Duitse Herder pup

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb net mijn 50 mm Objectief ontvangen en daar maar eens mee aan het spelen gegaan.

Wat kan ik verbeteren?
Canon 550D+ 50 mm 1.8 II+F1.8. + 1/30 Iso 100 uit de hand geschoten.

Afbeelding

Ik zelf merk al dat ik niet tevreden ben met de linker kant van de foto die mag nog lichter, en ik weet nu even niet zo goed welk punt het scherpste is de neus of toch hoger. Maar waar kan ik nog meer opletten? En hoe krijg ik de achter grond wat waziger?
Morgen nieuwe poging..
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Nog een opmerking ik ben niet goed in bewerken van foto's ik heb picasa maar toch krijg ik het niet goed voor elkaar..
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Leuke puppie. Zoals je zelf al opmerkte is hij (zij) wat donker. Zie zelfs geen overgang tussen koppie en de rest. Verder vind ik dat bruine spul... (jakkes)... wel storen op de voorgrond.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ik had dat houte achtige ding weg gehaald dat stoort.
ook vind ik de pup er donker uitzien en ook je achtergrond die zou je wat meer kunnen belichten en ook je pup.
ook zou ik je scherpstel punt op alle punten instellen ipv op 1 punt. waar t nu in ieder geval op lijkt.
om je achtergrond wazig te krijgen fotografeer je in stand AV

ik weet niet of je in jpg of raw fotografeert want als je in raw fotografeert dan kan je b.v met lightroom de foto nog best verbeteren
Gebruikers-avatar
laurenskoster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 22:16
WoonplaatsCOLON utrecht

Moeilijk te zien wat het scherpstelpunt is. Ik vermoed dat de foto gewoon onscherp is: op 1.8 is die lens gewoon niet optimaal scherp. Daarnaast is het heel moeilijk om een scherpe foto te krijgen met 1/30 en uit de hand geschoten... Volgende keer toch de iso opschroeven. Met 200 iso zit je alweer op 1/60, en dat scheelt.

Wel een schatje trouwens!
Het gaat er niet om hoe duur 'ie is, maar om wat je ermee doet
Gebruikers-avatar
geertjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2008 12:29
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Nathalietje schreefCOLON
ook zou ik je scherpstel punt op alle punten instellen ipv op 1 punt. waar t nu in ieder geval op lijkt.
om je achtergrond wazig te krijgen fotografeer je in stand AV
waarom scherpstel punt op alle punten instellen?
dan beslist je toestel wat scherp wordt. :evil:
dat wil ik toch echt zelf bepalen. :lol:
en dan op de ogen graag.

achtergrond wazig in stand AV :roll:
Dit is onzin.
In AV instellen op 1.8 geeft bij iso 100 een tijd van 1/30.
Als je TV gebruikt en zet op 1/30 bij iso 100 krijg je een opening van 1.8 :mrgreen:
dit maakt dus niks uit.

maximale opening geeft wel de minste scherptediepte maar die is in dit geval al 1.8 :P

Hondje verder van de achtergrond laten zitten heeft meer effect.
en zo als al opgemerkt zorgen voor meer licht of anders de iso omhoog.
Wel een mooie Hond overigens dus blijven proberen ze zijn zo groot.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dank voor de tips.

Morgen of zaterdag maar een vlakke plek op zoeken en daar eens kijken wat ik qua achtergrond kan doen. Deze foto is binnen op een stoel genomen en het stukje hout diende er voor dat hij er niet zo af zou vallen. Zijn broertje en zusje zijn ook niet echt stilzitters :).
Nou vindt ik een zwarte hond of kat al moeilijk mooi op de foto vast te leggen meestal ook omdat je die overgangen zo slecht kan zien, maar ik ga het toch nog weer proberen.

Mbt Lightroom is daar ook een trailversie van? Ik heb wel een PS versie maar ik snap er te weinig van...

Heb net ook de instelling veranderd naar RAW stond de camera inderdaad niet op.
Marc H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2006 23:01
WoonplaatsCOLON Hilverdorp

Met zo'n pup zou ik er al snel voor kiezen om lekker buiten op een afgesloten grasveld te gaan fotograferen. Niet in de volle zon, want dan wordt het al snel erg contrastrijk, maar in de schaduw. tennisbal mee, en fotograferen maar. Zorg wel dat het licht achter jou vandaan komt, anders loopt die zwarte huid al snel dicht.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hoi Sandra,

Ik heb zelf ook de plastic fantastic en ik fotografeer veel op de av stand die stel ik dan in op F5.6. Ik heb het idee dat bij dit diafragma deze lens het scherpste is. Voor meer achtergrond onscherpte kan je (zoals al eerder hier aangehaald) zorgen dat je puppie verder van de achtergrond zit.

Veel fotoplezier toegewenst.

FotoPapa
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Marc H schreefCOLONMet zo'n pup zou ik er al snel voor kiezen om lekker buiten op een afgesloten grasveld te gaan fotograferen. Niet in de volle zon, want dan wordt het al snel erg contrastrijk, maar in de schaduw. tennisbal mee, en fotograferen maar. Zorg wel dat het licht achter jou vandaan komt, anders loopt die zwarte huid al snel dicht.

Dat wil ik zaterdag proberen inderdaad gewoon op het gras hier thuis, hopen dat het wat droog is want de andere 4 moeten ook nog op de foto.
fotopapa schreefCOLONHoi Sandra,

Ik heb zelf ook de plastic fantastic en ik fotografeer veel op de av stand die stel ik dan in op F5.6. Ik heb het idee dat bij dit diafragma deze lens het scherpste is. Voor meer achtergrond onscherpte kan je (zoals al eerder hier aangehaald) zorgen dat je puppie verder van de achtergrond zit.

Veel fotoplezier toegewenst.

FotoPapa
Dank je wel FotoPapa ik ga dat zeker uit proberen!
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/inde ... _lightroom" onclick="window.open(this.href);return false;

hier de link voor de lightroom 4 trail

Zelf gebruik ik veel canons eigen software Digital Photo Professional

Mvg
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Vergeet Picasa, je hebt iets veel beters is huis: Digital Photo Professional want dat zat bij je camera.
Lightroom is leuk als je er geld tegenaan wil gooien. Ik heb Lightroom en meestal gebruik ik toch DPP voor de eerste bewerkingen.
Als je je foto's in RAW schiet kun je er in DPP nog heel veel aan doen qua kleur, helderheid en scherpte. Van daaruit kun je je foto's opslaan als bijv. een JPG en er dan bijv. in je favoriete bewerkingsprogramma aan verder gaan.

Deze foto lijkt niet helemaal scherp. Dat kan door je korte sluitertijd komen. Als je je diafragma verder open draait (Gewoon hup op die 1.8, wordt meteen je achtergrond waziger) of je ISO wat hoger zet kan je met een kortere sluitertijd schieten en haal je de bewegingsonscherpte eruit.
En een zwarte pup... zet 'm op een witte ondergrond en voeg evt. een extra lamp toe zodat er wat licht op die schaduwpartijen reflecteert.

Enneh... je gebruikt toch wel heel veel koekjes he? Poseren is namelijk best al heel erg knap voor zo'n klein pupje.
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Dr. Strooi schreefCOLON Dat kan door je korte sluitertijd komen.
Ik bedoel natuurlijke lange sluitertijd. :roll:
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dr. Strooi schreefCOLONVergeet Picasa, je hebt iets veel beters is huis: Digital Photo Professional want dat zat bij je camera.
Lightroom is leuk als je er geld tegenaan wil gooien. Ik heb Lightroom en meestal gebruik ik toch DPP voor de eerste bewerkingen.
Als je je foto's in RAW schiet kun je er in DPP nog heel veel aan doen qua kleur, helderheid en scherpte. Van daaruit kun je je foto's opslaan als bijv. een JPG en er dan bijv. in je favoriete bewerkingsprogramma aan verder gaan.

Deze foto lijkt niet helemaal scherp. Dat kan door je korte sluitertijd komen. Als je je diafragma verder open draait (Gewoon hup op die 1.8, wordt meteen je achtergrond waziger) of je ISO wat hoger zet kan je met een kortere sluitertijd schieten en haal je de bewegingsonscherpte eruit.
En een zwarte pup... zet 'm op een witte ondergrond en voeg evt. een extra lamp toe zodat er wat licht op die schaduwpartijen reflecteert.

Enneh... je gebruikt toch wel heel veel koekjes he? Poseren is namelijk best al heel erg knap voor zo'n klein pupje.


Ik ga komende dagen in RAW schieten en kijken of het me lukt het programma te gebruiken...

Mbt tot je laatste zin :lol: , dit reutje is nog geen 3 wk oud en begint net tandjes te krijgen dus nog geen koekjes hahaahaha daarom ook dat blokje hout ervoor.
Hij was echter zo onder de indruk van de camera ( ze kunnen ook nog maar net zien en horen) dat hij stil bleef zitten.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

fotopapa schreefCOLONhttps://www.adobe.com/cfusion/tdrc/inde ... _lightroom

hier de link voor de lightroom 4 trail

Zelf gebruik ik veel canons eigen software Digital Photo Professional

Mvg

Ik heb bij deze software best wel problemen op de Mac dat hij het niet wil pakken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar