Spiegel beweegd

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

Hallo allemaal,

sinds enkele dagen merk ik dat mijn spiegel vreemde dingen doet. Bij zowel manueel als automatisch scherpstellen heb ik het volgende probleem:
als ik scherpgesteld sta, verspringt mijn spiegel een beetje naar boven en direct weer naar beneden. het lijkt alsof de spiegel zijn open-toe beweging wil maken maar dit dan toch niet doet. dit is voor mezelf bij manueel scherp stellen niet alleen vervelend maar het lijkt me ook niet echt normaal.
iemand een idee wat dit kan zijn/hoe ik dit op los?

groet,
lennert
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Gebruik je een lens met IS?

Hans.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:) Het lensje van de IS springt af en toe weer naar het centrum terug, en dat geeft even een "sprongetje" in je beeld. Is helemaal in orde, er is niets mis.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hehehehe,
Heb laatst een 18-55 IS gekocht (om ondanks het naar telelens verschoven budget toch een groothoek te hebben) en inderdaad die IS is echt akelig stil.
Met de 18-200 van Sigma en de 70-200 4.0 van Canon weet je tenminste dat er wat aan de hand is in het apparaat voorop je camera :mrgreen:
Als het inderdaad de IS is moet je 'probleem' verholpen zijn als de IS schakelaar op uit zet.
IS werkt bij zowel manueel en automatisch focussen.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Hoe zie je dat je spiegel beweegt?? Als ik spiegel lees, dan denk ik aan de spiegel die op moet klappen, echter die is niet zichtbaar met een lens erop... Als je inderdaad het beeld bedoelt, dan zou het heel goed je IS kunnen zijn.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

heb ik ook heel iets af en toe bij de 24-105 en bij de sigma 120-400 iets vaker, dat het beeld lijkt te verschuiven wanneer je scherpstelt.

Is inderdaad zoals eos4all zegt, zeer waarschijnlijk gewoon je IS.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Het is denk ik ook je IS. Ik heb met m'n 300/4.0 als ik de IS aan heb en scherp stel dan zie je het beeld een beetje "drijven" het gaat licht op en neer om de beweging op de vangen. En als de IS aan het eind zit zegmaar dan zie je het element terug schuiven. Soms hoor je ook een licht klikje
Canon Shooter
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ben nu wel heel benieuwd of onze vermoedens correct waren... :lol:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...
Hij heeft het advies van jouw onderschrift gebruikt en de spiegel met Ducttape vastgezet :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar