Bloemenmarkt en brug oudezijds voorburgwal

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sonics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2011 19:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Een serie van 6 van het toeristische bloemenmarkt in Amsterdam en 3 foto's van een brug en huis er aan grenzend op de oudezijdsvoorburgwal.

Graag uw mening / commentaar.

groetjes,

Jan

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

Afbeelding
6

Afbeelding
7

Afbeelding
8

Afbeelding
9
Canon 5D + grip met een Tokina 17mm RMC f/3.5, Tamron 28-75mm f/2.8, Zeiss ZE 35mm f/2, Canon 40mm STM, Canon 100mm f/2, Canon 200mm L II f/2.8 en een speedlite 430ex ii
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

jammer dat je nog geen enkele reactie hebt, dus ik ga een poging doen.
allereerst zijn het wel erg veel foto's om elke foto apart te bespreken.
je hebt geprobeerd om mensen vast te leggen die iets kopen, het valt me op dat je veelal 'in de rug' fotografeert.
Mooier is om iets meer het gezicht mee te pakken.
op foto 1 leidt de persoon links me af van het groepje van 3, waar het eigenlijk om draait. Door iets meer te kaderen, vestig je meer de aandacht op het groepje.
verder ogen de foto's nogal druk, dat komt waarschijnlijk omdat je een vrij hoog diafragmagetal gebruikt, waardoor de foto van voor naar achteren scherpt wordt. door iets lager te gaan zitten, isoleer je een persoon wat meer van de drukke achtergrond.
foto 7 was iets mooier als de linkerbrugleuning vanuit linksonder uit het beeld was gekomen, ik vind hem nu niet lekker kijken, ik mis iets maar kan ook moeilijk aangeven wat.
op foto 8 is de vrouw die over de brug loopt onscherp, maar misschien was het je bedoeling om 'beweging' vast te leggen, maar ik vind het niet zo geslaagd.
ik hoop dat je er wat mee kan.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar