TIP: gratis perskaarten voor NSK Allround Schaatsen

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
FMJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2010 22:10

Beste EOS'ers,

Hoewel ik helaas nauwelijks aan posten hier toe kom en dus meestal alleen meelees, wilde ik jullie toch even hier op attenderen. Als deelnemer aan het NSK Allroundschaatsen op 23 en 24 maart in Thialf Heerenveen, kwam mij ter ore dat de organisatie aan amateurfotografen die graag eens het maken van schaatsfoto's willen ervaren, perskaarten ter beschikking stelt. Met die kaart om je nek mag je overal in Thialf rondlopen, dus ook op het middenterrein, waar je normaal nooit komt. Bovendien is tijdens dit toernooi, net als bij de NK's en internationale toernooien, de grote verlichting aan. Heb je normaal 's avonds op een ijsbaan al moeite om met een F1.8 lens op ISO 3200 aan acceptabele sluitertijden te komen, met deze verlichting red je je zelfs met een F4 lens op ISO 1600. Een wereld van verschil zo weet ik uit ervaring, vooral ook voor de prestatie van je autofocus.

Het is dat ik dit weekend zelf moet schaatsen, anders was ik zeker met m'n 40D langs het ijs te vinden geweest. Wil je hierbij zijn dan hoef je alleen even een mailtje te sturen naar info@nskallround.nl en dan zorgt de organisatie dat er een perskaart voor je klaar ligt bij de infobalie. Enige tegenprestatie die gevraagd wordt is het ter beschikking stellen van (een link naar), lage resolutie jpeg-bestanden (evt. met jouw watermerk) van je eindresultaat, zodat deze naderhand op de website geplaatst kunnen worden.

Lijkt mij een leuke gelegenheid voor mensen hier om eens kennis te maken met schaatsfotografie. Vooral ook omdat het niveau van dit toernooi bijzonder hoog ligt, diverse deelnemers zitten of zaten in nationale (commerciële) ploegen en het merendeel van de deelnemers komt of kwam uit op Nederlandse Kampioenschappen. Een veel hoger niveau dan bij de wedstrijden waarbij commerciële partijen workshops schaatsfotografie aanbieden voor een aanzienlijk bedrag.

Mocht je besluiten een dagje te komen dan geef ik je - indien gewenst - graag wat schaatsspecifieke tips, vooraf hier op het forum of hands-on in Thialf.

groet, Marijn


PS - meer info over het toernooi op: http://www.nskallround.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

PS 2 - familie of vrienden die je gezelschap willen houden zijn ook welkom, de tribunes zijn vrij toegankelijk.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Waar staat NSK voor?
(Gewoon nieuwsgierig, kan het op de site niet vinden)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Wat leuk dat je dit even hier doorgeeft, wie weet zijn er mensen die hier graag gebruik van maken!

@Boels: Nederlands Schaats Kampioenschap?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuk! Helaas kan ik niet, anders was ik zeker eens gaan kijken!

By the way, NSK staat voor Nederlands Studenten Kampioenschappen. Op de site gevonden, maar je moet wel heel goed zoeken ;)
Laatst gewijzigd door 1 op MarcoEOS550D, in totaal 15 keer gewijzigd.
RedenCOLON typo
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^
Da's pas verklarende cryptologie :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

haha ja inderdaad! Ik heb het maar gedestilleerd uit art. 16 van het reglement, waar staat:
Artikel 16: Titels

De winnaar van het kampioenschap voert de titel: “Nederlands Studentenkampioen Allround Schaatsen voor 2013″.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Dank voor de tip. Maar eens kijken of we hier tijd voor kunnen maken. Lijkt me leuk om dit eens een keer te doen.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
FMJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2010 22:10

Zou leuk zijn!

En inderdaad: Nederlands Studentenkampioenschap. Voor mij zo'n vanzelfsprekendheid dat ik er niet aan gedacht heb het te verklaren ;-)
kevin94
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011 17:47

Zojuist een mailtje gestuurd, want het lijkt me een leuke oefening voor sportfotografie.
60D / Sigma 17-50 F2.8 OS / Canon 10-22 USM /Canon 70-300 L / Canon 50 mm F1,8 / Metz 50 af 1 / Lowepro Flipside 400AW / driepoot en monopod statief / Rode videomic pro
Mijn flickr account
kevin94
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011 17:47

Net terug uit Heereveen, het was een leuke dag en erg leerzaam wat betreft sportfotografie. Nu alleen nog de foto' s uitzoeken en emailen naar de organisatie.

Waren er eigenlijk nog meer leden van eosdigitaal vandaag?
60D / Sigma 17-50 F2.8 OS / Canon 10-22 USM /Canon 70-300 L / Canon 50 mm F1,8 / Metz 50 af 1 / Lowepro Flipside 400AW / driepoot en monopod statief / Rode videomic pro
Mijn flickr account
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Ben er gistermiddag geweest. Was leuk om een x te doen. Had helaas ook nog andere plannen die avond, dus ben na de mannen 500mtr weer vertrokken.

Ik heb er maar een verzameltopic van gemaakt: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=107728" onclick="window.open(this.href);return false; (Je kunt natuurlijk ook je eigen topic starten).
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar