Gezin met wat grotere kinderen

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Op dezelfde dag als mijn gezin met kleine kinderen (http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 7&t=108235" onclick="window.open(this.href);return false;) had ik ook dit gezin met al iets grotere kinderen... Een paar fotootjes, hiervan:

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

En in dit geval gingen pa en ma ook los op de foto...
5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

En zoals te verwachten valt.. ik ben benieuwd naar jullie commentaren en kritieken :)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De een na laatste en laatste zijn voor mij de beste.
Hoewel beide nog wat donker.

Kijkend naar de recente topics die ik nu voorbij heb zien komen ben ik eigenlijk wel benieuwd naar je algehele work-flow.
De foto,s komen over het algemeen wat vlak en niet "warm" genoeg over zeg maar.
Twijfel ook over de huidtinten hier en daar.

Het mag en kan van mij wat meer sprankelen zeg maar.
Maar kan er niet zo snel een vinger opleggen wat ik precies "mis".
Misschien wat meer "spelen" met slechts 1 licht of met 2, maar dan minder in balans.
Lastig adviseren op afstand....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Deze fotosessies die ik nu heb laten zien zijn allemaal gezinsshoots, waarbij er ook juist helemaal niet zoveel behoefte is aan hele bijzondere dingen. Deze doe ik er puur naast om de huur van de ruimte wat terug te verdienen zeg maar. Binnenkort zal ik ook wat vrij werk laten zien, waarbij er juist veel meer variatie in lichten etc zit.

Dat er verschil in tinten zit kan ook wel kloppen. In dit gezin bijvoorbeeld al doordat er tussen de gezinsleden onderling een groot verschil is, vergelijk moeder en zoon maar eens op de laatste foto. Daarnaast zijn een aantal ook door Color Efex Pro van NIk gehaald (foto's van de dochter alleen) en het filter dat ik daar gebruikte zorgt ook voor iets andere tinten (Classical Soft focus). Op de dvd naar de mensen toe voeg ik dan echter altijd de beide variaties mee zodat ze kunnen kiezen.
Ik maak echter altijd gebruikt van een ColorChecker, dus al mijn kleuren in de studie zijn gecalibreerd, evenals de witbalans die ik ook hiermee zet.

Maar dat het iets meer mag sprankelen ben ik met je eens... ik ben hierin zelf ook nog op zoek naar wat er mist en aan het uitproberen wat werkt en wat niet.. Nog een beetje zoeken naar mijn eigen stijl/weg hierin ook.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Wie zoekt zal vinden..
Benieuwd naar je vrije stijl resultaten..!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar