Mandy

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Ik ben laatst met een vriendin van mij op pad geweest en dit is het resultaat.
Zelf ben ik er niet helemaal tevreden mee, het lukt mij maar niet om de ogen wat naar voren te laten komen/wat duidelijker te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Zovaak bekeken... waarom nou geen reacties?? :shock:
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Helemaal niet slecht hoor. Ze hebben wat nabewerking nodig. Contrast,curves zodat het meer sprankelt. De laatste vind ik de minste. Te centraal en teveel ruimte.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Zeker geen slechte foto's. Daarom duurt het misschien ook zo lang voordat er reacties komen. Wat mij betreft, omdat ik niet precies weet hoe ik je kan helpen. :oops:

Laat je niet van je stuk brengen door de vele kijkers en weinig reageerders. Ik heb zelf een stuk of 10 keer gekeken voordat ik nu reageer. Elke keer dat er iemand kijkt, telt de teller door.

Ben je in bezit van een bewerkingsprogramma zoals Photoshop of Lightroom? Daarmee kan je de kleuren en contrasten wat aanpassen. Misschien plaatselijk bij de ogen wat lichter maken.

Je model heeft een lichte huid en lichtblond haar. Haar ogen zijn relatief donker. De eyeliner benadrukt dat alleen maar. Misschien een fotosessie met minder of geen makeup? Of juist haar huid wat donkerder maken, maar dan vallen de spoetjes weg.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Als 1 op 50 kijkers reageerd heb je al een goede score hoor.
Zeker bij portretfotografie.

Ze staat er lekker relaxed op. De ogen moet je eventueel achter wat lichter maken.
Op 1 en 2 prima composities. De verzadiging zou iets zachter mogen, is wat rood.

De 3e zou ik eventueel vierkant maken om plaatsing in de foto te verbeteren.
Een model hoeft niet op iedere foto te lachen.
Op de laatste was een blik in de verte gezien de locatie bijv. mooi geweest.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLONAls 1 op 50 kijkers reageerd heb je al een goede score hoor.
Zeker bij portretfotografie.
Tel daarbij op dat veel mensen alleen kijkers zijn en dat er veel en foto een paar eer bekijken voordat ze reageren, zoals ik, als ik al reageer want aan een reactie zoals "top" heb je niet veel aan in mijn ogen.
Ze zijn inderdaad wat aan de donkere kant en daardoor kijken ze niet helemaal lekker. Ze zijn wel leuk qua compositie, maar door de donkere ogen zijn het geen punten waar je ogen naar getrokken worden.
De laatste is iets te centraal, op je facebook staan leukere ;) Gewoon zo doorgaan, de tips meenemen die je hier in overvloed zal krijgen en de volgende keer gewoon weer van alles posten hier.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Misschien leg je de focus niet helemaal lekker op de ogen. Probeer, als je dat nog niet doet, een volgende keer te focussen op de ogen en daarna te herkaderen.

Het licht is mooi zacht.. misschien kan je de volgende keer met een reflectiescherm net wat meer 'edge' geven aan de foto en ook een catchlight creëren. Dat helpt bij dit soort foto's wel om de aandacht richting ogen en model te trekken.
5D + gLas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar