De laatste uit de oude doos...

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nog eentje dan maar voordat ik naar wat recenter werk over ga schakelen. Hopelijk heb ik dan binnenkort ook de foto's klaar van een eigen sessie laatst ;)

Een gezin met wat oudere kinderen (19/21) deze keer

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Mooie foto's, behalve foto 4. Die vind ik tussen de andere foto's gewoon lelijk lijken! Foto 3 vind ik bijzonder leuk!
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hoi Rocker,

Leuk om te zien dat je gelijk een paar topics gelijk hebt geplaatst. Ik ga ze allemaal op me gemak nog eens bekijken.
Ik vind de foto's goed uitbelicht, zeker niet saai.
Wat mij meer opvalt is de zwarte achtergrond, deze is zo nadrukkelijk aanwezig. Misschien komt dat door de compressie. Ik zie namelijk blokken in de donkere achtergrond.

Wat betreft foto 4 hij past niet helemaal in deze serie. Toch de foto op zich vind ik heel goed gelukt. De bewerking past goed bij deze 2 bikkels met hun tattoo's en hun stoere blik.


Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik vind ze ook goed, ook 4, alleen bij 4 had ik even zijn gezicht onder handen genomen. Hetzij vooraf door het gebruik van make-up dan wel achteraf het gezicht wat strakker maken. Hij gaat zich later als hij wat ouder is daar aan ergeren. Dat denk ik tenminste.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Vijf en zes mochten van mij meer los komen van de BG.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONMooie foto's, behalve foto 4. Die vind ik tussen de andere foto's gewoon lelijk lijken! Foto 3 vind ik bijzonder leuk!
Zoals ik ze hier nu laat zien lijkt het wel een beetje een serie ja, maar het is absoluut niet als serie bedoelt! Het zijn een aantal foto's van die shoot die ik hier wil laten zien. Tussen de foto's die ik op dvd heb gezet staan er ook nog andere met wat van dit soort bewerkingen, of wat tonal contrast achtige.
In de studio had ik al even laten zien wat voor bewerkingen ik bij sommige foto's in gedachten had, zoals Bleach Bypass en daar deze foto even bij gepakt. De reactie van die zoon was daarop direct 'Waah, vet!!', dus zo kunnen smaken gelukkig verschillen :) En ik heb hier bewust voor deze bewerking gekozen vanwege hun blik en tattoo die ze ook duidelijk zichtbaar wilden hebben.
fotopapa schreefCOLON Wat mij meer opvalt is de zwarte achtergrond, deze is zo nadrukkelijk aanwezig. Misschien komt dat door de compressie. Ik zie namelijk blokken in de donkere achtergrond.
Ik zie wat je bedoelt op foto 5 en 6, zit nog wat lichte lichtval op het papier waardoor de structuur nog net iets zichtbaar is.
PanzerFaustNL schreefCOLONIk vind ze ook goed, ook 4, alleen bij 4 had ik even zijn gezicht onder handen genomen.
Dat is inderdaad een goeie, misschien dat ik hem nogmaals onder handen neem ;) Oneffenheden worden wel in het extreme geaccentueerd nu.
CrisM schreefCOLONVijf en zes mochten van mij meer los komen van de BG.
Er stond volgens mij nog wel een flitser met reflector op ze gericht van achteren, maar mogelijk dat dat wat te weinig was om iedereen nog wat uit te lichten. Alhoewel ze nergens uitlopen in de achtergrond gelukkig ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar