meiden en paarden..

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

Toch maar weer eens met knikkende knieën hier wat foto's plaatsen. Ze zijn vandaag gemaakt met slecht weer. Lang geleden dat ik paarden foto's heb gemaakt.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
een tas vol fotospul
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Waarom met knikkende knieën? Is dat voor het commentaar wat komt? Er wordt best wel kritisch gekeken op dit forum, maar daar kun je je voordeel mee doen. Ik vind foto 2 wel de beste uit de reeks, alleen wat jammer dat achtergrond rommelig is. Nu hoort zo'n springhek? er wel bij. maar toch liever niet. De andere foto's spreken me niet zo aan. Wat je zeker wel op moet letten is dat er behoorlijk wat stof op je sensor zit. Linksonder zie je die op elke foto wel zitten als zwarte rondjes. Dit moet je in je bewerkingsprogramma even weg werken.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

Knikkende knieën omdat ik gewoon onzeker ben/blijf over de kwaliteit van de foto's ondanks dat ik steeds meer gevraagd wordt om foto's te maken.

Ik zal eens kijken of het lukt om de sensorvlekjes weg te krijgen, heb ps nog niet helemaal onder de knie wat dat betreft.
een tas vol fotospul
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Als je hulp nodig hebt vraag je het maar. Denk dat het met je kwaliteit wel goed zit, waar je op kan verbeteren is compositie en wellicht wat PS bewerking. Daarbij zijn paarden (dieren in het algemeen) behoorlijk moeilijk om op de plaat te krijgen, maar daardoor wel een uitdaging. Suc6

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

Dank je, compositie was sowieso erg lastig vandaag met de blerkte tijd en ruimte en rotweer. Ik wil sowieso nog een keer terug als het beter weer is en we daardoor wat meer rust/tijd hebben.
Ps moet ik sowieso mee oefenen, sommige dingen kreeg in de vorige versie wel voor elkaar maar niet in deze versie.
een tas vol fotospul
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Die knikkende knieën hoeft echt niet, je foto's mogen best getoond worden :wink:
Ik zie dat je de camera instelt op sluitertijd voorkeuze. Dat lijkt me bij dit soort foto's niet nodig. Ik zou gaan voor Av voorkeuze. In plaats van dat je nu een diafragmawaarde van F4 of F5 hebt zou je dan naar bv. F10 kunnen gaan. Je wint dan aan scherptediepte en dat zou vooral bij foto 3 beter uitpakken. Bij foto 4 krijg je het gezicht van het meisje daarmee ook niet scherp maar dat geeft niet, hier krijgt het paardenhoofd alle aandacht met een wazig maar toch nog herkenbaar gezicht op de achtergrond. Wel vind ik foto 4 rechts te krap afgesneden.

Maar vooral blijven oefenen en varieren met de instellingen :wink: .

Jan
Canon materiaal
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

Dank je, dat neem ik mee voor de nieuwe afspraak!!
een tas vol fotospul
Akumal

Leuke reeks,mooie focus bij 4.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar