Black lace

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Eerste keer met 2 modellen in studio.
Is niet zo evident...

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

en toch...iedereen bedankt voor het kijken !
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Ze zijn niet slecht! Ik persoonlijk stoor me enorm aan de stukken kant onder de ogen. Doet me denken aan rugbyspelers, waar dames zich volgens mij liever niet mee associëren? Althans niet in deze setup lijkt me.
Als ik toch moeite neem om door de vlakjes kant onder de ogen heen te kijken, lijkt me de belichting dik in orde. Hoewel bij de eerste en de laatste het linker model een beetje in de schaduw valt van het rechter model.

Groeten,
Mattie
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik heb er niet veel verstand van, maar vind de expressieve uitdrukkingen van de modellen niet in fijne overeenstemming met de kanten kleding en maskertjes. Mis toch die zwoele elegantie die bij kant hoort. Dat je dit juist niet hebt gebracht, kan goed uitpakken. Of wat minder. Technisch zullen ze best dik in orde zijn.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik vind het lastig om hier commentaar op te geven. De foto's zijn verre van slecht, maar toch mist er iets bij mij. Ze kunnen me niet echt pakken en dat komt denk ik juist doordat je er een duo-shoot van hebt gemaakt. Als ik de eerste foto bekijk en het linker deel afdek dan zie ik een hele gave blik en kleurstelling. Maar doordat het andere model (links) zo'n andere kleur huid heeft en veel schaduw op haar achterste schaduw haal je een bepaalde 'lading' uit de foto. Het model met de rode haren vind ik ook beter / overtuigender poseren dan het blonde model, dit verschil valt bijvoorbeeld op bij het tweeluik. Dat je de muur er achter kan zien beginnen vind ik jammer, was mooier geweest als alleen de muur waar ze tegen aan staan in beeld was.

Foto 3 was denk ik sterker geworden als je er nog dichter op was gaan zitten en ze beide echt naar voren hadden geleund, dat het echt een strijd wordt. Misschien hier ook nog wat in de nabewerking accent op leggen (iets rauwer).

Je bewerking op 4 mag wat netter denk ik. Het lijkt net alsof er een hele lichte waas over het linker (blonde) model zit. Ook het rechter gezicht is niet helemaal gedetailleerd.

Ik heb nu vooral veel dingen opgenoemd waarvan ik denk dat je dat nog kan verbeteren, dat kan wat negatief over komen. Hopelijk kan je er toch wat mee. Als tip voor de volgende keer (weet niet of je dat gedaan hebt) zou ik met een duoshoot echt de foto die je wilt hebben voor bespreken. Dat kan het wat samenhangender maken in de expressie van de modellen.

Goed dat je het hebt geprobeerd trouwens. Ik waag me er nog niet echt aan om te werken met duo's, precies vanwege wat ik hier boven ook heb verwoord.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor het kijken en de opbouwende reacties !
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar