Op reis; verzekeren.. maar bij wie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Binnenkort staat de vakantie voor de deur; Dus de spullen moeten mee.
Ik heb een reisverzekering die tot €1500 dekt.
Voor de apparatuur die ik wil meenemen volstaat dat bedrag niet.
Mijn ING pakket biedt geen oplossing voor het te verzekeren bedrag als ik op reis ben. :cry:

Dus ik moet op zoek naar een verzekering die gedurende de vakantieperiode mijn apparatuur kan /wil verzekeren.
Ik heb al even ge-googled en ook even op het EOS-forum gekeken bij het verzameltopic over verzekeren.
Maar kom er eigenlijk niet uit.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die z'n gear meeneemt op vakantie; dus ga er ook van uit dat er meer mensen zijn
die tegen dit feit aanlopen.

Hoe hebben jullie dat opgelost? via een aparte verzekering? zo ja, welke?

Misschien dat er mensen zijn die me in de juiste richting kunnen sturen?
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken! :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Begrijp ik het goed dat die verzekering dan echt enkel voor je vakantieperiode is??
Zelf heb ik mijn spullen het liefst het hele jaar door goed verzekerd, tenslotte kan er thuis net zo goed wat mee gebeuren, en er dus een aparte verzekering voor afgesloten (apparatuurverzekering.nl)
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Rocker schreefCOLONBegrijp ik het goed dat die verzekering dan echt enkel voor je vakantieperiode is??
In dit geval wel; Mijn ING woonzekerpakket biedt wel de dekking voor de dagen dat ik niet op vakantie ben.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

en die verzekering van ING dekt ook schade buitenshuis? Als je je lens een keertje tijdens een wandeling in de bossen uit je handen laat glijden zeg maar ;)
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Buitenshuis is dat inderdaad geregeld. Gelukkig wel. :D
Anoniem 4

Op vakantie is toch ook buitenshuis. :?
rboerdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2012 22:44

Vraag eens na of je het bij de inboedel kunt opnemen als "kostbaarhedenverzekering" (met wereld-dekking).

Kost bij delta-lloyd 15 euro per 1000 euro verzekerd bedrag.
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

martindd schreefCOLON
Rocker schreefCOLONBegrijp ik het goed dat die verzekering dan echt enkel voor je vakantieperiode is??
In dit geval wel; Mijn ING woonzekerpakket biedt wel de dekking voor de dagen dat ik niet op vakantie ben.
Ik had ook de Mijn ING Woonzekerpakket totdat er een lens eens van een tafel afviel door stoten. Er was geen opzet in het spel, maar er werd niks uitgekeerd. Er wordt eigelijk alleen diefstal en verdwijning (en dat nog niet eens in alle gevallen; vanuit auto, caravan of ander voertuig is het ook niet eens verzekerd).

Als ik jou was zou ik het maar goed nakijken, want ING heeft mooie praatjes en niet alleen bij het verkopen, dat komen de kleine regeltjes en lettertjes uit de voorwaardes.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik ga dat van apparatuurverzekering.nl eens bestuderen, bedankt voor de tip, Rocker!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik heb ook al eens hier en daar rondgekeken.
die verzekeringenhandel is niet mijn sterkste punt.
Alle 'mits en maars' maken één en ander lastig te vergelijken.
Vooralsnog zoek ik een passende verzekering voor de aankomende periode; Misschien moet ik inderdaad nog eens mijn eigen
pakket eens onder de loep nemen, zeker wat betreft de dekking..

Ik zal ook eens kijken naar de mogelijkheden van een kostbaarhedenverzekering en evt andere oplossingen. :roll:
Als ik kijk naar apparatuurverzekeing is dat het een aanzienlijk bedrag; toch moet je die uitgave zien per maand.
Dat word nog even 'huiswerken' :?
dkreijkes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2012 07:25

De Europeesche heeft een hobby/sportartikelen verzekering voor diefstal-schade en verlies.
Hier heb ik mijn fotoapparatuur verzekerd tot 8000,- en kost rond de 80,- per jaar.

groet,
DIK
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik heb ook zojuist even gekeken naar de Europeesche hobby/sportartikelen verzekering.
wat ik even gauw uit de tekst haal is dat alleen het eerste jaar de spullen zijn verzekerd voor nieuwwaarde.
De Europeesche vergoed alleen het eerste jaar de nieuwwaarde, na dat jaar is het de dagwaarde tot maximaal
het verzekerd bedrag.

Bij apparatuurverzekering.nl begrijp ik dat je een premie betaald voor een bepaald te verzekeren bedrag.
Maar ze keren wel uit voor het bedrag waarvoor je het hebt verzekerd. ( ?)
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Hoe kan het dat je maar 80 euro per jaar betaalt dkreijkes? Als ik het in de premieberekenaar van de Europeesche invoer (foto-apparatuur, waarde 8000 euro), kom ik namelijk uit op 263 euro.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

martindd schreefCOLON Maar ze keren wel uit voor het bedrag waarvoor je het hebt verzekerd. ( ?)
Klopt... dus als jij een nieuwe 5DmkII koopt en nu verzekerd voor 1700,-, dan krijg je over 3 jaar nog steeds 1700,- hiervoor uitgekeerd, en niet de dagwaarde welke veel lager ligt.
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

@ Rocker.
Hoe is die verzekering tot nu toe bevallen? Heb je ze al eens nodig gehad? Het is een goede verzekering zo op het eerste oog!
Canon Shooter
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tja... tot nu toe heb ik ze 'helaas' ;) nog niet nodig gehad voor schadegevallen...

De contacten die ik met ze heb gehad zijn echter wel erg prettig verlopen tot nu toe. Op mijn mailtjes kreeg ik altijd snel en duidelijk antwoord. Ook communiceerden ze daarin op een goede manier (vriendelijk en geduldig zeg maar).
Tot nu toe bevalt het dus goed, maar ja... zonder schadegeval is het toch lastig beoordelen. Wel heb ik van anderen daar ook goede verhalen over gehoord, maar dat is geen persoonlijke informatie dus ;)
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Kijk eens in het topic Verzekeren foto/filmapparatuur (Verzameltopic)
Dat is hier speciaal voor opgesteld!!!
Groeten, Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar