Sandra@Bathroom

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chris Kalkman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005 08:39
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

afgelopen donderdag heb ik samen met Model Sandra een shoot gedaan in een badkamer van een interieurzaak. Deze foto is de tweede uit een serie, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig of ik op de goede weg ben met het post-processen van de foto's (bewerken dus)

Graag dus jullie deskundige mening over deze plaat.

29480

Fijne zondag nog!

Chris Kalkman
http://www.kalkmanbeeldwerken.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil graag alles in 1 keer goed doen, maar ja dat lukt niet helemaal
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Qua bewerken vind ik het lastig op tips te geven: hangt er toch echt vanaf welke richting je met nabewerken op wil gaan.

En die richtin bepalen is ook moelijk, want met apps van 2 euro kan je tegenwoordig al met één druk op de knop een jaren 60, 70 of 80 gevoel oproepen voor de gemiddelde kijker.

Technisch kan ik wel wat melden, denk ik.

- Voorhoofd is iets uitgebeten wit, maar dat komt ook door het poseren in witte blouse - dat breekt enorm met fotograferen en de witbalans
- Ogen lopen dicht, om dat tegen te gaan zou je nog een lichtje in het rechteroog kunnen plaatsen - maar ze zijn aardig zwart.
- Flits is nu behoorlijk van boven, waardoor er een slagschaduw onder haar neus en nek vallen - en staart met haar helemaal wegvalt. Klein gebogen reflectortje van onderen kan wonderen doen.
- Het lijkt alsof je de boezem en hals wil benadrukken in je foto (die badkamer ontgaat mij in ieder geval). Dus.. wat is je onderwerp: badkamer? dan meer badkamer en minder model! Boezem? Tja, dan wordt het smaak hoe je dat in beeld wil brengen. Hals? Dan mag die nek iets langer en de lichtopstelling anders. Alledrie in beeld? Terug naar de tekentafel en denken over e.e.a.



Tip: geef model een XXL blouse om aan te trekken. Daarmee lijkt het alsof de aanzet van boezem/cleavage volledig per ongeluk zichtbaar is, en hoeft model het niet zo wanhopig open te trekken --> kan je die handen voor de lijnen met de hals inzetten!

My 2 cents
Gebruikers-avatar
Chris Kalkman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2005 08:39
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Hari,

Dank je wel voor je opmerking. Ik begrijp de dingen die je schrijft en ga daar zeker op letten. Dat van die badkamer begrijp ik dat dat nu helemaal niet duidelijk is, ik had deze een andere naam moeten meegeven. Over die xxl blouse ga ik eens nadenken hoe je dat precies bedoeld, daar ze nu ook al een voor haar hele grote blouse aanhad.

nogmaal dank, Chris
Wil graag alles in 1 keer goed doen, maar ja dat lukt niet helemaal
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Vind het een beetje lastig om hier helemaal in discussie op in te gaan aangezien het toch ook een stukje "showcase" moet houden.
Je vraagt om feedback wbt je PP. Volgens mij is die in principe ruim voldoende op orde. Wel valt me nog wat kleurverschil op tussen d'r huid in het gezicht + borst en haar handen. Je zou misschien de ogen nog wat extra kunnen oplichten.

Qua commentaar ga ik wel mee met Hari Seldon op de meeste punten. Je zet meer een straat / rauwe belichting neer dan een sfeervol of romantisch douche setting. Ik denk dat je hier nog wel wat meer in kan bereiken als je gaat schuiven in de kleuren, een waas creëert en wat dacht je van wat stoom er in toevoegen?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Chris Kalkman schreefCOLONHari,

Dank je wel voor je opmerking. Ik begrijp de dingen die je schrijft en ga daar zeker op letten. Dat van die badkamer begrijp ik dat dat nu helemaal niet duidelijk is, ik had deze een andere naam moeten meegeven. Over die xxl blouse ga ik eens nadenken hoe je dat precies bedoeld, daar ze nu ook al een voor haar hele grote blouse aanhad.

nogmaal dank, Chris
Geen dank. Die XXL blouse.. even kijken hoe ik dat moet uitleggen zonder 'te plat' te worden. Ik las het ooit ergens op een site, ben er toen op gaan letten en merkte dat het klopte. Nou, op het gevaar af als een stereotype tietenschieter gelezen te worden, en bij voorbaat excuus...

Een foto van een dame met een op het oog redelijk opengeknoopte blouse en een slip in een badkamer - wanneer zou je dat zien, wanneer beklijft dat beeld? Welke dame of heer herkent die situatie als in dat het in het echt is gebeurd? --> Toch meestal (natuurlijk niet altijd) de situatie dat je vriendin / onbereikbare liefde die eindelijk veroverd werd / one-night stand na een nacht zich wil opfrissen, zoekt naar kleding en in de gauwigheid jouw blouse aantrekt die ze ergens op de vloer vindt, voordat ze gang door de badkamer in sluipt... en jij wordt wakker / moet plassen en ziet dat het bed leeg is en zoekt haar. En vindt haar, in de badkamer, met jouw blouse.

(In andere redelijke situaties zou het ook veilig zijn om aan te nemen dat de dame in kwestie een BH aan zou hebben onder de blouse, maar dit terzijde)

En dat idee er achter is er blijkbaar zo met de voorhamer ingeramd door voorafgaande fotografen... zoek maar naar foto's van dames met een redelijk open blouse die niet te groot is / niet eigenlijk een mannenblouse is (te zien aan welke kant de knoopjes hangen), is toch 1 tegen 10...

My 2 cents...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar