model

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Wat vinden jullie van deze foto, ik werk nog niet zo heel erg lang met dese camera en lens.

Afbeelding

Hierbij nog een model wat ik op de foto heb gezet.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Lees onderstaande als tips en niet als commentaar.

Op foto 1 lijkt de scherpte op het stuur van de motor te liggen, en niet op het model.
Ook is de achtergrond erg druk.
Bij foto 2 overheerst de uitgebeten witte lucht achter het model.

Dus probeer bij het maken van fotos eerst te kijken naar de omgeving.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Bij 2 vind ik de compositie niet je-van-het. Liever iets meer ruimte aan de onderkant en boven wat krapper. Was flitsen een mogelijkheid hier?
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Apist0 schreefCOLONBij 2 vind ik de compositie niet je-van-het. Liever iets meer ruimte aan de onderkant en boven wat krapper. Was flitsen een mogelijkheid hier?

Ja dat had gekund, dan had ik mijn ingebouwde flitser moeten gebruiken.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Dat had dan een mogelijkheid geweest. Ik zie op vooral 2 een uitgebeten achtergrond en een wat vlak (donker) gezicht. Je omgevingslicht wat onderbelichten en dan inflitsen met je flitser was een mogelijkheid geweest. Ingebouwde flitser is idd maar zo-zo, een goedkope ttl-flitser van Yongnuo of iets dergelijks kost niet veel, en kan je veel plezier bezorgen, ook met portretten in niet-controleerbare omstandigheden.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Apist0 schreefCOLONDat had dan een mogelijkheid geweest. Ik zie op vooral 2 een uitgebeten achtergrond en een wat vlak (donker) gezicht. Je omgevingslicht wat onderbelichten en dan inflitsen met je flitser was een mogelijkheid geweest. Ingebouwde flitser is idd maar zo-zo, een goedkope ttl-flitser van Yongnuo of iets dergelijks kost niet veel, en kan je veel plezier bezorgen, ook met portretten in niet-controleerbare omstandigheden.

Dit was gewoon een pitspoes die ik op de foto gezet heb, ging meer om de race dan de dames.
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Afbeelding

is deze beter, ik weet dat hij bij de zonnebril te krap is, maar zo is hij geschoten.
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind de tweede erg mooi
grt,bouk.
EOS20D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2005 07:29

Leuk, moet op de Gamma Racing Day zijn! Blijft altijd lastig om de gridgirls goed op de foto te krijgen, je moet het vaak doen met het licht, weer en locatie van dat moment.

Groet, Edwin
http://www.RaceImages.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar