Veere in zicht

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Laatst een mooie wandeling gedaan in Zeeland en daar heb ik deze foto genomen van een aanlegsteiger, in de verte zie je het prachtige dorpje Veere liggen. Ik vond het wel een leuke foto en mysterieus met de mist, enkel spijtig misschien dat ik de steiger niet perfect in het midden genomen heb ....

Afbeelding
Pier by GitVG, on Flickr

Bedankt om te kijken!
Groetjes,
Git
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Er zit een mooie diepte werking in.


Maar die zwarte balken onder en boven mogen van mij weg.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Azrael
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2008 11:02
WoonplaatsCOLON Oost souburg

Mooie foto.
inderdaad jammer dat de steiger niet in het midden staat.

offtopic:
Veere is een stad en geen dorp, al sinds 1355 ;-)
40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 70-200 L f/2.8 IS USM | Speedlite 430EX II
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Inderdaad een fijne plaat om naar te kijken maar ik stoor me ook aan de zwarte balken.

Gr. Chris :wink:
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Heerlijk foto om te zien, maar die zwarte balken mogen van mij inderdaad er van af.

Off topic: ik krijg meteen weer zin in Zeeuwse tochten in de kano...
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Ben het met m'n voorgangers eens, en je moet ook de horizon even recht zetten
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Anoniem 3

Ik kan er eigenlijk weinig meer aan toevoegen.
Neem alle adviezen ter harte, zou ik zeggen.
Zwarte randen weg, dan blijft er een mooie, dromerige plaat over.
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

De zwarte balken zijn jouw stijl en dus zou het er in dit topic niet over moeten gaan. De foto is belangrijker. Bovendien staat de horizon naar mijn idee recht. :wink:

Over de foto: een mooie plaat maar hij heeft volgens mij een lichte groenzweem. Ik zou proberen om 'm iets op te frissen.

Groet,
Ruud
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Doe balken zijn een kwestie van smaak, gaat dus niet over de foto.
Af en toe is op dit forum wat teveel aandacht voor de vraag of de horizon recht staat. Hij staat misschien niet helemaal recht, maar als dat zo is, dan is het niet storend.

En nu de foto zelf. Ik zou denk ik de horizon centraal willen hebben. Ik heb nu het idee dat ik naar boven moet lopen :shock:

Wel een mooie foto hoor!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

Sunnyboy schreefCOLONInderdaad een fijne plaat om naar te kijken maar ik stoor me ook aan de zwarte balken.
ook mijn gedacht.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hahaha ik ga weer 's dwars liggen..
ik vind de zwarte balken juist NIET storen.. :p
het geeft mijn inziens meer diepte in de foto .. het wordt ook meer mysterieus en spannender naar mijn mening..
er lijkt een groene kleurzweem over heen te zitten.. maar dit maar het een beetje horror-achtig naar mijn idee.. ik vind het super..
jammer dat je inderdaad niet precies in het midden staat.. maar daar is nog wel over heen te kijken..
toen ik naar de foto keek leek het echt alsof ik naar een film keek, ik vind het echt eerlijk gezegd een prachtige foto..!

de kleurzweem, het verf wat eraf komt, de diepte, de mist en het water.. ik vind het een plaat met veel samenhang wat een erg mooi verhaal maakt!
super!! echt waar

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Allen bedankt voor de fijne commentaar! Was er zelf ook heel tevreden van... de zwarte balken vind ik persoonlijk niet zo storend, maar ik heb ze er toch maar afgelaten toen ik de foto in mijn fotoboek plaatste. Nu nog wachten op het resultaat van mijn fotoboek :-).
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Die balken gewoon laten staan. Dat is de manier die jij gebruikt om te presenteren. Om daar opmerkingen over te maken is net zoiets als roepen dat de wit/grijze achtergrond van het forum storend is.
;)
De foto, daar gaat het over.
Mooie kleuren, lekkere sfeer. Je brengt uitzicht op Veere ter sprake, maar ik zie eigenlijk alleen de steiger. Veere gaat verborgen achter al die palen en planken.
Mijn keuze zou zijn: verder naar voren, minder steiger, meer water en een duidelijk Veere aan de horizon.

btw -als je verder naar voren gaat staan, vallen die zwarte balken dan buiten de foto - hahaha (geintje)
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
mark leeman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2011 21:38
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vind zelf de zwarte balken juist wel een mooie manier van presenteren.

Ga wel een beetje mee met nando, het dorpje is eigenlijk geheel verborgen zo. De stijger geeft wel veel diepte, maar dat zou je denk ik bij wat minder stijger ook wel hebben. Een flink aantal stappen naar voren zou hem denk idd beter maken. Het maakt gelijk de foto een stuk rustiger, want het mooie verstilde water en grijzige, nevelige weer geven een fijne sfeer in deze foto en verdienen zeker meer aandacht.

De foto lijkt een tikkie scheef te staan.
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Haha ik heb echt goed moeten kijken en nadenken wat men nu met die zwarte balken bedoeld. Ik zat echt naar zwarte balken in de foto zelf te zoeken. Want tsja, het gaat om de foto toch? En die vind ik erg geslaagd. Al zou ik hem nog mooier vinden met iets minder steiger.

(over de zwarte balken.. Waarom zet je je naam daar niet in i.p.v in de foto? Dan wordt je foto daar niet door "vervuild")
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar