Sin7sinS

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Female fronted metalband Sin7sinS, live in poppodium De Pit in Terneuzen.

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding


3.
Afbeelding


4.
Afbeelding


5.
Afbeelding


6.
Afbeelding
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Een reactie van mij dan maar al is dit het genre is waar ik me niet mee bezig houd :wink:
Ik vind het een mooie serie vooral de laatste 3 foto's.
Bij 4 heb je mooi licht op de (scherpe) vingertoppen. Op foto 5 spat de actie van de gitarist er van af. Mooie lichtval ook. Bij de laatste had ik de hand met microfoon liever helemaal in beeld gezien. Verder mooie kleur en licht.
Ik neem aan dat je de foto's bewust soft hebt gehouden, dit geeft wel extra sfeer vind ik :) .

Hoop dat je er wat mee kunt,

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Goed weer eens een serie e zien hier.
Om ze even langs te gaan
1. grappig moment en leuk licht, wel veel rommel, rond de gitarist krpper kaderen zou het lampje uit de plaat halen en dat is jammer. Vaak kun je door de juiste positie te kiezen de rommel voorkomen en juist dat grappige lampje wel mee pikken.
#2 mooi, sereen. Je zou kunnen zeggen dat er wat actie mist, dat er geen metal afdruipt, maar ach
#3 goed gepakt dat moment. De plaat zelf vind ik niet zo (Zie ook 1.)
#4 een beetje een klassieker. Het moment is goed, ik houd er niet zo van omdat ik echt het hoofd scherp wil zien en daarbij een mond.
#5 de gitarist verdwijnt een beetje in de moist, dat vnd ik jammer. Verder vind ik dit type platen altijd wel wat toevoegen aan een serie
#6 de arm... misschien is het kinderachtig, maar die arm moet er gewoon op.

Algemeen zou het wat mij betreft allemaal net wat scherper mogen overkomen, ondanks de mist. Bij een aantal van je platen zie ik een sluitertijd om en bij de 1/30", probeer ten minste een 1/100" te halen, zoals de laatste plaat. Die komt gewoon scherper over. Daarvoor zul je toch echt naar een groter diafragma moeten dan de F5 of f5.6 die ik hier zie. Dat heeft als bijkomend voordeel dat je achtergrond vervaagt: weg rommel (voor een deel dan)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Bedankt voor de commentaren, daar kan ik wel wat mee.

De meesten moet ik simpelweg toegeven dat het meer toevalstreffers zijn dan uitgekiende momenten, vandaar dat er soms (helaas) een arm maar half opstaat, terwijl de foto an sich goed is (zoals nummer 6).
Helaas heb ik (nog) geen goede lens voor dit soort fotografie, ik heb dit geschoten met m'n 15-85, en die heeft op de telestand nou eenmaal geen grot diafragma.
Ik zou graag de 24-70 f2.8 hebben, maar ik kan me die echt niet veroorloven.

Maar goed, al doende leert men, en ook al zou ik geen enkele goede foto hebben, dan heb ik altijd nog een lekker avondje gehad. Volgende keer beter, hoop ik dan (de zangeres is een goede vriendin van me).

Maar ik ga zeker wat doen met de geboden adviezen, dank daarvoor.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar