Circuitdag CPZ 28 april

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Wederom een dagje naar circuitpark Zandvoort geweest.
Dit maal was het hondeweer, gelukkig genoeg helden die Pluvius trotseerden.

Het was knap donker door al die donderwolken dus ik was genoodzaakt wat hoger met ISO waardes te gaan zitten dan dat ik eigenlijk prettig vond, toch nog naar mijn smaak veel goede foto's geschoten waarvan hier enkele die mij het best bevielen.

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.

Foto's zijn geschoten met een 1Dmk2 + 400 5.6L (enkele met 1.4 extender) en een 40D met een 70-200 4.0L IS.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

Wat een retestrakke platen. Foto 5 vind ik helemaal geweldig, maar de rest mag er zker ook wezen.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ondanks het weer heb je toch mooie foto's weten te produceren.

2 en 3 vind ik iets te donker.

Foto 6 was voor mij de mooiste geweest als die rijder achterop er niet was geweest. Mooi de bocht inkijken en insturen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Thanks voor jullie reacties, ik was zelf ook wel tevreden over het resultaat, maar ja, de mening van andere enthousiastelingen telt toch ook wel heel erg zwaar.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
eospeter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 19:23
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant - BE

mooie reeks; zeker die met de expressies op de gezichten !
Canon 7D en wat glas van Canon / Sigma / Tokina
Gebruikers-avatar
Marceldelft
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Valkenburg ZH

Mooie houding en blikken van de coureurs! Volgende keer proberen wat meer met een langere sluitertijd te werken... je schiet nu met 1/800 waardoor alle wielen 'stil' lijken te staan. Mooi voorbeeld hiervan is de laatste foto van de serie! Als je met bijv. 1/80 en de camere meetrekt krijg je meer snelheid in je foto's!
Kit: Canon 80D - EFs 15-85 is 3.5-5.6 - Canon EF 50mm f/1.8 STM - EF 70-300 IS USM 4-5.6
YD91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2012 09:06

Ik vind foto 6 het mooiste. Hier zie je de 'emotie' van de rijder.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Marceldelft schreefCOLONMooie houding en blikken van de coureurs! Volgende keer proberen wat meer met een langere sluitertijd te werken... je schiet nu met 1/800 waardoor alle wielen 'stil' lijken te staan. Mooi voorbeeld hiervan is de laatste foto van de serie! Als je met bijv. 1/80 en de camere meetrekt krijg je meer snelheid in je foto's!
Inderdaad 1/800 is inderdaad veeel te kort. Ik had problemen met het vloeiend bewegen met de motoren. De camera/lens/monopod combi draaide wat stroef (stick slip in het kogelscharnier van het voetje)... Oplossing; Voetje een klein beetje los draaien :P Nu draait ie lekker licht in de schroefdraad waarmee het voetje aan de monopod vast zit. Moet nu alleen wel even extra op letten dat de schroefdraad schoon blijft.

YD91 schreefCOLONIk vind foto 6 het mooiste. Hier zie je de 'emotie' van de rijder.
Zit er toch nog weer een voordeel aan dat slechte weer. Veel rijders dragen een helder vizier :mrgreen:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar