385MB foto op eos30d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mstraatm
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2013 12:48

Hallo,

Ik heb pas foto's gemaakt op de automatische stand op mijn eos 30d.
Als ik de foto's op mijn pc zette, zag ik dat sommige foto's met een groote van 385MB zijn overgezet.
Normaal gezien is dat tussen de 2 en 4 MB, dus dit was nogal groot.

Is er iemand die mij kan vertellen of ik iets fout gedaan heb, en hoe ik dit kan herstellen?

Alvast bedankt
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Het zou kunnen dat je een probleem met het bestandssysteem op je geheugenkaartje hebt, waardoor er bijvoorbeeld bestanden zijn weggeschreven die onjuiste informatie erbij hebben gekregen zodat ze veel groter zijn/lijken dan de rest.

Probeer eens of die bestanden nog net zo groot zijn als je de camera aan de computer hangt in vergelijking met het kaartje met een losse kaartlezer aan je computer te verbinden. Ik denk eerlijk gezegd dat je blij kunt zijn dat je nog een aantal van de foto's op zo'n kaartje kunt redden, en misschien als je zo'n groot bestand in bijvoorbeeld photoshop laadt dat je er nog iets uit kunt halen.

Soms is het kaartje aan vervanging toe, maar vaak is het verkeerd behandeld (bijvoorbeeld door het bij een windows-PC in een kaartlezer te steken en er weer uit te halen zonder het groene icoontje rechtsonderaan het scherm aan te klikken (loskoppelen van die kaart in de kaartlezer)). Dan kun je langzaam aan de bestandsstructuur om zeep helpen, wat voor problemen kan zorgen zoals die je nu beschrijft.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Lees dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 9&t=107845" onclick="window.open(this.href);return false; eens door.. Hier had iemand een soortgelijk issue, veroorzaakt door het knippen/plakken. De meest logische oorzaak hiervoor is dat het filesysteem corrupt is geraakt. Dit kan al op het kaartje zijn, maar kan ook bij het overhalen gebeurd zijn
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar