monumentendag, kerken met hdr-bewerking

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

De monumentendagen bieden de mogelijkheid gebouwen te bekijken cq. fotograferen waartoe normaal gesproken de mogelijkheid niet altijd bestaat.
Nadeel is natuurlijk dat dat veel mensen trekt, waardoor ik genoodzaakt werd "lucht"opnames te maken, wat ik niet zo erg vond overigens...

Enkele resultaten:

1

32434

2

32435

3

32436

Ben benieuwd naar jullie mening natuurlijk!

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind ze erg mooi en sereen opstaan.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lastigportret
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2011 10:44
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ondanks dat HDR niet echt mijn ding is vind ik het in deze foto's goed gelukt.
de compositie's vind ik wat minder met name de aansijding bij het orgel in foto 1 en het spreekgestoelte in foto 2.

gr.
Johan
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
Anoniem 3

Ik vind de HDR bewerking best passen in een kerkelijke setting.
Misschien was het nóg mooier geweest als je alles symmetrisch gehouden had. Dat kijkt vanwege het groothoekeffect, wat lekkerder weg, vind ik.
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dank voor jullie opmerkingen!

Tja, de compositie.. Ik kan me er helemaal in vinden, maar dit was de enige manier de platen te schieten zonder dat er hier en daar een hoofd o.i.d. verscheen... Dat is het nadeel van druk bezochte evenementen... keuzes maken..., hoewel ik het orgel wel wat anders had kunnen neerzetten.
Volgende keer nog en poging wagen!

Nogmaals dank,

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

HDR omzettnigen zijn in mijn ogen ook prima geslaagd.
Kun je nog iets uitleggen over hoe je te werk bent gegaan. Heb je bv vanuit een opname gewerkt of van3 of zelf 5. Welke sioftware heb je gebruikt?

Composities zijn, zoals je zelf aangeeft, minder. Alles hangt nu wel erg in de lucht. Je had er ook voor kunnen kiezen om juist op zoek te gaan naar mooie details/delen. Als je bv bij # 1 een opname had gemaakt van een stuk orgel in combinatie met een glas in lood raam, had dat best eens een mooie opname op kunnn leveren. Misschien iets voor volgens jaar!

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Hallo Peter,

HDR vanuit 1 foto kan ik me niets bij voorstellen. Denk dat je dan tonemapping bedoelt...
Ik heb middels bracketing 3 opnames gemaakt en deze bewerkt met de hdr-tool binnen DPP.

Ik zal volgende keer eens wat andere compo's gaan uitproberen inderdaad. Een andere optie is het gaan zoeken naar een bepaald punt dat het perspectief wat minder verwarrend maakt. Blijft leuk in ieder geval...

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar