Beesten boel

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Alle foto's zijn technisch wel goed: scherp en goede kleuren (afgaand op het gras; van de hond weet ik niet welke kleur 'ie in het echt heeft :)). Maar dan...

#1: Compo flut. De hond kijkt omhoog, maar het is mij geheel onduidelijk waarnaar.
#2: Zie #1.
#3: Nu is duidelijk dat de hond naar een tennisbal kijkt. Daar wordt de hele foto spannender van.
#4: Het speeltje is wel in beeld, maar erg bewogen. Verder staan de honden er net niet lekker op. De uitsnede kijkt voor mij niet lekker. Ik denk dat de rechterhond er sowieso helemaal op had moeten staan. (Wel leuke titel).
#5: Duidelijk een uitrustende hond. Speeltje laat zien waarmee 'ie net gespeeld heeft. Zou wel een uitsnede maken waarbij de hond iets meer linksonderin ligt. Nu ligt het onderwerp namelijk in het midden van de foto. Beetje croppen dus. Verder prima.
#6: Ik vind het konijn ook niets. Veel te krap gekaderd.

Tot zover mijn commentaar. Ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
QTIP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2004 14:08

Ytos,

Bedankt voor je commentaar.. Daar kan ik iets mee.

Foto 1 zonder crop staat helaas geen bal op.
Foto 2 wel maar is niet scherp.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=1482[/img]

deze had ik ook nog.. was helemaal aan het einde en de hond ook ;)
Jammer dat zijn poot er niet helemaal op staat
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=1483[/img]
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

onscherp na een crop is wel op te lossen.

Foto in de photoshop inladen en bij filters unsharp mask nemen met de waarden 175 / 0,2 / 1

dit op 100% herhalen met ctrl-F (herhalen laatste filter) en bij de stap dat je er niet meer tevreden over bent ctrl-z doen en dan opslaan. werkt vaak goed.....vooral bij vliegtuigen.

Let wel op met deze filter als er strakke lijnen of tekst op de foto staat deze sbel verkracht word.
www.studio111.nl
eosfreak

Neem meer tijd om foto's te maken die 2 minuten zijn duidelijk te weinig geweest. Je kan de foto's misschien wel gaan fotoshoppen maar daar bereik je niets mee als de compositie niet goed is.
Succes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar