[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 5D MKII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONAbsolute kul, Microsoft heeft weinig speeltjes die een firmware update nodig hebben.
Da's ook een mening. :lol:

Onlangs nog Windows Vista geïnstalleerd. De eerste weken kwamen er dagelijks updates binnen. Dat is voor mij hetzelfde als firmware. Service pack 1, service pack 2, update voor Media Player, update voor Microsoft Office, update voor directX, update voor Inernet Explorer, beveiligingsupdate zus, beveiligingsupdate zo... ik denk in totaal wel 70 stuks!

En bij XP was het niet anders. Daar waren zelfs 3 service packs!

Het is maar wat je "kul" noemt. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het blijft druiven met dadels vergelijken.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

musicjohn schreefCOLON
boels069 schreefCOLONAbsolute kul, Microsoft heeft weinig speeltjes die een firmware update nodig hebben.
Da's ook een mening. :lol:

Onlangs nog Windows Vista geïnstalleerd. De eerste weken kwamen er dagelijks updates binnen. Dat is voor mij hetzelfde als firmware. Service pack 1, service pack 2, update voor Media Player, update voor Microsoft Office, update voor directX, update voor Inernet Explorer, beveiligingsupdate zus, beveiligingsupdate zo... ik denk in totaal wel 70 stuks!

En bij XP was het niet anders. Daar waren zelfs 3 service packs!

Het is maar wat je "kul" noemt. :wink:
Stap dan over naar Linux. Zal je zien dat er ook om de haverklap updates etc. langs komen.

Wanneer mensen iets maken zullen er altijd fouten in de software zitten hoe goed en langdurig iets ook getest is. Wees blij dat Microsoft hun fouten proberen te repareren dan wel hun OS verbeterd.

En als jij beweert dat dit soort fouten wel 100% te voorkomen zijn dan zal je met die gave denk ik heel erg rijk kunnen worden.

Maar goed, hier ging het topic volgens mij niet over. Maar dit soort opmerkingen kunnen bij mij dit soort reacties opwekken.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Hypnotixed schreefCOLONEn als jij beweert dat dit soort fouten wel 100% te voorkomen zijn dan zal je met die gave denk ik heel erg rijk kunnen worden.
Ik beweer helemaal niets!

Iemand beweerde dat Canon patent lijkt te hebben op firmware updates. Daarmee werd naar mijn mening indirect gesuggereerd dat er van de software van Canon niets zou deugen. Ik gaf alleen Microsoft als voorbeeld voor een firma die werkelijk patent heeft op firmware-updates (oftewel software updates). Niets meer en niets minder.

Nu dan weer on-topic please!
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

musicjohn schreefCOLONIemand beweerde dat Canon patent lijkt te hebben op firmware updates.
Dat klopt! Nikon schijnt Canon er flink voor te betalen! :lol: :lol: :lol:
avandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
WoonplaatsCOLON Noordkop

avandijk schreefCOLONAlweer een firmware probleem bij Canon, lijkt wel of ze hier patent op hebben...
Geweldig wat één enkele opmerking kan losmaken!

Ik heb duidelijk een gevoelige snaar geraakt.
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

The Last 3 Minutes is a beautiful short film by cinematographer Shane Hurlbut, the cinematographer of Terminator Salvation. It was shot using the Canon 5D Mark II, and was sponsored by Canon to show off the latest firmware that enables 24p (frames per second) recording, giving it a “movie quality”. Filming spanned 17 locations across 4 1/2 days, and a wide assortment of Canon prime L lenses were used.
http://www.petapixel.com/2010/04/09/the ... abilities/
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Uiteindelijk heb ik 'm weggeklikt. Wel erg wiebelig gefilmd... NIet mijn smaak!! Kwaliteit van licht en scherpte(diepte) is wel subliem!!
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

Misschien moeten we toch maar een speciale rubriek voor DSLR-filmen op het forum openen.
Ook de grote namen uit de filmindustrie gaan aan de slag met 5D en 7D.
Binnenkort wordt ook een hele episode van House uitgezonden die met een 5D is opgenomen.

http://www.cinema5d.com/news/
http://digifotopro.nl/artikel/2328487/e ... 5d-mark-ii

Krijg ik net een beetje het fotograferen onder de knie, moet ik ook nog gaan leren filmen.

Voor de gear-freaks met een goed gevulde portemonnee breken gouden tijden aan.
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Ik heb nu sinds een week een 5D, maar filmen is er nog niet van gekomen. Iedereen is dan wel laaiend enthousiast over de kwaliteiten maar filmen is toch wel een heel ander vak.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

En toch... filmen erbij??! Ik heb laatst met de carnaval met een film- en een fotocamera rondgelopen (op verzoek van de carnavalsploeg) en ik heb het toen ervaren dat ik hierbij wel een keuze MOEST maken. Tegelijkertijd je volledige aandacht bij het spotten van film- en foto-situaties houden is vrijwel niet te doen en dan boet één van de twee aspecten in qua kwaliteit. Dan fotografeer ik liever, met maar heel sporadisch een filmpje.

Desalniettemin moet ik sowieso gewoon beter leren inschatten wanneer iets echt het waard is om te gaan filmen en wanneer ik gewoon beter één keer kan klikken. Ik denk dat het daaraan ligt. Ik ben weleens een trouwpresentatie tegengekomen op het internet met foto's en kleine stukjes film en dat was echt super!


Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Mijn 5d MkII doet een beetje vreemd sinds de firmware update naar 2.04.soms reageer hij niet als ik de ontspan knop half in drukt, het focus lampje blijft soms ook branden

:?

Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb gisteren een topic gesloten, omdat die info beter hier kan staan.
[en volgens mij is dit nu precies het probleem wat Johan nu heeft]
nlaanen schreefCOLONIk zat zelf al enige tijd te overdenken om een Canon 5D mark II aan te schaffen.
Totdat ik zojuist het volgende bericht op internet tegenkwam.

http://lightingmods.blogspot.com/2010/0 ... ected.html
5D MarkII firm 2.0.4 More Errors Detected
It really seems that Canon has had his glory days.

Just when we thought everything has been fixed with the recent update 2.0.4 more users
are starting to complaint about the new firmware producing errors in manual mode.
Iemand ervaring mee?
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik snap niet (of mis) de argumentatie in het artikel waarom een twee keer zo korte sluitertijd het softness probleem zou oplossen.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Sterker nog, ik wist niet dat er een `softness`probleem was/is :wink: Ik lees juist overal dat de beeldkwaliteit van de 5D-MKII subliem is :?:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Pieterr schreefCOLONIk snap niet (of mis) de argumentatie in het artikel waarom een twee keer zo korte sluitertijd het softness probleem zou oplossen.
Het is daar toch al zo'n vaag verhaal :wink:

Het aantal instelmogelijkheden kan voor sommigen verwarrend zijn.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Wat ik eruit heb kunnen destilleren is dat de 'mirror slap' trillingen veroorzaakt in de body en dat het ook aan de sensor zelf ligt.
Zou je om de hoogfrequente trillingen te compenseren, veroorzaakt door de klap van de spiegel, een dubbel zo snelle sluitertijd moeten nemen??
Hij had het erover dat na de 1D MkIIn de sensor-kwaliteit achteruit is gegaan... En nu hij het zegt, toen ik van mijn 300D, was die niet van dezelfde tijd?, overstapte naar een 40D had ik ook de grootste moeite om er een goed scherpe plaat uit te krijgen... :D

Maar als je alle kritiek die overal rondwaart in je opneemt, bekruipt je wel het gevoel dat Nikon beter zou zijn (al je huidige geld in Canon-spul ten spijt).
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik heb het gevoel dat na de update naar 2.0.4 er bij mij inderdaad wat problemen met de focus zijn. Ik zou het niet met 100% zekerheid durven zeggen dat het aan de camera ligt, maar ik heb het gevoel dat ik voor de update daar geen problemen mee had.

Nogmaals: dit is mijn gevoel en ik heb nog niet de tijd gehad het uitgebreid te testen!

@Eoskop: dit kan ik bevestigen! Heb ik inmiddels al 4 keer gehad. Batterij er even in en uit lost het wel op.
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Wat vandaag gebeurd snap ik ook niet Camera (5dMkII) ligt voor mij op tafel hoor ik zoem zoem piep IS ?? focus ??? ik weet het niet, het andere eerder vermelde probleem heeft zich niet meer voor gedaan tot heden . verder maar afwachten :x

Gr Johan
Laatst gewijzigd door 1 op EOSKOP, in totaal 23 keer gewijzigd.
Adobe CS 5 - Lightroom 4
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik weet niet of hij al gepost is, maar op http://www.dchome.net/viewthread.php?ti ... ra=&page=1 kan je zien hoe de 5D MK II er van binnen uit ziet.

De camera wordt hier gemodificeerd om zonder spiegel te werken voor video.
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar