Youtube accepteert geen video van 5D MKIII

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
eosbjorn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012 08:59

Ik heb vanmiddag wat testvideo's gemaakt. Echter Youtube geeft de melding: We zien afwijkingen in de beeldverhouding van het door jou geüploade videobestand. Als je upload niet goed in de videospeler past, lees je dit artikel met tips.

Quicktime laat op de Mac bij afspelen geen zwarte horizontale zwarte balken zien. Dacht eerst dat dat het probleem was, want de thumbnail van de video geeft wel boven en onder zwarte balken. Maar bij afspelen dus niet.

Instelling:
M > 50 > ISO 160

Video
1920 x 1080 > 24 frames > All-i

Iemand tips?
Canon Eos 5D MarkIII | 24-105 | 70-200 2.8 IS II | Lowepro Urban Photo Sling 250
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

eosbjorn schreefCOLONAls je upload niet goed in de videospeler past, lees je dit artikel met tips.
En.. heb je die tips al gelezen. Jouw probleem kan heeeel veel oorzaken hebben.

- upload je vanaf je pc of van een externe schijf/usb-stick? (beste is direct vanaf je pc)
- upload je via explorer? Chrome en Firefox gaan beter.
- zet tijdens de upload je firewall en virusscanner uit.
- welk bestandsformaat hanteer je?
- hoe groot is je bestand?
enzovoort, enzovoort.

Maar ik denk dat je eerst de tips van youtube maar eens goed moet lezen. Daar staan heel veel tips en oplossingen in.
eosbjorn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012 08:59

Ton Canon schreefCOLON
eosbjorn schreefCOLONAls je upload niet goed in de videospeler past, lees je dit artikel met tips.
En.. heb je die tips al gelezen. Jouw probleem kan heeeel veel oorzaken hebben.

- upload je vanaf je pc of van een externe schijf/usb-stick? (beste is direct vanaf je pc) Direct vanaf Mac
- upload je via explorer? Chrome en Firefox gaan beter. Safari
- zet tijdens de upload je firewall en virusscanner uit. Heb ik niet
- welk bestandsformaat hanteer je? H264
- hoe groot is je bestand? 54MB
enzovoort, enzovoort.

Maar ik denk dat je eerst de tips van youtube maar eens goed moet lezen. Daar staan heel veel tips en oplossingen in.

Ik zal nog eens kijken, maar het is niet de eerste keer dat ik iets upload.
Canon Eos 5D MarkIII | 24-105 | 70-200 2.8 IS II | Lowepro Urban Photo Sling 250
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Upload je de raw beelden of heb je ze nog door een editor getrokken ?
Zo te zien kan Youtube wel werken met All-i :
http://www.youtube.com/watch?v=MT4J4eSReeU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=dZkMgy_t-bI" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik bedoel met bestandsformaat de extensie: mp4, mov, flv etc.
H264 is geen bestandsformaat maar een codec.
All-in-1 idem.. dat is een container met codecs.
Je moet een file wel exporteren in een door Youtube geaccepteerd formaat zoals mp4, mov, flv etc..

Of heb je per ongeluk in je editsoftware een ander breedbeeldformaat geselecteerd ipv 16:9?
eosbjorn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012 08:59

Het zijn .mov bestanden, onbewerkt rechtstreeks vanuit de camera.
Canon Eos 5D MarkIII | 24-105 | 70-200 2.8 IS II | Lowepro Urban Photo Sling 250
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Het ene .mov bestand is het andere niet. Ook een .mov is een soort container die verschillende video en audio codecs kan bevatten. Kennelijk gebruikt de MKIII een videocodec die youtube niet onbewerkt slikt. Ik zou het .mov bestand gewoon omzetten naar flv of mpeg4 met een converter. Of als je een bewerkingsprogramma hebt importeren en dan exporteren als mpeg4. In veel bewerkingsprogramma's kun je ook direct exporteren naar youtube en dan kun je voor de export nog kiezen voor het formaat.
eosbjorn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012 08:59

Ik heb de video met Handbrake omgezet en geupload. Dit werkt wel goed. Bedankt voor het meedenken. De Youtube versie is ietsje fletser dan het origineel. Maar ik moet me er nog meer in verdiepen. De beste kwaliteit krijg je schijnbaar door in de camera verscherpen, contrast en saturation terug te brengen en dit in een bewerkingsprogramma terug te brengen.
Canon Eos 5D MarkIII | 24-105 | 70-200 2.8 IS II | Lowepro Urban Photo Sling 250
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het schijnt dat je met de nieuwste versie van de Zoombrowser die bij de 5d3 zit ook deze files kan omzetten maar ik gebruik dat programma zelf niet :)
Omdat je met je DSLR (nog) niet in RAW kan filmen zijn er speciale picture styles te downloaden(zoals Technicolor Cinestyle, Marvel en Flaat) die het dynamisch bereik van je DSLR video optimaal proberen te benutten hier zal je dan wel achteraf wat kleur en contrast naar smaak moeten toevoegen.
In alle reviews komt naar voren dat de footage van de 5d3 is ook erg gebaat bij achteraf verscherpen ipv in cam.
Succes !
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Dat is ook wat ik weet wirewess (maarja, ik weet ook niet alles).. in de cam geen picturestyle kiezen of beeldinstellingen aanpassen. Niet zo gek natuurlijk als je bedenkt dat de h264 codec elk beeldje (kun je nagaan als je een kwartiertje filmt met 25 frames per seconde) moet omzetten van fullframe RAW naar 1920 x 1080. Als je dat proces dan ook nog gaat belasten met per beeld picturestyles uit te voeren.... nee, zou ik niet doen. Volgens mij is elk bewerkingsprogramma best in staat het resultaat van het bronmateriaal zo te pimpen als je zelf wilt.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

eosbjorn schreefCOLONIk heb de video met Handbrake omgezet en geupload. Dit werkt wel goed. Bedankt voor het meedenken. De Youtube versie is ietsje fletser dan het origineel. Maar ik moet me er nog meer in verdiepen. De beste kwaliteit krijg je schijnbaar door in de camera verscherpen, contrast en saturation terug te brengen en dit in een bewerkingsprogramma terug te brengen.
Bij youtube wordt er erg veel compressie gebruikt waardoor de kwaliteit erg achteruit gaat. Bij 720p op Vimeo vind ik de kwaliteit beter dan 1080p op Youtube.
757D + 8-400 mm
eosbjorn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012 08:59

WireWess schreefCOLONHet schijnt dat je met de nieuwste versie van de Zoombrowser die bij de 5d3 zit ook deze files kan omzetten maar ik gebruik dat programma zelf niet :)
Omdat je met je DSLR (nog) niet in RAW kan filmen zijn er speciale picture styles te downloaden(zoals Technicolor Cinestyle, Marvel en Flaat) die het dynamisch bereik van je DSLR video optimaal proberen te benutten hier zal je dan wel achteraf wat kleur en contrast naar smaak moeten toevoegen.
In alle reviews komt naar voren dat de footage van de 5d3 is ook erg gebaat bij achteraf verscherpen ipv in cam.
Succes !
Klopt, heb ik ook gelezen/gezien in een interview met Philip Bloom http://www.youtube.com/watch?v=TNNqUm_nSXk. Dan moet ik me gaan verdiepen in Final Cut Pro of andere software. Dat van Zoombrowser wist ik niet. Dankje voor de tip!
Laatst gewijzigd door 1 op eosbjorn, in totaal 27 keer gewijzigd.
Canon Eos 5D MarkIII | 24-105 | 70-200 2.8 IS II | Lowepro Urban Photo Sling 250
eosbjorn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012 08:59

Afotos schreefCOLON
eosbjorn schreefCOLONIk heb de video met Handbrake omgezet en geupload. Dit werkt wel goed. Bedankt voor het meedenken. De Youtube versie is ietsje fletser dan het origineel. Maar ik moet me er nog meer in verdiepen. De beste kwaliteit krijg je schijnbaar door in de camera verscherpen, contrast en saturation terug te brengen en dit in een bewerkingsprogramma terug te brengen.
Bij youtube wordt er erg veel compressie gebruikt waardoor de kwaliteit erg achteruit gaat. Bij 720p op Vimeo vind ik de kwaliteit beter dan 1080p op Youtube.
Vimeo was 'vroeger' inderdaad beter dan Youtube. Ik zal ze nog eens goed vergelijken. Door te filmen op 720 of 1080.
Canon Eos 5D MarkIII | 24-105 | 70-200 2.8 IS II | Lowepro Urban Photo Sling 250
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik heb hetzelfde filmpje zowel op Youtube als Vimeo staan als je wilt vergelijken:
http://www.youtube.com/watch?v=Pikux-itO2E" onclick="window.open(this.href);return false;
https://vimeo.com/27393015" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb twee files gerenderd; een 1080p versie voor youtube en een 720p versie voor vimeo.

Als je beiden op beste kwaliteit bekijkt en bijvoorbeeld stil zet op 1:00 zie je dat er bij Youtube VEEL minder detail in de donkere partij rechts zit door de compressie, de linker partij heeft ietsje meer detail door de hogere resolutie.
757D + 8-400 mm
eosbjorn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2012 08:59

Klopt inderdaad. De Vimeo 720 is beter.

Wat me verder opvalt met afspelen van de video's dat er soms (hoe zal ik het omschrijven) geknipper in beeld is. Even zo'n snelle flits zwart. Trekt de computer het dan niet of zou het een bepaalde instelling zijn met filmen. Ik gebruikt een sluitertijd van 50 en ISO160 in een zonnige omgeving. (1080)

https://vimeo.com/46568060
Canon Eos 5D MarkIII | 24-105 | 70-200 2.8 IS II | Lowepro Urban Photo Sling 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar