Mooi Overijssel

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Afgelopen maand ben ik diverse keren erop uitgetrokken met dit resultaat.
Hopelijk vallen ze in de smaak.

1. 29-maart
Afbeelding

2. 29-maart
Afbeelding


3. Vorige week
Afbeelding

4. Vorige week
Afbeelding
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Zal wel aan het vroege tijdstip liggen, maar ik krijg de foto's niet te zien.
wacht nu al 5 min op i43.tinypic.com.
Ik hoop maar dat anderen meer succes hebben.
gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

beetje vreemde opnamen hoor en vind het eigenlijk niet zo,n reclame voor het mooie Overijssel.
zeker de bewerking van de twee laatste opnamen geen succes voor mij dan hè.
als ik zou gaan...zou het voor de eerste opname zijn.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Rick ik hoop dat je tegen kritiek kan. Deze foto's kunnen me niet bekoren en naar mijn mening hadden ze in de Testcase moeten staan. Wat ik vooral mis in deze foto's is een (interessant) onderwerp. Er is weinig wat de aandacht trekt en dat is toch wel essentieel. Je moet je afvragen of deze foto's Overijssel weergeven of hadden ze overal genomen kunnen worden?

1. Foto van een tractor, erg donker, weinig zeggend
2. foto van een stuk grond?
3. deze is veel te rommelig en erg vlak, mis daar contrast en een aandachtspunt
4. de beste nog van de vier. Ook hier vind ik de foto erg vlak en erg donker. Daarbij lijkt hij me midden op de dag genomen waardoor licht per definitie slecht is en je harde schaduwen krijgt. 's ochtends vroeg of einde van de dag zou je direct een betere foto hebben opgeleverd.

Nogmaals het is niet de bedoeling om je te ontmoedigen. Integendeel je moet gewoon door gaan en meenemen wat je op dit forum leest

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Hopelijk vallen ze in de smaak.
Een foto van een gierkar?? :wink:

Maar nu zonder gekheid, als je de foto's in een serie over "mooi Overijssel" plaatst zou ik kleurrijke foto's plaatsen. Nummer 1 kan van overal zijn, en ik vind hem erg donker. Nummer 2 vind ik wel een heel leuk onderwerp om eens te kijken wat je met het lijnenspel kunt doen, maar nou ook weer geen reclamefoto.

Nummer drie en vier vind ik de betere uit de serie. Alleen vind ik de zwartwit omzetting minder geslaagd. Die twee zou ik als uitgangspunt gaan gebruiken om te kijken hoe je meer uit dit onderwerp kan halen en dat kan dan een hele mooie serie worden.
Succes!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Bedankt allen voor jullie mening:)
Ik merk dat julie op een andere manier deze foto ervaren en daar is niks mis mee.
Alle foto's zijn later in de middag genomen en bewust over nagedacht wat ik wil bereiken.
Het klopt dat ik heb gekozen voor een ongebruikelijke bewerking maar ik wou eens wat anders dan de prachtige foto's die de laatste tijd voorbij zijn gekomen.

Misschien helpt het als ik vertel wat de foto's met mij doen.
Foto1
ging mij om de om de droogte van het land en de tractor gehuld in stof waardoor deze niet duidelijk te zien was.
Daarbij komt dat er net wat zon door de wolken kwam en harde schaduwen bracht over het onderwerp waardoor je duidelijk de ploeg lijnen ziet.

foto2
Begint met het volgen van de lijnen van links naar rechts en dan het land in.
Ik vond de sporen boeiend om vast te leggen, daarbij komt dat er net een paar wolken voor de zon vlogen waardoor er schaduwen op het land te zien zijn.
Ik vindt de grimmige sfeer rauwe sfeer juist passen bij het beeld omdat het land ook onrustig erbij ligt en lijnen/patronen door elkaar lopen.

foto3
Ondanks de drukke omgeving zit er ook een rust punt in deze foto namelijk het water met de weerspiegeling.
Meer contrast in het beeld met name in het midden doet de foto in mijn ogen niet goed.
Waarom zou ik ook omdat in mijn ogen het centrum de foto toch domineert en eigelijk de storende omgeving zou moeten kunnen overwinnen.

Foto4 gaf mij een beetje hans en grietje gevoel, wandelen in het bos met nog een onbekende bestemming ik het bewust gekozen voor veel contrast en zwart tinten om het beeld een grimmige sfeer neer te zetten.
In kleur zou het juist een tegenover gestelde effect hebben en in mijn ogen een snapshot zijn. Omdat het licht, de kleuren en moment daarvoor niet aanwezig was.

Nogmaals bedankt voor jullie mening!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mij doen de foto's ook niet veel.

Ze zeggen sowieso niks over Overijssel, gezien er niets specifieks opstaat wat met Overijssel te maken heeft.

Zo zie je maar dat wat jij voor ogen hebt, anders overkomt.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

Rick T schreefCOLON.......
Het klopt dat ik heb gekozen voor een ongebruikelijke bewerking maar ik wou eens wat anders dan de prachtige foto's die de laatste tijd voorbij zijn gekomen.
en daarin ben je geslaagd hoor.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar