Kaleinar lenzen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Vanmiddag kwam ik een fotograaf tegen die had een kaleinar 150 mm 2.8 lens op zijn Canon 5D.
ik vond het een heel mooi ding je zag door het glas zo het diafragma open en dicht gaan, wel is
deze lens aardig zwaar.
Is er iemand bekend met deze lenzen en de kwaliteit uit rusland.

http://www.araxfoto.com/lenses/kaleinar-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ziet er wat ouderwets uit naar mijn idee.. :oops:
de Diafragma kun je bij bijna ieder objectief open en dicht zien gaan :)
zelf geen ervaring hiermee.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

rusland! dat is een eind rijden voor een evt garantie reparatie.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Volgens mij heb je zo'n lens niet omdat je wilt dat er garantie op zit, zoiets gebruik je meer omdat je een liefhebber bent. ;-)

Dit kunnen bepaalde kleuren zijn of een speciaal effect wat je wilt bereiken. Of je wilt gewoon wat anders gebruiken dan wat mainstream gangbaar is. Is ook wat voor te zeggen. Volgens mij is het niet zo'n scherp objectiefje, dus daar hoef je het niet voor te doen volgens mij.

Als je je in dit segment wilt begeven is er nog wel meer te koop, kijk eens verder zou ik zeggen ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Had geen plannen om hem aan te schaffen, maar vond hem erg mooi omdat je ook door de lens het diafragma zo zag
bewegen als je dit verstelt.
Hij zag er wel gedateerd uit dat wel.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Kies op jouw camera eens een klein diafragma en druk op de DOF-preview knop, dan kun je ook het diafragma zien bewegen :)
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Ha, ik zie het nu ook als ik het diafragma dichtzet en de DOF-preview knop indruk. met mijn tamron kan je het ook wel zien maar wel heel klein hoor van 2.8 tot 32 :)
Maar wat ik bedoel bij deze lens is wat je op onderstaande foto,s ziet. Dat vind ik nu juist heel erg mooi het diafragma wat goed zichtbaar is in de lens.
http://www.top35mm.com/Kaleinar-3-2-8-1 ... ssian-lens" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Maurice-e, in totaal 29 keer gewijzigd.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

eos4all schreefCOLONKies op jouw camera eens een klein diafragma en druk op de DOF-preview knop, dan kun je ook het diafragma zien bewegen :)
dan citeer ik mijzelf nog maar eens...
bij f/32 wordt het zelfs nog kleiner...
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ikzelf heb een aantal oude Olympus lenzen (28mm, 50mm 1.8 macro, 50mm, 135mm en 400mm) die ik gebruik op m'n 50D. Is best fijn fotograferen, en er zit een bepaalde "zweem" over de foto's die ik tot nu toe bij moderne lenzen nog niet ben tegengekomen.

Dus mocht je overwegen om oudere lenzen op je camera te plaatsen: doen.

Afbeelding

En een voorbeeldfotootje met de 50mm 1.8 macro, afgezien van het logo en verkleinen onbewerkt, zo uit de camera:

Afbeelding
(Helaas is hij door het verkleinen wat scherpte verloren, op fullsize is hij wel scherp)
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Mooi klokje , weet niet of die van jou is. Maar ik kan voor 17,50 een 50 mm olympus lens kopen er zit alleen geen lensdop bij
dan moet ik nog een adapter bij kopen die zijn te krijgen voor 10 euro. Volgens mij is dat wel een goeie deal

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Klokje is ook van mij ja :)

De 50mm f1.8 heb ik ook, die zit op de foto die ik postte op m'n 50D, en is de foto van m'n horloge mee gemaakt. Leuk lensje, en voor maar 17.50 zou ik 'm niet laten liggen.
Adapterplaat via eBay uit Hongkong halen, en schieten maar :)
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar