens Prof. Imaging Beurs een aantal artikelen en betaal deze direct. Werd mij daar verteld dat deze toegestuurd worden omdat ze op die locatie geen opslag ruimte hebben en het daarnaast ook nog eens handiger is voor de klant, deze hoeft immers niet te zeulen met de spullen.
2) Bel 3 maal om te informeren naar mijn bestelling. Alle 3 de keer wordt verteld dat ze nog die week een bestelling met artikelen verwachten. Echter de volgende week ontvang ik niks. Toen ik voor de 3e keer het zelfde antwoord kreeg vertelde ik dat ik dan graag mijn bestelling wilde annuleren. Dit kon dmv een mail naar hun administratie
3) Recent dus een herinnering gestuurd naar deze administratie dat ik geen antwoord had ontvangen en ook geen geld teruggestort had gekregen
4) Op deze mail wederom geen antwoord (waarom wordt mij dan gevraagd naar ze te mailen) en ook geen geld op mijn rekening 1 1/2e week na de herinnering

Ik had dus gehoopt op een mogelijkheid van een iets officieler signaal. Maar zal er dus toch maar weer een belletje aan wagen.

Het verhaal van Boels kan ik mij totaal niet in vinden. Als een fotozaak niet het fatsoen kan hebben om zijn klanten te informeren (waarom vragen ze in hemelsnaam naar je e-mail adres en telefoonnummer bij een bestelling) dan noem ik het wel degelijk onwil c.q. nalatigheid van FotoSG en zeker niet een leverancier. Dit laatste al helemaal als je het ziet in het licht van het verhaal wat me op de Prof Imaging Beurs in Nieuwegein is verteld.

@ Dimitri: magazijn van Kamera-Express ligt volgens mij redelijk vol. En grappig detail; deel van de bestelling die ik wél heb gekregen is een beauty dish.....

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

E7picture schreefCOLONHet verhaal van Boels kan ik mij totaal niet in vinden.
Dat komt omdat ik een andere leverancier had uitgezocht :wink:
Ik heb geen enkele klacht over http://www.talensfoto.nl/ in Delft.
Als die iets zeggen/e-mailen blijkt het gewoon zo te zijn.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar