Een dagje Amsterdamse Waterleiding Duinen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Afgelopen zaterdag weer eens een dagje AWD gedaan. Ingang pannenland en dan een rondje richting de Zilk. Een pittige tocht maar wel goed te doen. Wat wel op viel was dat de dieren nu merkbaar last beginnen te krijgen van het weer. Ik vond dat de dieren redelijk verzwakt waren. Ook diverse kadavers tegen gekomen. Dat is natuurlijk ook natuur al vond ik het dit keer meer opvallen.

Onderweg ook wat foto's genomen tussen de sneeuwbuitjes door.

1.
Even wachten op een zonnestraaltje.

36790

2.
Een crop van een kleintje wat er vermoeid uitzag.

36791

3.
Hij is wat centraal genomen. Ik was teveel geconcentreert op de lichtval.

36792

4.
Een tegenlichtopname. Tegen de middag kwamen we langs een veld waarin veel damherten liepen. Het zonlicht viel door sluierbewolking daardoor mooi over het veld heen. Deze opname is met fotosshop nog helderder gemaakt waarna ik de donkere vlakken voorzichtig weer terug heb gehaald.

36796

Met vriendelijke groet,

Frans
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Zal'k moar mee beginnen, het irriteerd mij van je naam/logo/text midden in beeld...

Verder zijn de foto's mooi scherp. Nr.1 vind ik de mooiste...
Nr. 4 vind ik een beetje licht :oops: Nr.3 zoals je al aangeeft een beetje centraal, verder zie je de licht inval netjes op zijn ééne kant van het hoofd.
Nr.3 netjes, mooi scherp.


M.v.g.,
LBtmff
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Hallo,
Op zich een stel leuke platen maar toch wel een paar opmerkingen.
Het logo midden kan echt niet. De foto's zijn nou ook weer niet zo bijzonder dat de die van je zullen gebruiken. Dat bedoel ik absoluut niet negatief.
De foto's ogen allemaal wat licht. Mischien is aan verzadeging doen of zwart bij voegen.
Je bent lekker bezig maar kan net wat beter.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Ik zie hier regelmatig foto,s langskomen van mooie dieren in de Amsterdamse waterleiding duinen.
Wat mij opvalt dat deze beesten helemaal niet schuw zijn , kan het zijn dat ze gewoon gaan zitten
op commando en eten uit je hand of lijkt dat maar zo.
Zijn waarschijnlijk ook mensen gewend toch?
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Nou de damherten daar zijn niet schuw maar echt dichtbij komen laten ze niet toe. Op de beruchte plek van de rugzakvosjes daar zijn de vossen wel erg tam.
Maar om een goede foto van een dier te maken moet je wel leren en waarom niet van dieren die net wat minder schuw zijn.

Gr. Chris
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Bedankt voor de reacties.

Van dat logo klopt. Had het zo snel niet gezien. Deze voorinstelling van Bordermaker gebruik ik voor een blog. Heb een andere speciaal voor eosdigitaal. Eventjes vergeten.

De opmerking over het te licht. Ik heb bewust nu de foto's lichter gemaakt. Het viel mij op dat de foto's door elkaar genomen vrij donker waren. Dus heb ik nu eens wat zitten stoeien met histogram verbetering en daarna weer het contrast voorzichtig terug brengen. Misschien hebben jullie wel gelijk dat ik het contrast nog wat hoger op mag voeren.

Betreft de opmerking dat deze dieren tam zijn. Dat valt nog wel mee. Deze opnames zijn met een 300 mm plus 2x converter gemaakt vanaf een statief. Veelal ga ik ergens in de buurt zitten en wacht ik mijn kansen af. Ook deze damherten laten je niet dichterbij komen dan ruw geschat 50 meter. Dichterbij wil ik ook niet. Opjagen of verstoren is bij mij Not done.

Alleen die rugzak vossen die zijn tam! Neem gerust je iphone mee of je compact. Daarmee lukt het nog om ze beeldvullend erop te krijgen. Ooit eens een opname voor de gein gemaakt met een 50 mm objectief. En jah, sommige voeren ze inderdaad en ook vanuit de hand. Ben ik absoluut geen voorstander van. Het blijven wilde dieren en soms doen ze dan dingen waardoor de noodzaak tot maatregelen is. Zit ik ook niet op te wachten.

Groet,

Frans
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Vind foto 1 het mooist. Mooie rustige zachte plaat. De rest is nogal druk door de omgeving.
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar