Hekwerk

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag een toertochtje door zuidwest Friesland gedaan.
Bij Stavoren kwam ik dit hekwerk tegen. Het plaatje viel me op omdat de zon er juist mooi op scheen.

Is het wat ? Of wat is er te verbeteren ?

Afbeelding
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
carlitto
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2010 20:16
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Ik snap dat je iets met dat hek wilde doen. Maar ik vind dat er weinig dieptewerking van deze foto uitgaat, waardoor hij ook niet spannend wordt. Misschien dat het beter was geweest je scherpte meer op het hek in de verte te leggen.

gr Frans
Canon 400d, canon 50 1,8, canon efs18-55, canon macro lens 100 2,8, canon efs 55-250, redged TSC 424 met RNB-1.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Nog eentje vanaf een andere positie. Geeft een beter beeld van de eventuele mogelijkheden.

Afbeelding
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

probeer foto 1 eens de spiegelen.. (ofjah.. het hekwerk links te zetten) dit geeft een totaal anders beeld, maar omdat het hek dan links staat word je zeer waarschijnlijk juist wel de foto in geleid.. nu word je zelfs soort van tegen gehouden..
de kleur op het hek vind ik ook wel beetje vreemd eerlijk gezegd.. maar kan ook aan mij liggen..
verder een leuk plaatje:) (wel wat meer scherptediepte mogen hebben)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Foto 2 vind ik interessanter beeld opbouw. Het roept meer vragen op dan foto 1. Waar komt de weg vandaan, wat gebeurt er achter de heuvel etc. En er zit meer diepte in het geheel. Mooi dat de schaduw van het hek (rechtsboven) parallel loopt met het gras. Je had misschien 1 stap naar achteren kunnen doen, zodat de weg (linksonder) in zijn geheel op de foto kwam.

Succes.

Paul.
Wordt vervolgd.
Canon Freak
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2012 20:29

Ik vind f2 ook veel beter als f1 de weg leid je tot op de top
De kleuren vind ik trouwens ook heel goed het gras komt fris over
Groeten,
Jean-Claude
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

net de tip van Michel uitgeprobeerd en.... Hij heeft gelijk.
De gespiegelde versie van foto 1 vind ik de mooiste en daarna #2

Ik vraag me trouwens wel af of ik de enigste ben die vind dat de lucht zo'n apart blauw kleurtje heeft?

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar