Herfstig

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Een paar paddestoelen/zwammen van mijn hand.

Ik vraag voornamelijk feedback over de compositie en plaatsing van het object in de foto.
Heb je een advies over de instellingen dan hoor ik het ook graag. Ik ben op dit forum natuurlijk om te leren als ik eventuele termen niet snap dan vraag ik dit aan mijn man.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Paddestoelen nu is appartement om te zien, maar toch ......
Zet er eens een paar tussenringen bij of ritsel een macrolens. De kleuren zijn OK, maar zo min mogelijk flitsen. Komende herfst nieuwe kansen, dus nu de kennis verrijken.

Kom op forum, wie heeft er tips?
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Tweede foto spreekt mij het meest aan. Qua compo zou ik het denk ik mooier vinden als deze links nog iets verder doorliep, scherptediepte vind ik wel mooi.
Eerste kijkt wat rommelig, en zou het misschien mooier zijn geweest een lagere positie in te nemen, zodat de paddestoeltjes ook wat meer loskomen van de achtr/ondergrond.
Foto 3 vind ik dan qua kleuren en diepte wel mooi, maar voor mijn gevoel wat te krap uitgesneden, de paddenstoelformatie wordt eigenlijk aan alle 4 de kanten afgesneden en dat kijkt dan weer minder mooi vind ik.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Mooie belichting zeker,

Nr.1, Druk, het blad op de rechterboven is ook jammer. misschien moet je 1 pakken, of toch een beter compo zoeken. (Ben je idd een tijdje mee bezig :roll: :wink: :!: )
Nr.2, Zie hier twee soorten paddestoelen, één rechtboven achtergrond en de paddestoel hier vooraan. Scherptediepte leuk gekozen maar toch vind ik het op de grootte bovenkant een beetje storen...
Nr.3, ... Mooie kleuren overigens.
RienW schreefCOLONZet er eens een paar tussenringen bij of ritsel een macrolens. De kleuren zijn OK, maar zo min mogelijk flitsen. Komende herfst nieuwe kansen, dus nu de kennis verrijken.

M.v.g.,
LBtmff
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Thanks voor de reacties.

Hier wat antwoord erop.
@RienW, ik moet ergens mee beginnen met posten dus vandaar mijn eerste maar geplaatst. Ik heb geen flits gebruikt bij deze 3 foto's. Bij foto 1 had het net geregend. Bij foto 2 en 3 schijnt de zon flink.

@staartjager, foto2 klopt had mooier geweest voor kijk veld zie ik ook ga ik onthouden voor de volgende keer. Foto1 kon niet lager stonden in een greppel met boomstronken aan beide zijde.
Foto3 was bewust zo geknipt niet extra gecropt. Hier een foto van hoe groot de paddestoel/zwam was.
Afbeelding
Samen met mijn dochter zwaaiend naar kabouter Plop.

@LBtmff, Deze foto(foto1) heb ik genomen tijdens een boswandeling met de peuterspeelzaal van mijn dochter dus helaas geen tijd om betere compo te zoeken als dit mogelijk was geweest met de ruimte die ik had(kindjes die ook paddestoelen wilen zien en lees antwoord bij staartjager). Wat bedoel je met: het op de grootte bovenkant beetje storen. Het groen op de achtergrond of de paddestoel zelf? Foto 3 viel daarom ook zo in het oog en precies op het moment dat we daar liepen was de zon die er op ketste.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Rianne l schreefCOLON@LBtmff, Deze foto(foto1) heb ik genomen tijdens een boswandeling met de peuterspeelzaal van mijn dochter dus helaas geen tijd om betere compo te zoeken als dit mogelijk was geweest met de ruimte die ik had(kindjes die ook paddestoelen wilen zien en lees antwoord bij staartjager).
Oké, ja waarschijnlijk kan het dan niet. :wink:
Rianne l schreefCOLONWat bedoel je met: het op de grootte bovenkant beetje storen. Het groen op de achtergrond of de paddestoel zelf?
De DOF op deze foto, daar heb ik het over. (Ben volgens meerdere mensen wel eens onduidelijk :mrgreen: ) De DOF boven op de grootte paddenstoel, beetje in het midden, daar kan ik niet zien wat ik daar moet zien, misschien is dat em wel, snap je het nu..?!


M.g.v.,
LBtmff
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Hier gewoon hollandse mond dus ik vraag gewoon wat je bedoelt en weet ik veel mischien was het wel gewoon de juiste taal maar ben ik nog een te grote leek.
Ik ga dus nu(als leek) straks mijn man lastig vallen wat er ook al weer met DOF bedoelt word.
Mijn idee is dat het daar (op de paddestoel) wat onscherp is(achter de dennenaaldjes die erop liggen) waardoor het wat onduidelijk is wat jij graag wil zien.
Groetjes Rianne.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Heb je net een heerlijke voorjaarsdag achter de rug, zie je opeens weer paddenstoelen op het forum...........
#1 vind ik de mooiste uit je serie. Wel jammer van de afgesneden paddenstoel onderin en het blaadje op de paddenstoel rechtsbovenin. Je hebt hier wel een mooie lichtval te pakken.
#2 en #3 kijken erg onrustig.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Peter1970 thanks voor je reactie.
Het blaadje tja, zelfde reden als met het andere van de compo, helaas geen tijd voor gehad ik zag het toen ik geknipt had maar geen tijd om nieuwe poging te wagen zonder blaadje.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Zeker als je net enthousiast begint met fotografie zul je merken dat je pas bij het bekijken van de foto's nog allemaal dingen ziet die je beter anders had kunnen doen. Takje, blaadje, stap naar links, etc. Sommige dingen kun je in de nabewerking fiksen, maar soms heb je gewoon pech. Dat laatste is natuurlijk jammer, maar het zijn ook leermomenten. Des te meer je er van baalt, des te beter onthoud je een volgende keer te kijken naar takjes en blaadjes en steeltjes en dat soort dingen. Dat kost tijd en oefenen en soms kritiek op je foto's krijgen :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

kritiek ja graag hahaha.
Helemaal waar, vanmorgen baalde ik dat ik fototoestel vergeten was mee te nemen hadden z'n mooie zonsopkomst met paar vliegtuigstrepen.
Groetjes Rianne.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar