Sjors de Shetlander

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Deb0raa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2012 21:35

Hey,

Afgelopen tijd weer even wat foto's van mijn liefste shetlandpony Sjors..!
Ik vond ze wel erg goed gelukt, daarom plaats ik ze ook hier!
Kritiek mag maar hou het netjes!!

Afbeelding

Afbeelding

En ja het is de zelfde pony, op de eerste foto heeft hij zijn vacht nog.
en op de tweede foto is hij geschoren!
Anoniem 4

Op zich wel leuke foto's vooral omdat ze voor jou van zoveel bijzondere waarde zijn. De belichting en kleur zijn best wel netjes.
Toch even een paar verbeterpuntjes, want je zult best nog wel meer leuke foto's van het dier gaan maken.
Kijk voor je een foto gaat maken eens goed naar de achtergrond. Bij deze foto's is die achtergrond erg onrustig.
Op de eerste die groene container waar de pony bijna zijn neus tegen stoot. Op de tweede lijkt er een boom uit zijn nek te groeien.
Probeer hem eens te fotograferen in een meer vrije ruimte.
Verder zijn de twee foto's wat krap afgesneden, m.a.w. er mag best iets meer ruimte om het hoofd van de pony zijn.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt voor je volgende foto's. Succes.
Deb0raa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2012 21:35

Betreft de achtergronden ben ik het er mee eens, maar hou me momenteel bezig met de kwaliteit.
Ga dit weekend waarschijnlijk met hem naar het bos, kijken of ik daar nog wat mee kan!
Maar hier kan ik zeker wat mee Illuminatus thanks!
Canon Freak
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2012 20:29

Het paard meer plaats geven zou zeker goed geweest zijn op f1 staat ook die container of wat het ook mag wezen scheef
Zeker op de achtergronden letten want die zijn net zo belangrijk als het onderwerp zelf
Groeten,
Jean-Claude
Deb0raa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2012 21:35

#Canon Freak.
Maar ik heb ook niet altijd super veel tijd om ergens heen te gaan!
En voor de rest zijn het mijn foto's dus vindt ik de achtergrond niet altijd even belangrijk, maar ik zal erop letten!
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Juist een goed achtergrond maakt dat een foto het net wél of net niet heeft! Je hebt de foto's op een fotoforum geplaatst dus dan gaat t juist wél ook om dat soort zaken :)

Probeer de volgende keer je camera recht te houden; op beide foto's is de horizon scheef; tenzij je dat echt wilt, maar dan is t weer net niet scheef genoeg!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Naar mijn mening zijn de reacties en kritiek erg netjes...
Men neemt vervolgens de moeite om iets te vinden en te reageren in de hoop dat je het kunt gebruiken om betere foto;s te worden.

Je reacties en opmerkingen "En voor de rest zijn het mijn foto's.. etc" en " ik hou me momenteel bezig met de kwaliteit" zijn voor mijn beleving iets minder netjes.
Wekt niet echt de indruk dat je open staat voor feedback van anderen.
Zo zul je steeds minder of geen reacties meer krijgen in de toekomst.

Want de tips gaan juist over diezelfde kwaliteit.
Achtergrond is wel degelijk een belangrijk deel van het totaalplaatje, vaak beeldbepalend voor een goede of matige foto zelfs.

En zo is er nog meer dat eenvoudig beter kan.
Zoals het storende hoekje linksboven op nr 1 en de bevestiging onderin van het hoofdstel op 2.
Laat dat soort storende en eenvoudig te vermijden dingen eens buiten beeld, kleine moeite, grote verbetering in kwaliteit.....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Sjors de Shetlander, zou zo uit een aflevering van een strip kunnen komen.... Suske en Wiske en Sjors de Shetlander :lol:

Heeft Sjors een boerkini voor paarden aan op #1? ;) Ik vraag me dan gelijk weer af of je zo'n beest daar een plezier mee doet, maar dat even terzijde.
Fotografisch vind ik #1 weinig interessant om naar te kijken. Er is eigenlijk ook maar heel weinig van Sjors te zien, en daar zal het ook mee te maken hebben.

#2 kijkt al een stuk prettiger wat dat betreft. Je zou de foto's iets groter mogen posten, dan is het ook wat beter te zien.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Frank64 schreefCOLONNaar mijn mening zijn de reacties en kritiek erg netjes...
De vraag om het netjes te houden was ook niet gebaseerd op dit topic, maar op een ander.

Debora, heb je toevallig ook een fotobewerkingprogramma? Zo ja, dan zou je met name de tweede foto nog veel mooier kunnen maken, door de schaduwen iets op te lichten, iets meer contrast toe te voegen en zo nog een paar kleine dingetjes. Heb daar net ff mee zitten spelen en dan ziet de foto er een stukje beter uit (naar mijn smaak dan ;)). Nu is'tie eigenlijk net te donker naar mijn smaak.

Maar je hebt een mooi dier, prima te combineren met de fotografiehobby! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Deb0raa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2012 21:35

MarcoEOS550D schreefCOLON
Frank64 schreefCOLONNaar mijn mening zijn de reacties en kritiek erg netjes...
De vraag om het netjes te houden was ook niet gebaseerd op dit topic, maar op een ander.

Debora, heb je toevallig ook een fotobewerkingprogramma? Zo ja, dan zou je met name de tweede foto nog veel mooier kunnen maken, door de schaduwen iets op te lichten, iets meer contrast toe te voegen en zo nog een paar kleine dingetjes. Heb daar net ff mee zitten spelen en dan ziet de foto er een stukje beter uit (naar mijn smaak dan ;)). Nu is'tie eigenlijk net te donker naar mijn smaak.

Maar je hebt een mooi dier, prima te combineren met de fotografiehobby! ;)
Ik accepteer de reactie's en het commentaar ook!
En ik ga er ook echt opletten, maar dan moet het wat beter weer worden hahaha!!
Maar ik bewerk ze nog niet, marco kan je anders die foto sturen dat ik zie wat je bedoeld??
Deb0raa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2012 21:35

sunblade schreefCOLONSjors de Shetlander, zou zo uit een aflevering van een strip kunnen komen.... Suske en Wiske en Sjors de Shetlander :lol:

Heeft Sjors een boerkini voor paarden aan op #1? ;) Ik vraag me dan gelijk weer af of je zo'n beest daar een plezier mee doet, maar dat even terzijde.
Fotografisch vind ik #1 weinig interessant om naar te kijken. Er is eigenlijk ook maar heel weinig van Sjors te zien, en daar zal het ook mee te maken hebben.

#2 kijkt al een stuk prettiger wat dat betreft. Je zou de foto's iets groter mogen posten, dan is het ook wat beter te zien.
Hahah nee geen boerkini, dat is voor wedstrijden om hem mooi schoon te houden..
Omdat hij het leuk vindt om door zijn eigen stront te rollen zodat ik hem de dag van de wedstrijd om 5 uur in de ochtend nog eens kan wassen!
En daar heb ik niet altijd even veel zin in!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Deb0raa schreefCOLONMaar ik bewerk ze nog niet, marco kan je anders die foto sturen dat ik zie wat je bedoeld??
Tuurlijk! Omdat ik jouw foto moest downloaden en dus lage kwaliteit heb, is het geen superresultaat, maar genoeg om verschil te laten zien denk ik ;) Zet ze maar eens naast elkaar.

Afbeelding
IMG_9806A by marcoeoscanon, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Deb0raa
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2012 21:35

MarcoEOS550D schreefCOLON
Deb0raa schreefCOLONMaar ik bewerk ze nog niet, marco kan je anders die foto sturen dat ik zie wat je bedoeld??
Tuurlijk! Omdat ik jouw foto moest downloaden en dus lage kwaliteit heb, is het geen superresultaat, maar genoeg om verschil te laten zien denk ik ;) Zet ze maar eens naast elkaar.

Afbeelding
IMG_9806A by marcoeoscanon, on Flickr

Wauw je ziet inderdaad duidelijk verschil!
Wat heb je precies gedaan dan en met welk progamma?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb Photoshop CS5 gebruikt. Geen idee of je dat toevallig ook hebt, dan kan ik je precies vertellen wat ik gedaan heb. Nog niets bijzonders hoor, overigens, een paar kleine dingetjes.

Stuur je zo nog een pb ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar