Spa NEC 2012

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend ben ik op een koud Spa geweest om foto's te maken van de laatste race van het NEC 2012. Uiteindelijk hebben de Nederlanders het best goed gedaan met een vierde plek voor Jeroen Slaghekke en een vijfde plek voor Steijn Schothorst in het kampioenschap. Daarnaast haalde Van Amersfoort Racing de derde plek in het klassement bij de teams.
Verder was ook Nyck de Vries dit weekend aanwezig.

Bij deze mijn selectie van de zondag:

1. Josh Hill blokkeert in de eerste ronde bij Les Combes

33243

2. Jeroen Slaghekke bij het uitkomen van Les Combes

33244

3. Steijn Schothorst en de fotograaf komen elkaar tegen onder betere omstandigheden

33245

4. Josh Hill vanuit de lucht gezien bij het ingaan van bocht 11

33246

5. Jeroen Slaghekke op volle snelheid richting Pouhon

33247

6. Nyck de Vries bij het uitkomen van Rivage

33248

7. Jeroen Slaghekke neemt Rivage ruim

33249

Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie platen! Vooral foto 4 en 7 springen eruit voor mij.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
reddevil1408
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2011 22:52

Mooie platen! Vooral foto 6 en 7.
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Inderdaad mooie foto,s. De scherpte ligt op de goede punten, en de kleuren komen natuurgetrouw over. Toch zou ik ze graag wat lichter/helderder willen zien. Ik zie dat het erg bewolkt was tijdens de race, dus dat moet je nemen zoals het is. Maar in de nabewerking is denk ik nog wel het een en ander mogelijk. Op diverse platen zien de donkere delen van de wagens er dichtgelopen uit.

Groet,

Richard.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De snelheid zit er netjes in en daarbij ook nog een nette scherpte.
Voorkeur voor 5 en 6.

Op 2 en 7 iets te krap aan de buitenkant en bij 3 wat teveel grindbak in beeld wat mij betreft.
Ben het overigens ook wel eens met Richard, ze mogen best (sommige zelfs behoorlijk) wat meer licht / pit hebben.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Bedankt voor julie reactie!

@Frank en Richard,

Ik begrijp jullie reactie dat de foto's wat lichter gekund had. De foto's zijn onder tijdsdruk geplaatst. Ik kwam zondagavond om 20.30 terug uit Spa en moest toen de foto's nog opleveren voor plaatsing op RaceXpress. Aangezien ik maandag alweer vroeg aan de slag moest met mijn job, die toch het geld in het laatje moet brengen.

Ik zal niet ontkennen dat Photoshop/Lightroom niet mijn sterkste kant is en zeker onder tijdsdruk wordt er dan niet het maximale uitgehaald. Wat betreft bijv. foto 1 snap ik jullie reactie namelijk helemaal.
Overigens waren de foto's voor upload wel lichter, dan dat ze hier overkomen. Dus ergens in de upload naar de gallery is er toch iets veranderd. :(

Mochten jullie tips hebben om de foto's sneller lichter te krijgen, dan hoor ik het graag!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De meeste programma,s hebben autocorrectie of autocontrast. Dat is 1 klikje per foto.
Tuurlijk kan het nog beter, maar dat helpt hier en daar al wat.
Als je wil kan ik het verschil hier wel even onder zetten?

Ik denk overigens dat de foto's selecteren meer tijd kost... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

@Frank,

Als je het verschil wilt neerzetten, dan zal ik daarna op zoek gaan waar ik autocorrectie en autocontrast kan vinden.
THNX!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik beschik uiteraard alleen over de door jouw geplaatste versies. Ook hier en daar nog iets verscherpt.
Redelijk bescheiden gehouden, maar hopelijk toch en indruk hoe het vrij eenvoudig anders kan... :wink:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Hey Wim,

Hierbij ook nog even mijn opmerkingen over de fotos.
Ik begrijp uit je verhaal dat je voor RaceXpress fotos hebt gemaakt en als ik kijk naar de foto's heb je alles met accreditatie gedaan.
Zelf heb ik nog nooit met accreditatie gestaan op Spa dus ik weet niet of het daar ook onderverdeeld is in aparte groepen zoals in Zandvoort.

Maar waarom de keuze om te gaan staan in Les Combes/Malmedy/Rivage en Pouhon?
Ik denk dat je een mooiere en gevarieerde serie had kunnen maken in het gebied van Busstop/La Source en Eau Rouge.
Vanaf daar had je foto's kunnen maken die ook een beetje de omgeving laat zien in de foto.
Het is maar dat ik weet dat ze in Belgie de geel/rode curbs gebruiken, maar ik had graag ook wat meer overzicht gehad om het als een complete serie te kunnen zien.

Qua fotos die je hier laat zien ga ik mee met de rest. Ze waren nogal donker en met de bewerking van Frank64 worden ze al een stuk beter.
Hier en daar qua compo een beetje erg krap en ik zou toch proberen om die sluitertijd nog meer omlaag te brengen.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar