welke fototas ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Maar even een nieuw topic openen ( er loopt al een draadje van mij over een fototas maar die is eigenlijk in een verkeerd topic, fotozaken, gestart)

oké, to the point: ik zoek dus een fototas waar ik mijn 2 Canon 400D camera's met grip en objectief in kwijt kan, plus nog wat ( 3-4 ) objectieven en wat accessoires zoals een flitser, extra batterijen en eigenlijk ook nog een 10 inch (mini ) laptopje.

Veel gegoogeld, gediscussieerd op het forum en toen kwam de Canon 1EG Professional Gadget Bag als "kanshebber" eruit. maar daarna kwamen de twijfels, passen de camera's MET grip en objectief er ook echt in ? Met objectief, ja, dat zal wel lukken, maar die grip hé.

Toen kwam de Tamrac in beeld. De 5611 en de iets grotere 5613. Maar omdat het toch om een aanzienlijk bedrag gaat voor een tas, wilde ik de mogelijkheid hebben om eerst te passen met m'n foto stuff. Contact gehad met een lokale fotoboer, en gevraagd of hij beide tassen door zijn leverancier wilde laten komen zodat ik de keuze heb, met de garantie van mijn kant dat ik dan echt een van de beide tassen afneem.

Maar omdat hij ze bij een leverancier zou moeten halen waar hij eigenlijk nooit of nauwelijks wat afneemt, is het (helaas) niet mogelijk om de beide tassen daadwerkelijk op zicht te krijgen, dus wederom twijfel bij mij en de vraag wat moet ik nu doen, welke tas ik nu zal nemen ?

Het verschil tussen de 5611 en 5613 is ongeveer 5 - 8 cm, niet zoveel maar ikzelf ben ook niet al te groot en ik moet het wel allemaal meezeulen.... :(

Misschien moet ik toch maar gaan voor de Canon 1EG Professional Gadget Bag, maar nogmaals, passen mijn 400D's met grip enz.... erin ?

Graag leg ik deze vraag voor op het forum, uit de vorige discussie ( andere draadje) heb ik goede adviezen en tips gehad, maar net dat ene, die grip........

Afijn, ik wacht de reacties nog maar even af voordat ik de definitieve keuze maak en een tas bestel..... :?
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Anoniem 3

Ga gewoon even passen bij de dichtstbijzijnde fotoshop.
Ik hoop waarachtig dat je niet in alles in je leven zo twijfelt als bij deze aanschaf.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik zou alles in de verkoop doen, 1 goede camera en 2 goede lenzen er voor terug kopen, kun je gelijk een kleinere tas er voor aanschaffen ;)

Nee, gekkigheid. Gabiël zegt het al, ga naar een grote fotozaak toe die veel tassen heeft, voor jou is http://www.kamera-express.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een die redelijk dicht bij is. Zij hebben heeeeeel veeeeeeel tassen op voorraad. Neem al je spullen mee en ga een middagje passen. Maarre, Sjouw je echt al dat spul mee iedere keer ???? misschien eerst wat selectiever worden, ik bedoel, 2x 400D??
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Anoniem 3

En..
Als je veel te sjouwen hebt:
Een winkeltaswagentje van Blokker helpt je uit de problemen.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

ik weet niet welke lenzen je mee wilt nemen en aangekoppeld heb.
Kheb zelf een lowepro 400 waar makkelijk een 7d met grip en de 70-200 erop ingaat en een extra body met grip en de 17-55 los + nog wat extra spul( flitser, filters, batterijen enz.)
Als deze te klein is dan is er ook nog de lowepro 500.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

@gvasseldonk, nee hoor, niet bij alles in het leven twijfel ik :)
@gvasseldonk, +R :? :? :? die winkelwagentjes zijn niet waterdicht.... :)

Nee, even serieus, ik zal niet altijd alles meeslepen. Maar er zijn situaties dat ik met 2 camera's werk en het niet raadzaam is om lenzen te verwisselen.

Dichtsbijzijnde fotoboer om te passen: tja, dat is nu net het probleem. De enige ! fotozaak bij ons in de stad heeft alleen maar Lowepro en is ziet geen mogelijkheid om beide Tamrac tassen op zicht te nemen zodat ik goed kan passen. Zaken in de omgeving (Souburg, Middelburg) zelfde laken van het pak, zijn ook maar 2 of 3 zaken en de zelfde eigenaar als die in Vlissingen) Camera-express is een optie, met het OV richting Rotterdam ( geen auto dus....)

Zal eens kijken naar de Lowepro 400 / 500, misschien is dat een oplossing:?
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Tsja, het is wat.
K'heb in de loop van de tijd heel wat leuke spullen bij elkaar verzameld.
Die afwisselend worden gebruikt.

En daarvoor worden verschillende tassen gebruikt. Het zijn er inmiddels 4.
Een snuittas voor 1 body + lens, een maatje groter voor 2 lenzen, etc.
Ze worden afwisselend en zeer regelmatig gebruikt.

Zoals mijn ega zegt: tassen heb je nooit genoeg :D
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Een tas kopen zonder hem geprobeerd te hebben is een ramp vind ik. Is er bij jou in de buurt geen evenement wat veel fotografen trekt.
Er lopen er altijd wel een paar met flinke tassen die ze wel willen laten zien als je het vraagt.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb zelf een tweetal tassen (heb er eigenlijk 6 :oops: , maar rest is kleiner) alwaar twee body''d plus grip in passen, te weten een samsonite en een crumpler, beide tassen voor een prikkie kunnen scoren bij een falliesements partij, maar daar heb je op dit moment niets aan, waar het wel om gaat is de tassen zelf.
de crumpler is een reportertype daily 600 XXL, daar passen met gemak 2 body''s in plus grip, een extra telelens (een witte 2.8 of een 300 mm) plus flitser plus extra lens bv een 17-40., daarnaast nog een aantal keine accesoires.
Tas is erg groot, maar toch nog redelijk te dragen (niet lang anders loop je een gevorderde hernia op).

Maar de crumplers kom je regelmatig op MP tegen, mensen vinden de tas nl al snel te groot, dus ik zou even daar op kijken.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Wanneer je iets via het Internet besteld en laat opsturen, mag je het artikel binnen een zichttermijn (7 dagen?) zonder opgaaf van reden retour sturen.
Je krijgt dan je geld retour.

Hans.
Clack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012 18:16

De Canon 1EG Professional Gadget Bag is een prima tas (ik heb hem zelf) maar met twee body's met grip drie a vier lenzen en flitser toch snel vol lijkt mij.

Ik denk wel dat het kan maar het houdt dan niet over.

De Canon 1EG Professional Gadget Bag gebruik als tas waar ik alles in meesjouw, in the field heb een simpele noname tas waar ik de op dat moment nodige spullen in meeneem (Canon tas blijft dan in de auto).
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

@woody111, ben het helemaal met je eens. Een fototas aanschaffen, is net als een kledingstuk of schoenen, die pas je toch ook voordat je definitief tot aankoop overgaat.

Jullie ( of in ieder geval sommigen van jullie :) ) zullen me wel een "zeur" vinden, maar ik ben er nog niet helemaal uit. De Canon 1EG is (weer) in de race ( was tie altijd al eigenlijk) maar wat me "opvalt" alle reacties hebben het over "2 x body", 2 x camera met objectief, 2 x body met grip" maar niemand geeft aan of er 2 complete camera's, dus 2 camera's MET grip en MET objectief in de tas passen. ( Wat een miere-ne****r ben ik toch hé .... :) ) en dat is nu net de bedoeling. Dat ik een tas heb waar ik 2 complete camera's "zo voor de pak" heb. Maar het hoofddoel is dat ik wel eens op een plek fotografeer waar het niet aan te raden is om ter plaatse objectieven te wisselen.

Inmiddels heb ik wel ( voor het gewone "werk" / momenten dat ik alleen een camera en 1 extra objectief nodig heb, een Lowepro inverse 100 aangeschaft. (Een "gloednieuwe 2e handsje"voor 3 tientjes)

Misschien moet ik wel verhuizen naar een plek met voldoende winkels waar ik ook echt kan passen.... Maar ja, dan mis ik natuurlijk weer wel een unieke fotolocatie, de Boulevard in Vlissingen haha :)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dan rest nog steeds de vraag, welke objectieven zitten er op de camera.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

heb zelf laatst de lowepro classified gekocht. Met name omdat ik een tas waar mijn body met mijn 70-200 er in kon, ready to go. Buiten dat ik hem kan gebruiken om veel gear te sjouwen, wilde ik de optie om er andere spullen er naast te doen (ipad,boek, koptelefoon papieren en/of zelfs laptop) aangezien ik hem dan ook als handbagage tas kan gebruiken ivm vele business trips.
Dus of veel gear of body plus/objectief veilig vervoeren met allerlei andere spullen. Uiteraard, waterdicht, stevig, veilig etc.
Hij lijkt groot maar dat valt in de praktijk erg mee. Plus het feit dat het een handige verdeling van ruimte (midden rits, voor flap, zie video) heeft maakt het voor mij een idelae aanvulling op mijn groeiende tassen collectie :)
Andere optie was de Messengerbag van Lowepro, maar die vond ik wat klein.

Classified
http://youtu.be/WHvowerKljQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Messenger Pro
http://www.youtube.com/watch?v=UTxnikRJH2Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

woody111 schreefCOLONDan rest nog steeds de vraag, welke objectieven zitten er op de camera.
Op de ene camera (met grip :) ) zit de Sigma 18-50mm DC
en op de andere zit een: Sigma 17-70mm DC Macro

Tja, het is en blijft moeilijk.......... :(
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Beide body's met grip en objectief erop , gaat makkelijk passen in de classified.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo Erik,

Uit de kop van jouw bericht begrijp ik dat je een transporttas zoekt, en geen actietas.
Het budget voor de aanschaf lees ik niet, echter als je er wat voor over hebt is de StreetWalker-serie van ThinkTank een mooie keuze. Er zijn drie maatvarianten, waarvan ééntje met vak voor een middenmaat notebook.
Ja, je zal er voor naar Rotterdam moeten.
twistersam

die combi's die jij aangeeft passen in de canon tas. Heb er zelf een waarin een 50D met grip en 50mm zet, ernaast een 2de 50D (zonder lens) daarnaast een 18-55mm en daarvoor een 70-200mm. Daarmee is de tas wel meteen goed gevuld en past er niets extra's meer bij, echter zonder de 70-200 past er nog een flitser en ringflitser in de tas.
Verder zitten er rondom nog wat opbergvakken voor filters e.d.

Voor het "echte" werk heb ik overigens een lowpro nature trekker AW, waarin alles past (op de flitsers na)
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Hatseflats schreefCOLONBeide body's met grip en objectief erop , gaat makkelijk passen in de classified.
Oké, zo komen we ergens...... :)
Blijft over, welke ? De 140, 160, 200 of 250 :)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar