Foto's geschoten in de achtertuin

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MathijsKosters
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2011 20:54
WoonplaatsCOLON Den Ham

Hierbij mijn eerste foto's, alleen geschoten in de achtertuin met de 55-250mm.

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, zowel positief als negatief. Ook hoor ik het graag als jullie nog andere nabewerkingen zouden toepassen.

31231

31229

31230

31232

31233

Canon EOS 500D Canon 18-55 non-IS II Canon 55-250mm IS II
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

#1 mooi kleurrijk plaatje... een goed begin!

#2,#3 en #4 zijn op zich niet verkeerd... maar vind persoonlijk deze bloemen niet zo heel spannend om lang naar te kijken, ik had hier liever een insect op gezien... let wel, ik zeg niet dat bloemen altijd een insect nodig hebben, kijk maar naar de bloemenfoto's van Jo.....

#5 bij deze foto zoek ik ook naar een leuke blikvanger maar kan hem eigenlijk niet vinden..

al met al, technisch gezien geen verkeerde foto's, waarbij ik #1 het mooist vind...


Rob,
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Foto 1: idd kleurrijk, maar helaas niet scherp op de ogen van het insekt en er had van de linkerkant wel iets af gemogen.

Voor de rest ga ik met Rob mee.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Kleurrijke foto,s wat leuk is je hebt ze met een 55-250 lens gemaakt die Bij kan je scherper krijgen.
zelf heb ook een bij op de foto gezet vorige week met deze lens dat doe ik als volgt:

Stel het middelste scherp stel focuspunt in op mijn 400D zoom de lens niet in en stel zo dichtbij mogelijk
scherp met de lens dat zal iets van ruim 1 meter zijn zodra je dat punt hebt zoom je de lens in en kwam ik uit
op 250 mm en scherpstellen met het rode puntje en klik.

Al moet ik wel zeggen dat deze Bij zeer stil zat op een Distel met een paarse bloem.
Zal van de week nog een keertje daarheen met de tamron 17-50 erop

Ik zal hem wel even op het forum zetten, met ook een libel erbij.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar