foto maatje / club gld. ov.

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Wie heeft er zin om een keer samen te fotograferen? Op pad te gaan of in studio.

Ervaringen uit te wisselen.

Eventueel samen hobby uitbreiden.

Dus ik zoek een fotomaatje / vriendje / vriendinnetje of een gezellige club ergens in Gelderland / Overijsel om kennis en ervaring uit te wisselen en samen leuke dingen te doen.
Laatst gewijzigd door 2 op bas28, in totaal 11 keer gewijzigd.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Waar gaat je interesse naar uit aangezien je schrijft "op pad gaan en in de studio"...

Ik ben nl regelmatig op de HV te vinden..

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Waar woon je Bas?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Ben veel in apeldoorn maar woon bij winterswijk iets over de grens.

Marcel ik heb niet de juiste uitrusting voor natuur fotografie.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De juiste uitrusting voor natuurfotografie bestaat niet. Met iedere camera/objectief kun je in de natuur creatief bezig zijn. Natuurfotografie is veel meer dan een supergroothoek voor landschapjes en een supertele (wit natuurlijk) voor geel/groen gestreepte dwarsfluitvinkjes.
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Wat is dan de aanbevolen uitrusting voor een beginnend natuurfotograaf?
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

een camera (eentje waarbij je het diafragma handmatig kunt instellen is aan te raden.)
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

inderdaad,

ik ben ook gewoon begonnen met de 18-135 en had daar meer dan genoeg aan voor mooie natuur plaatjes. een 18-55 kitlens of 70-300 kitlens kun je ook al meer dan genoeg mee.

naar mate je meer gaat fotograferen leer je de beperkingen van de lens in vergelijking met jou interesse van fotografie kennen en kun je dan alsnog andere objectieven halen.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

:lol: Haha oké jullie hebben gelijk ik zal mijzelf even corrigeren ik heb geen mega tele objectief.
Naast een paar primes heb ik qua tele alleen de 24-70 f2.8 L van canon
Natuurlijk kan ik ook met die objectieven wel de bosjes in, maar iets meer tele is toch wel wenselijk bij natuur / wild life fotografie.
Maar jullie hebben gelijk en ook ik maak wel eens foto's tijdens een wandeling in het bos, de eerste paddo's staan er al op :wink:

In de Achterhoek en op de Veluwe is veel natuur te vinden in al zijn vormen en maten, misschien wel juist daarom ben ik meer een fotograaf die van meer van emotie / expressie / urban & urbex en de combi daar tussen, dat kan overigens van alles zijn.

Ik ben geen beroepsfotograaf maar een gevorderde hobby fotograaf, naast mijn werk als zelfstandig ondernemer neem ik wel eens wat foto opdrachten aan op freelance basis.
Door de economische malaise, heb ik minder werk en meer tijd voor fotografie als hobby, ook omdat ik mijn ei er in kwijt kan, maar de laatste tijd ben ik een beetje inspiratieloos.

Dus ik zoek een fotomaatje / vriendje / vriendinnetje of een gezellige club ergens in Gelderland / Overijsel om kennis en ervaring uit te wisselen en samen leuke dingen te doen.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Daan_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 15:41
CONTACTCOLON

Misschien kunnen we is afspreken om buiten te schieten.
Ik ben overigens wel beginnend met deze hobby.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@ Daan,

Je aanmelden en 1 bericht sturen in een topic.

Wellicht handig om je even voor te stellen.
Dan weten we waar je vandaan komt en wat je voorkeur is mbt fotografie.

Is wat makkelijker voor iedereen.

Ik ben regelmatig op de HV te vinden.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik heb niet de indruk dat er een heel actieve groep in Gelderland is van het eos-forum.
Leren met en van andere fotografen lijkt me wel wat, al ben ik me momenteel aan het bekwamen in de motor en autosport fotografie. Ik ben niet vies van door het bos banjeren (ik heb wél een teletoeter, al is het geen heel grote) en treurige oude gebouwen (da's toch Urbex?), wie wordt daar nu niet door geraakt?

Mensen leren kennen, nieuwe dingen leren doen... 't lijkt wel een PADI cursus, kortom: Dat lijkt me wel wat 8)
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Daan_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 15:41
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik had zelf niet echt wat te posten bij de rest van de topics dus daarom tot nu toe maar eentje.

Ik kom uit Twello en sinds kort heb ik een 550d.
Ik vind het leuk om de natuur in te gaan en te fotograferen maar ook auto en motorsport vind ik mooi om vast te leggen.

gr!
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Zo af en toe lijkt he mij wel leuk.

Ben zelf wel een beetje een "einzelgänger" vindt het nl heerlijk na een drukke week op het werk alleen op pad te gaan. Dan maak ik lekker mij kop leeg door de rust.

Maar natuurlijk is een keertje op pad met iemand altijd wel leuk. Dan kan je ook nog veel van elkaar leren.

Zoals al eerder aangegeven. Kom uit Apeldoorn en ben vaak op de HV te vinden.
Dus als iemand eens mee wilt... Laat het dan maar weten.

Ergens anders naartoe is ook geen probleem heb een auto.

GrMarcel
Daan_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 15:41
CONTACTCOLON

Mij dus ook wel.

Ik vind het leuk om is af te spreken, en de veluwe vind ik ook prima.
Zelf ben ik nog niet erg bekend met de mooie plekken...

Door de week of weekend, maakt mij niet uit. Roep maar wat als je wil.

groet
Gebruikers-avatar
Wietje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 20:12
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Laat ik nou toevallig in Apeldoorn wonen :wink:

Overigens is bijvoorbeeld een fotoclub niets voor je?
Can I click it..... Yes I can[on]! ;-)
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Haha tja een fotoclub, zit er over na te denken om misschien zelf een fotoclub(je) te starten in gelderland.
De domeinnaam is al geregistreerd, (fotoclubgelderland.nl) staat nog niks op hoor.
En dan nu nog een invulling aan het geheel geven en dat valt niet mee.
Je hebt toch iets van een ruimte af en toe nodig, misschien wel een kleine studio, maar goed ben er mee bezig.

Heb even gekeken naar je foto's Wietje en moet zeggen dat je een mooie stijl hebt.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
Wietje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 20:12
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Nou, Bas28 :oops: bloos bloos... uhm...dank je wel, maar ik heb nog een heleboel te leren!
Helaas door privéomstandigheden ben ik dit jaar niet echt aan fotograferen toegekomen, maar ik beloof hierbij plechtig...vanaf september 2012 gaat e.e.a. veranderen, lees meer vrije tijd :wink:
Dus als je even geduld hebt, wellicht dat er iets te plannen valt...

Dus je hebt ambitie om zelf iets in Gelderland op te richten? Wauw.... mooi streven aangezien veel fotoclubs wachtlijsten moeten hanteren.
Can I click it..... Yes I can[on]! ;-)
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Je hoeft niet te blozen en ook ik kan en wil nog veel leren haha
En heb veel geduld, ben immers fotograaf hahaha
Als je ideeën hebt e.d. stuur me maar een pm
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
irre22
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2012 20:30

goede avond

even een vraagje
hebben jullie nu een foto clubje opgericht ??
ik hoor graag van jullie

ik ben ook Groot Fan van Fotografie en en bijna dagelijks mee bezig.

Gr Irre
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar