Ervaringen met heavy duty rugzak?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hallo,
Ik ben zoekende naar een stevige rugzak waarmee ik mijn camera (misschien m'n 2e body) en een viertal lenzen in kan vervoeren (pak em beet tussen de 4 en de 7 kg) maar vooral waarmee ik mijn statief kan dragen (±4kg).

Deze tas hoeft niet mee in het vliegtuig, daarvoor heb ik een andere tas en neem ik ook minder spullen mee :mrgreen:

Ik heb zelf een trekking rugzak van 95l. waar alles moeiteloos in en aan kan maar de tas is niet geschikt voor de rol van cameratas. Ik ben erg veel tijd kwijt met het uit en weer inpakken van apparatuur. Het enige voordeel is dat bij deze tas een fatsoenlijk harnas met heupband waardoor ik veel gewicht op m'n heupen kan dragen ipv mijn schouders te belasten.
Afbeelding
Dit is mijn 'het maak nie uit neem alles mee' rugzak

Ik heb bovenop mijn bovengemiddelde lengte van 1.98 een verhoudingsgewijs redelijk lang bovenlijf waardoor de meeste heupbanden al gauw een buikriempjes worden. Een Lowepro pro trekker 400 of vertex 300 vallen in deze catagorie :roll:

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied. Welke rugtassen met harnas zouden jullie me aanraden en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het budget is rekbaar mits daar een dijk van een tas tegenover staat.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik heb de Lowe Pro Nature Trekker (niet meer nieuw verkrijgbaar) met verstelbaar rugpanel. Met mijn bovengemiddelde lengte van 1,94m vind ik de boel goed aan te passen.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik ben dan juist weer benieuwd wat je allemaal van plan bent als je een statief van 4KG mee wilt nemen?
Beetje reis statief met fatsoenlijke draagkracht en hoogte lukt namelijk wel voor ~1.5KG :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Jorik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2009 07:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Misschien een berghaus vulcan, deze heeft veel opties met aanhangen op diverse plaatsen. Dan bv losse lowe cassettes nemen.

Ik heb hem zelf ook maar ik prop ervaren klein camera tasje onder aan de heup gordel.

Groetjes Jorik
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Ik zou naar de pro trekker 300AW of 400AW of 600AW van Lowepro kijken.
Vooral de verplaatsbare schouder harnas systeem is voor jouw van toepassing.
http://www.youtube.com/watch?v=eV2KbEsJI2w" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Jorik schreefCOLONMisschien een berghaus vulcan, deze heeft veel opties met aanhangen op diverse plaatsen. Dan bv losse lowe cassettes nemen.
Ik heb hem zelf ook maar ik prop ervaren klein camera tasje onder aan de heup gordel.
Groetjes Jorik
Hoi Jorik, bedankt voor delen van je ervaringen. Als ik het goed begrijp gebruik je dan de losse lowe casettes als bescherming voor je lenzen/camera? Of is de tas van binnen gevoerd met schuim etc?
jazz4ff schreefCOLONIk zou naar de pro trekker 300AW of 400AW of 600AW van Lowepro kijken.
Vooral de verplaatsbare schouder harnas systeem is voor jouw van toepassing.
http://www.youtube.com/watch?v=eV2KbEsJI2w" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Jazz, Tja... Een eerlijk gezegd vond ik het systeem nogal wat stevigheid missen. Zeker in vergelijking met m'n Lowepro trekking rugzak. Ik heb de 600 AW nog niet geprobeerd, alleen de 400 AW. Qua ruimte zou het flinke overkill zijn aangezien de 400 al ruim genoeg was. Maar als het harnas veel steviger zou zijn dan van de 400 is het mogelijk een optie.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
christiano
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 09:15
CONTACTCOLON

Hallo,

ik gebruik zelf de Lowepro Vertex 200AW. Stevige tas en voor 2 body's en 3-4 extra lenzen plus nog wat accessoires een prima keuze. Hij zit dan wel vol, echter zonder dat je spullen te krap zitten. Ideaal dus als je niet wilt investeren in 'lege ruimte'. Er zit een geïntegreerde regenkap bij die je tas volledig omwikkeld. Een statief steun is standaard bijgeleverd. Er zitten genoeg klevers bij om veel en naar eigeninzicht compartimenten te creëren. Veel succes!
EOS 5D Mark III | EF 17-40mm f/4 L USM | EF 24-105mm f/4 L IS USM | EF 50mm f/1.4 USM | EF 70-300 f/4-5.6 IS USM | EF 100mm f/2.8 MACRO USM | Lensbaby Composer | SpL 430EX | Cactus V4 WFT | B+W F-PRO circ.-polar. | RC1 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar