Smeerklus

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik ben benieuwd naar jullie oordeel over deze smeerklus. Exif zit erin.

Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 3

Veiligheidsschoenen.... :lol:

Ik vind dat 'smerige' petje wel erg goed.
Nee hoor, mooie sm(f)eerfoto. :roll:
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dankjewel Gabriël. Hij had inderdaad qua schoenen ook nog origineel kunnen gaan. Maar dat zal wel weer niet mogen vanwege de arbowet...
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Ja, schoenen vielen mij als eerste op... voor de rest erg leuke plaat!
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Anoniem 3

Heb je foto in Groningen gemaakt?

Bij nader inzien jammer dat de buffer er net niet helemaal op staat.
Maar de rest: top!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Stadskanaal. Bij de stoomdagen van de STAR. Was nog veel meer te zien toen. Deze loc wordt wel vaker gefotografeerd en het ging me hier om de actie en de rechterkant. Heb nog even gecontroleerd, maar dit is de volledige foto :D

Buffer kun je over vallen. Ik vind het niet erg.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 3

Neenee, ik val niet over de buffer. Zit ook te hoog...
Is dit die Russische loc van de STAR?
Gebruikers-avatar
Canon-user
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2012 02:46
WoonplaatsCOLON Groningen

Zover als ik weet is dit de enige stoomloc van STAR die rijdt..en is inderdaad die Russische loc...Gabriël.
@Karst..hij is mooi in Z/W....Stoomdagen waren vrij druk...met het goede weer wat er was.

Grt Henk
3 lichtkastjes en een glasbak vol glas
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Of je er iets aan hebt / mee kunt is aan jou, maar mij schieten een paar dingen te binnen.
Allereerst dat ik de belichting van de loc prima in orde vind. Veel donkere partijen die niet dichtgelopen zijn, maar ook geen grote storende dichtgelopen lichte delen. En niet te grijs. Zwart-wit foto's vind ik gauw te grijzig. Als overzichtfoto geef je in principe weer wat er weer te geven valt, maar ik denk dat een detailshot er minder een registratie van had gemaakt, en meer de actie en de sfeer van de smeer had gevangen. Stukje man, stukje loc, en vooral de handen en gereedschap. Bruut snijden.
Compositie is echter behoorlijk smaakgebonden. Al met al een smerige foto :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Leuke foto. Doet met denken aan de foto's die ik in Polen van een (echt in bedrijf zijnde stoomloc) heb gemaakt. Daar gaat het er echt smeriger aan toe. En juist dat contrast maakt deze het voor mij niet zo smerig ;)
De foto is heel erg crisp. Dat vind ik jammer. Het rauwe is er vanaf, tè gelikt. In deze foto gaat het om de man, de rest is bijzaak, opvulling. Dichterbij was nog beter, intenser geweest, waarbij de lichte lucht en (veel te verscherpte) grond minder aanwezig was geweest.
Dat de buffer er niet helemaal op staat is niet erg. Daar gaat het niet om.

Al met al een mooie foto, maar duidelijk in scene. Maar dat zie je pas als je het echte werk aan de stoomlocs gezien hebt. De houding van de man is trouwens niet echt lekker. Hij is aan het opstaan...
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Eigenlijk is deze heel erg druk,je krijg veel te zien en alles vraagt de aandacht.
Wel een mooie foto maar zoals gezegd iets dichter bij en hij is beter.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar