Kan iemand me helpen met kiezen van lens?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Jamilo11
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2012 17:02
WoonplaatsCOLON Herten

Hallo,

Kan iemand meschien een tips en uitleg kunnen geven voor welke lens ik moet kiezen. Ik ben een beginnende fotograaf en ik ben binnenkort in het bezit van een canon 600d. Ik wil de lens gaan gebruiken voor het fotograferen op vakantie van landschap, zee en voor het fotograferen van sport.

Moet ik voor een tamron 18-270mm VC PZD lens of een canon 55-250mm lens of een canon 70-300mm USM lens gaan. Mijn budget ligt niet hoog maximaal 400 a 500 euro.

Hoop dat iemand me zo snel mogelijk kan helpen.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Effe snel een lens kopen is onverstandig. Een verstandig advies geven is moeilijk. Je vraag bestrijkt een nogal breed gebied.
Wanneer je landschappen fotografeert is een groothoek welkom. In dat geval valt de 70-300 al af. En de 55-250 eigenlijk ook. Voor sport, hoewel dat een breed begrip is heb je een tele nodig. Hoe groter de range van je lens hoe meer je "inboet" aan kwaliteit. Nu hoeft dat voor vakantiekiekjes geen probleem te zijn. Wil je echter naar een wat hoger niveau, ontkom je niet aan verschillende lenzen. Van groothoek tot tele. Heb je de tele niet zo nodig zou de Sigma 17-70 iets voor je kunnen zijn. Prima lens voor landschappen en steden trips.
Kijk hier eens voor reviews: http://www.photozone.de/canon-eos" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam