Concertbezoekers Feestweek De Lier, optreden "Bass Chaserz"

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Harm Schinkel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 22:04
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

31795

Dorpsfeest De Lier, 10 augustus 2012. Foto's gemaakt tijdens een optreden van Bass Chaserz, en ook wat publiek "op de korrel" genomen. Dit resulteerde in enkele mooie plaatjes.
Bij de eerste foto heb "overtollig publiek" met croppen weggewerkt, kleur en vooral contrast toegevoegd.
Het resultaat wat ik nastreef is een wat harde foto te krijgen en dit is naar mijn idee goed gelukt.

31796

Het resultaat van de eerste foto heb ik vervolgens zwart-wit gemaakt en deze afbeeldingen over elkaar heengezet met de zwart-wit laag als bovenste laag. Vervolgens het "biertje" in de zwart-wit laag weggegumd. Ik vind hem zelf wel erg leuk geworden.

Opmerkingen zijn zeer welkom.....

Exif: Canon 60d met EF-S 17-55 mm op 55 mm, Tv 200, Av 6.3 bel. compensatie +1, Iso 800.
Canon EOSD 60d + EF-S 17-55/2.8 IS USM; EF 70-300/1:4-5.6 IS USM; Dat moet het (voorlopig) doen.............
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Ik vind het wel een aantrekkelijke foto, vooral door de bewerking van kleur en contrast. Ze zwartwit-versie spreekt me veel minder aan, leuk om een keer te proberen maar de functie van het gekleurde bierglas ontgaat me.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik vind beide foto´s erg sterk, vooral je zwartwit omzetting is erg goed, jammer dat je dat dan ontzettend verpest met dat bierglas. ten eerste is het een simpel truukje wat ontzettend achterhaald is, ten tweede is het onderwerp er totaal niet geschikt voor.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

#1 Ik vind de kleuren fijn gevangen. Verder steken de dames, ondanks alle mensen er omheen, nog redelijk af tegen de achtergrond, waarschijnlijk omdat er verder geen gezichten van anderen te zien zijn. Dus in deze situatie is het moment goed gekozen. Maar de scherpte en het detail in de donkere delen vind ik minder geslaagd, misschien door workflow/compressie. De bewerking van #2 vind ik ook een beetje simpel, en het logo zal een smaakkwestie zijn.....
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar