30 jan. 2013 ~ winter abstracts

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Deze winter bracht mij helaas niet van wat ik ervan had verwacht. Dat lag deels aan het weer, ik ben een 'mooi licht' fotograaf (wat overigens niet per se zon hoeft te zijn, als het licht maar interessant is) en de meeste tijd heb ik tegen grauw en grijs weer aangestaard. Daarnaast is het gewoon druk met 2 kindjes en is het voor mij minder dan voorheen mogelijk om eropuit te trekken wanneer het mij beliefd. Komt wel weer, zei een collega fotograaf met maar liefst 3 kinderen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal niets heb gedaan. In mijn vorig bericht hebben jullie kunnen zien hoe ik de winter ben ingegaan, met groots bombarie. Helaas viel het voor mij daarna erg tegen. Op één dag na: 21 januari. Toen was het weer aan het sneeuwen en ik ben toen met een vooropgezet plan de bossen ingetrokken: zwart/wit beelden van beuken omringd door dennenbos en heide. Het indrukwekkende zijn de vormen van deze eenzame bomen die extra geaccentueerd worden met vers gevallen sneeuw op de takken. Geen makkelijke klus, het vinden van mijn bomen was geen probleem maar door het grauwe en brakke licht heeft het nog wat hoofdbrekens gekost om de gemaakte beelden uiteindelijk om te zetten in het door mij beoogde resultaat.

Eerst nog twee laatste beelden van 7 december 2012 waarbij de harde wind en dooi mij hielp om niet alleen plaksneeuw te maken maar deze ook mooi tegen de zijkanten van de bomen te blazen met pentekeningen tot gevolg

Afbeelding

techniek: 5DII met 24-105 lens op 55mm, f/18, ISO50 en 1/5 sec. sluitertijd vanaf statief.