De Melkweg

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
johann3s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2012 22:37

Mij is het deze vakantie gelukt om de Melkweg vast te leggen. Erg vet als het ergens nog zo donker is!
Laatst gewijzigd door 1 op johann3s, in totaal 4 keer gewijzigd.
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

gaaf, spelletje voor mijn kids. verbind de stippen, wat zie jij?
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mooi! Jammer dat zoiets in Nederland niet of nauwelijks voor elkaar te krijgen is. Ik mis de exif bij je foto. zou je iets meer willen vertellen over hoe je deze foto gemaakt hebt?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
johann3s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2012 22:37

Bedankt voor de positieve reacties.

Ik was op vakantie en had mijn eigen statief niet bij me, maar ik kon een ministatiefje van iemand lenen. Daardoor had ik echter niet veel speelruimte qua compositie. Maar het idee van zo'n foto is zoveel mogelijk licht opvangen in ongeveer 30 seconden. Doe je het langer dan krijg je bewogen sterren. Deze foto is dus f2.8 30 seconden sluitertijd en ISO1600.
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Vind hem mooi hoor,mooie waarneming als je dat met je eigen ogen kan zien!
Waar heb je hem genomen?
Gebruikers-avatar
johann3s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2012 22:37

Frankrijk.
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Ja Frankrijk is groot,waar in Frankrijk?
Heb vorig jaar ook de melkweg mogen waarnemen vanuit Frankrijk Ardeche,maar niet zo mooi zoals jij hem hebt.
Gebruikers-avatar
johann3s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2012 22:37

Oke. Het was in de Dordogne. Maar ik denk dat waar je bent niet heel veel uitmaakt, maar dat het er vooral om gaat dat er zo min mogelijk licht in de buurt is...
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

niiiice :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
jocola

Mooi gelukte foto !!
Ik was afgelopen week aan de Moezel/Hunsrück in Duitsland zonder statief :-( en ik kon daar met de verrekijker ook de Melkweg goed zien tijdens de uiterst heldere nachten.
volgende keer toch me statief maar achter in de auto leggen
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

johann3s schreefCOLONOke. Het was in de Dordogne. Maar ik denk dat waar je bent niet heel veel uitmaakt, maar dat het er vooral om gaat dat er zo min mogelijk licht in de buurt is...
Nou.... Dat weet ik nog niet zonet. Het moet echt donker zijn. Op veel plekken lukt je dit gewoon niet vanwege de lichtvervuiling: je moet eigenlijk ca. 40 km van de bewoonde/licht verspillende wereld zitten om het echt donker te hebben, daarvoor moet je hier al snel in bootje op de Noordzee gaan zitten. Komt bij dat het in Nederland in late voorjaar en de vroege zomer gewoon niet donker wordt 's nachts (astronomisch donker).

Echt deze foto is best bijzonder voor West-Europa. Met deze instelling zou je thuis een leuke oranje foto met wat lichtpuntjes krijgen.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Klopt, Midden in de woestijn zal je beter zicht hebben,dan op een afgelegen weiland.
Had een website in me favorieten staan met een lichtkaart van Frankrijk,waar ook op aangeven was waar je hoeveel sterren kon zien op welke lokatie,alleen die link werkt niet meer.
Mijn Frans is heel slecht,maar op deze site kwam toen die lichtkaart ergens vandaan:
http://www.avex-asso.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Site is veranderd daarom werkt die link niet meer.
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Bij mij werkt de link prima. Dank je voor de tip!

Mooie foto Johann3s. Ik weet uit ervaring wat een geweldig gezicht dit is als het absoluut helder en donker is. Helaas zat ik toen in een vliegtuig boven de Andes....

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Er zijn ook overlay kaarten voor Google Earth beschikbaar op het net.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar