500D geeft ' Kaart schrijfbeveiligd' weer

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Beste mensen,

Morgen ga ik een weekje op vakantie naar Terschelling. Even lekker uitwaaien, heerlijk, en natuurlijk ontzettend veel foto's maken. Als ik mijn camera aan doe, geeft hij 'Kaart schrijfbeveiligd' weer. Ik kan geen foto's verwijderen, geen foto's maken en de blokkering opheven (zoals in de handleiding staat) kan niet. Heb al even op het internet gezocht en vind vreslijk veel verschillende dingen (van camera weggooien tot updaten) en weet niet echt wat ik moet doen.

Uiteraard heb ik als amateurfotograaf 2 geheugenkaartjes, en het gekke is dat die andere het wel doet (dus daar staat dat niet in beeld). Voor mijn vakantie is het dus geen ramp, 8 gb is ruim voldoende maar vervelend is het wel. Ik heb gisteren nog foto's gemaakt met het kaartje waarbij nu een foutmelding wordt gegeven, die heb ik vervolgens via de kabel van camera naar laptop op mijn laptop gezet en rechtstreeks via kaartje computer. Het kaartje dat het niet doet is een SanDisk extreme 8 gb 30 mb/s class 10, diegene die het wel doet is een Emtec 8 gb class 6.

Iemand enig idee wat ik moet/kan doen?

Groet,
Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Ik ga me even heel erg schamen.. M'n kaartje was gewoon gelocked :oops: (via dat pinnetje op je kaartje). Stom, stommer, stomst..

Slotje dan maar. :lol:
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar