Excuses alvast, even *** schelden :(

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONPanzer voor dat nternet bestond werder ook al ingebroken en konden ze het spul ook verkopen ;)

Ja, maar het feit dat alleen "ter zake doende" spullen zijn meegenomen, geeft aan dat men exact wist wat men moest hebben. Op stal is dat bij ons ook wel eens gebeurd. Er waren toen een aantal zadels verdwenen van een bepaald merk, terwijl een kastje openstond met een zadel daarin wat vele malen duurder is dan het type wat ze meegenomen hadden. De inbreker heeft gewoon een boodschappenlijstje; dat en dat moet ik hebben want daar voor wordt ik betaald.

Wat ook nog eens gebeurd is dat men iets duurs op Internet aanbieden en op het moment dat ze een hoog genoeg bod hebben een deal maken met de aspirant verkoper, de advertentie van Internet afhalen en dan de spullen ergens stelen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
wernerfotografie

Tjsa, je kan het naief vinden maar wat moet ik dan? Nu maar stoppen met fotograferen want diegene weet dat ik het terug koop? Natuurlijk koop ik het terug. Daarvoor is mijn hobby ook te leuk en daarom ben ik ook voor dit soort ongevallen verzekerd. Iedereen in mijn omgeving weet dat ik verzot ben op fotograferen. Ja ik zal nog betere maatregelen treffen in het beveiligen van ons huis(stalen pinnen door het kozijn heen, en ik zorg dat mijn gear ook in het huis nog achter slot en grendel zet samen met andere "dure dingen", maar meer kan ik er ook niet van maken. Ook ben ik van mening dat als men het echt wil stelen het toch wel lukt. Maar ik ga het ook niet spastischer maken dan dat het is. Er zijn veel meer mogelijkheden om te kijken of men niet weg is (lichten uit? Post op de mat die blijft opstappelen? luxeaflex dicht? Caravan voor de deur weg?Gras wat al langer niet is gemaaid? etc. etc.) Dus ga nou niet zeggen dat het allemaal naief is als ik dat hier op het forum zet. Ja ik geef toe dat ik dacht dat dit ons nooit zou overkomen en nu ben ik inderdaad te gebeten hond. Het gejatte spul kom ik wel overeen maar inderdaad het idee dat iemand hier thuis is geweest is eng.
wernerfotografie

bobvanduin schreefCOLON@bobbeldijk, jij verwoord op een iets nettere manier wat ik ook dacht toen ik dit las :D

@werner, misschien moet je ook even melden wat voor spullen je nog meer in huis laat tijdens je vakantie, je foto spullen neem je waarschijnlijk, maar misschien blijft er nog wat over voor ze...

Gear gaat inderdaad mee, en verder valt er niks te halen :D, das allemaal al weg dus ook geen omkijken naar.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Je weet trouwens dat er ook een Nederlands woord bestaat, om het door jou geliefde woord "mijn gear" te vervangen?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
wernerfotografie

bobvanduin schreefCOLONJe weet trouwens dat er ook een Nederlands woord bestaat, om het door jou geliefde woord "mijn gear" te vervangen?
... ?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONZou het opvallen als ik nu in het "nieuwste aanwinst" topic zou posten dat ik een nieuwe 5D mkII met 17-40 en 70-200 heb?
Ja, want ik denk niet dat je zo last minute nog tickets naar IJsland krijgt xD.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind het verhaal van dat onderschrift dikke vette onzin!! Als er iemand hier op het forum rondneust naar onderschriften, moet die toch al meer gestolen hebben van mensen op dit forum en dan moet die ook nog eens uitzoeken welk huis je precies (in dit geval in Assen) woont en weten wanneer je weg ben. Naar mijn idee is het gewoon iemand uit de buurt. Maar ach het heeft ook geen zin om te speculeren, het is en weg en dat is gewoon klote! Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dianawoman schreefCOLON...en dan moet die ook nog eens uitzoeken welk huis je precies ...
goh en dat is veel werk... Je moet helemaal naar http://www.detelefoongids.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar een naam invullen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dan ga je er vanuit dat mensen onder hun eigen naam actief zijn op dit forum én dat ze ingeschreven staan in de telefoongids... en dat is voor lang niet iedereen het geval.

Desondanks is er met een beetje snuffelen ontstellend veel informatie te vinden. Want ook mensen die hier bijvoorbeeld niet onder hun eigen naam actief zijn, hebben soms in het topic "social media" weer wel een link naar hun hyves of linkedin of iets dergelijks, waardoor je alsnog heel makkelijk te vinden bent.

Dankzij mijn beroep ben ik erg voorzichtig met privé-informatie, en ik weet zeker dat niemand mij via internetgegevens kan traceren.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ah, misschien een idee; heb jij mensen over de vloer gehad die heel geïnteresseerd waren waar je mee fotografeerde, maar waar niks is uit voortgekomen?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Hmmm, aan de telefoongids had ik niet aan gedacht, wat zoals Marco al aangeeft niet altijd lukt. Ik ben volgens de telefoongids onvindbaar :mrgreen:
Het word nu toch wel lastig: geen namen gebruiken, geen hyves of andere dingen, geen mensen over de vloer en vooral buiten opletten of niemand jou ziet fotograferen en je misschien naar huis volgt.... Whaaaaaaaaaaaa, ze moeten gewoon met hun lieflijke handjes van je spullen afblijven! Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Wat ontzettend vervelend voor jullie dat er iemand in jullie huisje is geweest. Bah.
Sterkte daarmee!! En verrot natuurlijk dat je gear weg is. Hopen dat de verzekering een beetje doet wat ze moeten doen.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dianawoman schreefCOLONIk vind het verhaal van dat onderschrift dikke vette onzin!! Als er iemand hier op het forum rondneust naar onderschriften, moet die toch al meer gestolen hebben van mensen op dit forum en dan moet die ook nog eens uitzoeken welk huis je precies (in dit geval in Assen) woont en weten wanneer je weg ben. Naar mijn idee is het gewoon iemand uit de buurt. Maar ach het heeft ook geen zin om te speculeren, het is en weg en dat is gewoon klote! Afbeelding
Niet zo heel lang geleden kon je naar http://www.whois.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaan, een website intypen en precies zien op welke naam die geregistreerd stond, inclusief adres en telefoonnummer. Mijn kijkt hier op het forum, zoekt een mooi onderschrift uit, gaat naar whois.com, zoekt zijn adres uit, vind die peroon op hyves/facebook/twitter en klaar is henkie, een half uur werk als je erg traag bent.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Een half uur werk, als je weet hoe het moet en heel erg traag bent, bedoel je.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONNiet zo heel lang geleden kon je naar http://www.whois.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaan, een website intypen en precies zien op welke naam die geregistreerd stond, inclusief adres en telefoonnummer.
Meeste registrars zetten een domeinnaam ook niet niet op het persoonlijke adres, maar op die van de hoster. Een whois bij mijn domeinnaam komt dan ook niet op mijn thuisadres uit.

Maar goed... het is ook wel de reden om mijn spullen niet in het onderschrift te vermelden, dus ben het wel met je eens verder ;)
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Tegenwoordig is het niet meer standaard zo, maar ik heb al tweemaal een boos EOSlid op mijn dak gehad die waarschijnlijk dmv whois mijn thuisadres, telefoonnummer, etc., hadden achterhaald en mij dit mailden... Zo ver-van-je-bed hoeft dat dus helemaal niet te zijn !!!

Als je een gearlist ( :mrgreen:) hebt, en je bent op sociale media nogal een flapuit over wat je wanneer doet en hoe lang, dan is het simpel 1+1 en een kwaadwillende weet wanneer de kansen het grootst zijn...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONEen half uur werk, als je weet hoe het moet en heel erg traag bent, bedoel je.
Alles wat ik weet heb ik niet van de geheime dienst of zo, dat vind je gewoon op het internet.

Hoe dan ook, dit is wat ik weet, doe er mee wat je wil.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON
PanzerFaustNL schreefCOLONEen half uur werk, als je weet hoe het moet en heel erg traag bent, bedoel je.
Alles wat ik weet heb ik niet van de geheime dienst of zo, dat vind je gewoon op het internet.

Hoe dan ook, dit is wat ik weet, doe er mee wat je wil.
De belangrijkste blijft toch nog Social Engineering.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONDan ga je er vanuit dat mensen onder hun eigen naam actief zijn op dit forum én dat ze ingeschreven staan in de telefoongids... en dat is voor lang niet iedereen het geval.

Desondanks is er met een beetje snuffelen ontstellend veel informatie te vinden. Want ook mensen die hier bijvoorbeeld niet onder hun eigen naam actief zijn, hebben soms in het topic "social media" weer wel een link naar hun hyves of linkedin of iets dergelijks, waardoor je alsnog heel makkelijk te vinden bent.

Dankzij mijn beroep ben ik erg voorzichtig met privé-informatie, en ik weet zeker dat niemand mij via internetgegevens kan traceren.
Jouw linkedin had ik binnen 3 minuten gevonden op basis van je posts op dit forum en enkele zoek acties in google.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Klopt, da's niet moeilijk want dat staat in het bewuste topic waar ik al naar verwees. Iedereen mag weten dat ik deurwaarder ben en waar ik werk, want degenen tegen wie ik me wil beschermen weten juist dát wel. :wink: Maar meer dan dat zul je niet vinden, ook daar is geen adres of iets dergelijks vermeld. Ed dat is uiteindelijk waar het om draait...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar